درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:53   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42416صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 16 بهمن 1400 - 10:15
4 نکته اساسی برای رسیدگی به شکایات مشتری
نحوه برخورد شما با شکایات مشتری اهمیت دارد و می تواند تجربه را کاملاً تغییر دهد. موضوع را به سرعت حل کنید و با مشتری همکاری کنید تا به توافق رضایت بخش برسید. رفع مشکلات می تواند به شما در حفظ مشتری و تقویت شهرت به عنوان یک تجارت کمک کند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شما تمام تلاش خود را می کنید تا محصولات، خدمات و مراقبت های باکیفیت را به مشتریان خود ارائه دهید. حتی با توجه بیش از حد به جزئیات و انجام اقدامات لازم برای اطمینان از تجربه بهینه مشتری، همیشه مشتریانی وجود دارند که راضی نباشند. ممکن است یک محصول درست کار نکند، ممکن است تاخیر در حمل و نقل وجود داشته باشد یا شاید سوء استفاده از آن وجود داشته باشد.

هنگامی که مشتریان ناراضی هستند، باید به شکایات آنها رسیدگی کنید. عدم انجام این کار می تواند منجر به از دست رفتن مشتری شود. نه تنها این، بلکه مشتریان ناراضی به دیگران خواهند گفت، همین امر باعث می شود که مشتریان بالقوه را نیز از دست بدهید.

 

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در برخورد با مشتریان ناراضی ارائه شده است:

بدون قضاوت با دقت گوش کنید
هنگامی که مشتری شکایتی دارد، باید با دقت گوش فرا دهید. احساسات خود را کنار بگذارید. حتی اگر مشتری آرام و شکایتی نداشته باشد، شما باید ناآرام و با سر و صدا باشید. جواب دادن منفعلانه و با عصبانیت باعث می شود مشتری فقط ناراحت شود.

برخی از مشتریان ممکن است از طریق ایمیل به شما دسترسی پیدا کنند. استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات می تواند به شما در شناسایی مشتریان ناراحت شده و اقدام سریع و بموقع کمک کند. شما همچنین باید به شکایات مطرح شده در سایت ها و رسانه های اجتماعی توجه کنید.

تمام شکایات، چه کلامی و چه کتبی را با دقت گوش دهید. این می تواند به شما در درک مشکل و کشف الگوهای احتمالی کمک کند. با درک بهتر مسئله می توانید راه حل مفیدتری ارائه دهید و همچنین برنامه هایی را تهیه کنید که به شما در جلوگیری از شکایت مشابه در آینده کمک کند.

پوزش بخواهید و پیشنهاد کمک کنید
این که آیا تجارت شما اشتباه کرده است، محصول معیوب بوده است، یا مشتری شما به طور کلی تجربه بدی داشته است، عذرخواهی کنید. عذرخواهی به مشتری نشان می دهد که شما احساسات آنها را درک و تصدیق می کنید. مهم نیست که چه کسی مقصر این موضوع باشد.

فقط با عذرخواهی متوقف نشوید و با تشکر از مشتری، بازخورد را به آنها اطلاع دهید که می خواهید مسئله را درست و حل کنید.

راه حلی برای مشکل پیدا کنید
مهم نیست که این مسئله ساده یا پیچیده باشد، یافتن راه حل بسیار مهم است. همکاری با مشتری ناراحت و ناآرام برای یافتن راه حل مناسب ضروری است. ترک مسئله حل نشده می تواند به معنای از دست دادن مشتری باشد. آن مشتری پس از آن ممکن است به دوستان و خانواده خود در مورد تجربه بد خود بگوید که می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند و باعث شود مشتریان جدید را از دست بدهید. شما اجازه دهید مشتری در مورد نحوه رسیدگی به مسائل خود صحبت کند و تمام تلاش خود را برای درست کردن آن انجام دهید.

برای یافتن راه حل، باید سؤال کنید. سؤالات باز به شما کمک می کند تا اطلاعاتی راجع به مشتری بدست بیاورید تا بهتر و راحت تر بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. این نوع سؤالات همچنین باعث می شود مشتری اطلاعات بیشتری در مورد شکایت خود ارائه دهد که می تواند در رسیدن به ریشه مشکل به شما کمک کند.

برای اطمینان از رضایت مشتری، پیگیری کنید
حتی پس از رسیدگی به شکایت و ارائه راه حلی که مشتری شما با آن موافقت کند، باید پیگیری کنید. بسیاری از مشاغل این مرحله مهم را از دست می دهند، که می تواند تفاوت زیادی در نحوه درک مشتری از کسب و کار شما ایجاد کند.

پیگیری می تواند به صورت ایمیل یا با درخواست مشتری باشد. همچنین می تواند در قالب یک نظرسنجی صورت گبرد. با پیگیری، به مشتری نشان می دهید که واقعاً به آنها اهمیت می دهید نه فقط به پول آنها. سپس می توانید با ارسال یک یادداشت دست نویس به مشتری یا هر روش دیگر، یک قدم جلوتر بروید.

نحوه برخورد شما با شکایات مشتری اهمیت دارد و می تواند تجربه را کاملاً تغییر دهد. موضوع را به سرعت حل کنید و با مشتری همکاری کنید تا به توافق رضایت بخش برسید. رفع مشکلات می تواند به شما در حفظ مشتری و تقویت شهرت به عنوان یک تجارت کمک کند.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد