درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 10:38   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
  آینده ما در دست ماست
  یک انقلاب فناوری جدید در راه است - در اینجا نحوه سود بردن از آن آمده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42427صفحه نخست » سه شنبه، 26 فروردین 1399 - 12:38
نقش رسانه‌ها در انتشار اخبار ویروس کرونا
عباس تقی زاده - مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط‌عمومیدر یادداشتی به عنوان خبرنگاران و پروتکل های کرونایی به نقش رسانه‌ها در انتشار اخبار ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های کرونایی در این زمینه پرداخته است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط‌عمومیدر یادداشتی به عنوان خبرنگاران و پروتکل های کرونایی به نقش رسانه‌ها در انتشار اخبار ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های کرونایی در این زمینه پرداخته است.
 
 عباس تقی زاده در این یادداشت که رونوشتی از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته چنین آورده است: رسانه‌ها نقش مهمی در انتشار اخبار ویروس کرونا و ارتقا آگاهی و دانش جامعه در زمینه پیشگیری و مقابله با این بیماری داشتند و همچنان بسیاری از رسانه‌ها و خبرنگاران در پوشش اخبار کرونا فعال هستند.
 
 با انتشار مطبوعات، فعالیت خبرنگاران بیشتر می‌شود و لزوم تدوین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا برای اهالی رسانه نیز ضروری است.
 
 در روزهای گذشته در برخی تصاویر منتشر شده از مصاحبه‌ها، پروتکل بهداشتی و بویژه فاصله فیزیکی چندان رعایت نشده بود.
 
 برای مثال بسان دوران پیشا کرونا، مسئولان و همراهان شانه به شانه کنار هم ایستاده و خبرنگار در حال مصاحبه، اتفاقا با موضوع ویروس کرونا است و چه بسا دیگران را به رعایت دستورات پزشکی توصیه و اقدامات را ارائه می‌کنند.
 
 این نوع مصاحبه‌ها معمولا از بخش‌های خبری شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود در حالیکه در برخی مواقع، اصول اولیه فاصله‌گذاری فیزیکی از سوی مصاحبه شونده و اطرافیان رعایت نشده است.
 
 چنین تصاویری می‌تواند اثربخشی طرح‌های پیشگیرانه و اعتماد بیننده نسبت به محتوای مصاحبه را کم کند.
 
 این مساله در افتتاح طرح‌ها و چیدن روبان‌ها نیز دیده می‌شود و همچنان در این روزها افرادِ پشت روبان، متراکم می‌ایستند و این رویه برای خبرنگاران، عکاسان و همه افراد حاضر در محل خطرساز است.
 
 در روزهای شیوع کرونا بهتر است اگر برگزاری چنین مراسمی ضرورت دارد با رعایت اصول بهداشتی و حذف بخش‌های اینچنینی یا از طریق ویدیوکنفرانس انجام شود یا به تعویق بیفتد.
 
 در اتاق‌های خبر و تحریریه، استودیوهای رادیویی و تلویزیونی و دفاتر خبرگزاری ها و نشریات نیز رعایت پروتکل‌ها الزامی است.
 
 گاهی عکاس‌ها و خبرنگاران برای گزارش گوشه‌ای از اقدامات و تلاش فراوان حافظان سلامت به محیط‌های بیمارستانی می‌روند و در چنین شرایطی نیز نیاز است روزنامه‌نگاران توصیه‌ها را رعایت کنند تا هم خود را تا جای ممکن از دسترس ویروس برهانند و هم برای همکاران و خانواده و دیگران ناقل نباشند.
 
 ضدعفونی و گندزدایی وسایل همراه پس از خروج از محیط‌های پرخطر و برگشت به محل کار و خانه نیز باید متناسب با حساسیت وسایل بویژه دوربین ها و ابزارهای دیجیتال انجام شود.
 
 احتمالا تا کنون پروتکل اختصاصی کرونایی در خصوص مصاحبه‌ها و گزارش‌های خبری تدوین نشده است اما رعایت توصیه‌های پیشگیری و مقابله با ویروسکرونا از سوی خبرنگاران لازم و ضروری است.
 
 مدیران هم منتظر ابلاغ دستورالعمل چگونگی ارتباطات رسانه ای در روزهای کرونایی از مقامات بالاتر نمانند و با خالی کردن بازدیدها و مکان مصاحبه از همراهان، سلامت خود و خبرنگاران را حفظ و به کاهش زنجیره انتقال ویروسکرونا کمک کنند.
 
 امید می رود رعایت این اصول منجر به کاهش تعداد "آقادوربینی ها و خانم دوربینی ها" شود.
 
 انجام مصاحبه‌ها تا حد ممکن به صورت تلفنی، در بستر رسانه‌های اجتماعی و نرم افزارهای موبایلی، ویدیوکنفرانس و موارد مشابه، رعایت فاصله فیزیکی مناسب و توصیه شده در جلسات حضوری، ضدعفونی مرتب ابزارها و وسایل
 
 خبرنگاری با رعایت ملاحظات فنی، استفاده‌ از ماسک توسط خبرنگار و مصاحبه شونده با توجه به احتمال ناقل بودن افراد با ظاهر سالم در ارتباطات نزدیک، پوشش مناسب، ایمن و حفاظت شده در محیط‌های بیمارستانی با
 
 هماهنگی کامل تیم‌های پزشکی، برگزار نکردن تورهای خبری، استفاد از خودرو با حضور حداقل اعضای تیم‌های رسانه ای و توزیع افراد در چندین خودرو در مقایسه با قبل در سفرهای خبری ضروری، حذف افراد همراه و محافظ از
 
 محیط مصاحبه مدیران در کنار رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های کلی و البته درک متقابل مدیران، خبرنگاران و تیم‌های رسانه ای از موقعیت و شرایط یکدیگر با اولویت سلامت طرفین پیشنهاد می‌گردد.
 
 همچنین به حداقل رساندن تماس انسانی در چاپ و توزیع نسخه کاغذی مطبوعات، خرید و انتقال روزنامه به محل کار و منزل در حفاظ مناسب، مطالعه در محل ثابت و دور از فضای عمومی منزل، کنار گذاشتن نسخه کاغذی پس از
 
 مطالعه در مکان حفاظت شده با رعایت توصیه‌های بهداشتی می‌تواند نگرانی انتقال ویروس کرونا در خرید و مطالعه نسخه کاغذی مطبوعات را نیز تقلیل دهد.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی تجارت به تجارت


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد