شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اکثر مدیران رسانه های اجتماعی می دانند که باید محتوای بصری را در برنامه های خود بگنجانند.
محتوای ویدیویی به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی کلی روابط عمومی سازمانها و شرکتها تبدیل شده اند. طبق گفته هوبس فوت، 81٪ مشاغل از ویدیو به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند.
اگرچه دنیای رسانه های اجتماعی روز به روز در حال تغییر است و نیاز به نوآوری روزانه دارد، مدیران رسانه های اجتماعی و ویرایشگرهای ویدئویی شرکتها می توانند چند روش برتر را برای هدایت نتایج، تقویت تعامل و افزایش مخاطبان و مشتریان در ذهن داشته باشند.
در اینجا چهار توصیه برای مدیریت روابط عمومی و بازاریابی محتوای ویدیویی در شبکه های اجتماعی وجود دارد:
برای موبایل بهینه سازی کنید
فهرست جهانی فیلم Brightcove نشان داد که 53٪ از بازدیدهای ویدیوی جهانی در تلفن های هوشمند و تبلت ها انجام می شود و بقیه سهم بازار را رایانه های رومیزی تشکیل می دهند. علاوه بر این، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای طراحی سرویس دهی به تلفن های موبایل دوباره طراحی شده اند. بنابراین هنگام تولید فیلم برای کانال های رسانه های اجتماعی، عدم بهینه سازی برای موبایل یک اشتباه اساسی است.
زیرنویس ویدیوها را فراموش نکنید
85 درصد از محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی بدون صدا مشاهده می شود. اگر یک فیلم گفتاری بدون متن و زیرنویس و صدا تولید کنید، احتمالاً پیام شما از بین می رود.
قلاب فریبنده ایجاد کنید
کاربران باید بدانند که این فیلم در سه ثانیه اول چیست، بنابراین قلابی را ایجاد کنید که بلافاصله آنها را جذب کند. اگر مشخص نیست که این فیلم چیست، آنها هیچ دلیلی برای تماشای آن ندارند. نیازی به تولید یک فیلم بلند نیست؛ محتوای کوتاه تر اغلب بهتر است. طول مطلوب برای یک فیلم 15 تا 20 ثانیه از محتوای با ارزش و اطلاع رسانی است. تحقیقات انجام شده از Hubspot نشان می دهد که فیلم های اینستاگرام به طور متوسط 26 ثانیه بیشترین نظرات را کسب می کنند.
خوش بگذره
بنابراین بسیاری از شرکت ها این امر را فراموش می کنند. مردم می خواهند محتوا ایجاد کنند که باعث شود آنها بخندند، لبخند بزنند یا با آنچه تماشا می کنند یا می خوانند، ارتباط برقرار کنند. برای جذب، محتوای ویدیوی شما به داستان گویی و ارتباط انسانی نیاز دارد.
در نهایت، لازم به یادآوری است که رسانه های اجتماعی - و همچنین نحوه استفاده، ایجاد و اشتراک گذاری ویدیو در آن - در حال تحول است. چیزهای جدید را امتحان کنید، آنچه انجام می دهید و کار نمی کند را ردیابی کنید و استراتژی خود را برای بار دیگر تنظیم کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|