درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:04   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42504صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 30 خرداد 1401 - 10:02
چگونه اخبار جعلی را شناسایی کنم؟
هنوز هم خلق اخبار جعلی، مناقشات زیادی را به وجود می ‎آورد و جای تعجب ندارد که «پساحقیقت»، عنوان واژه ‎ی برتر سال 2016 دیکشنری آکسفورد را به خود اختصاص داد. اگرچه بسیاری از منابع خبری، سوگیری‌های ذاتی یا گرایش ‎های سیاسی خودشان را دارند، اما برخی خروجی ‎ها هستند که اعتبارشان بیشتر از دیگران است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هنوز هم خلق اخبار جعلی، مناقشات زیادی را به وجود می ‎آورد و جای تعجب ندارد که «پساحقیقت»، عنوان واژه ‎ی برتر سال 2016 دیکشنری آکسفورد را به خود اختصاص داد. اگرچه بسیاری از منابع خبری، سوگیری‌های ذاتی یا گرایش ‎های سیاسی خودشان را دارند، اما برخی خروجی ‎ها هستند که اعتبارشان بیشتر از دیگران است.


تایید داستان ‎های خبری (یا سایت ‎هایی که باید آن‎ها را بشناسید)


1- FactCheck.org: صحت داستان‎ های سیاسی آمریکا را رصد می ‎کند.


2- politifact.com: داستان‎ های خبری سیاسی را تایید می‎ کند.


3- snopes.com: شایعه ‎ها و داستان‎ های اینترنتی را راستی ‎آزمایی می‌کند.


شناسایی یک داستان خبری جعلی
1- نام دامنه را بررسی کنید. آیا عجیب به نظر می ‎رسد؟ آن‎ دامنه ‎هایی که با حروف غیرمعمول نظیر «.com.co» به پایان می‌رسند، معمولاً اخبار جعلی را منتشر می‌کنند.


2- به صفحه‌ی «درباره‎ ما» در وب‌سایت مراجعه کنید و ببینید که چه می‏ گوید یا به وب‌سایت‌های بالا بروید تا اطلاعات بیشتری را درباره‎ داستان یا منبع آن بیابید.


3- چند منبع خبری را بخوانید تا ببینید که آن‎ها چه روایتی را درباره‎ همان داستان دارند (البته اگر روایتی داشته باشند).

 

(برگرفته از مقاله‎ «نادرست، گمراه‌کننده، تله‌کلیکی، یا منابع "خبری" جعلی» نوشته‎ Professor Zimdars)

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد