درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:51   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42345صفحه نخست » ادامه مطلب سهچهارشنبه، 20 فروردین 1399 - 12:01
زمان خداحافظی با کاغذ رسیده است! رسانه‌های دیجیتال، دوستدار محیط زیست
طی هفته ها و روزهای گذشته بدلیل لزوم خانه نشینی مردم رسانه‌های دیجیتال حتی زودتر از رادیو و تلویزیون به مردم اطلاع رسانی کرده و نقشی مهمتر از همیشه ایفا می کنند. ارتباط دو سویه مخاطب با رسانه‌های دیجیتال نیز به آنها امکان انعکاس اطلاعات مردمی را در این رسانه ها می دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| علوم و فناوری به سرعتی باورنکردنی رو به گسترش است و در این میان سرعت توسعه رسانه‌های دیجیتال بیش از بقیه است بطوریکه اگر بگوییم عصر امروز و فردا، عصر رسانه‌هاست بیراه نگفته‌ایم.

در میان رسانه‌ها نیز رسانه‌های دیجیتال بیش از بقیه رسانه‌ها رو به توسعه هستند و با مردم نیز ارتباط تنگا تنگی را برقرار کرده‌اند.

واقعیت این است که جهان در حال حاضر وارد عصر تازه‌ای شده است که در آن رسانه‌های الکترونیک حاکمیت بلامنازعی در تمامی عرصه‌های زندگی بشر ایجاد کرده‌اند وبه‌طور غیرقابل باوری با شتاب در حال ایجاد تغییرات بسیار گسترده‌تری در تمامی شئونات زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه هستند.

عنوان مثال موتور جستجوگر گوگل یکی از جستجوگرهای پرکاربر دنیاست. دامنه اصلی این سایت در ماه مه ۲۰۰۸ حدود ۱۳۵ میلیون بار بازدید شده ‌است. موتور گوگل روزانه چندصدمیلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد و مهم‌ترین هدف آن یافتن متن موردنظر در میان صفحات وب است.


فیس‌بوک نیز یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان است. این رسانه مجازی در مدت ۲ سال موفق به جذب ۵۰ میلیون کاربر شد.

اینها تنها نمونه‌ای از انقلاب تکنولوژیک عصر حاضر است، انقلابی که هر روز بخش‌های مختلفی از خود را نمایان می‌کند و در زندگی روزانه و معمولی ما ریشه می‌دواند.


رسانه‌های دیجیتال در عصر تکنولوژی
با رشد فضای مجازی، رسانه های دیجیتال نیز روز به روز رشد کردند. در دسترس بودن، ارزانی، حجم نامحدود اطلاعات و … موجب شد روز به روز این رسانه‌ها مورد استقبال جوامع مختلف قرار بگیرند.

امروز افراد در شبانه روز چندین ساعت از زمانشان را در فضای مجازی و رسانه‌ها می‌گذرانند.

آنها نه تنها برای اطلاع از اخبار روز بلکه برای انجام کارهای روزانه مانند پرداخت قبوض، کارهای بانکی، تجارت، تماس با دوستان و اقوام از امتیازات رسانه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.


سبقت رسانه‌های دیجیتال بر رسانه‌های سنتی
شاید کاغذ از پرمصرف‌ترین موادی باشد که در سراسر دنیا کاربرد دارد و بیشتر انسان‌ها تقریبا هر روز با آن به نوعی سر و کار دارند. کاغذ از چوب درختان تهیه می‌شود و براساس آمارهای موجود، حدود 35 درصد از همه درختان سراسر دنیا یعنی چیزی معادل 160 هزار کیلومترمربع از جنگل‌ها همه ساله برای تولید کاغذ نابود می‌شود.

صنعت بازیافت نیز اگرچه 40 درصد از کاغذها مصرفی را مجدد وارد چرخه کاربری می کند ولی خودش به نوعی برای محیط زیست مشکل آفرین شده است.

بنابر گزارش سازمان حفاظت از محیط ‌زیست آمریکا منتشر شده است، کارخانجات بازیافت کاغذ از صنایع آلوده این کشور به شمار می‌روند. به طوری که این صنعت 35 درصد از آلودگی آب‌ها و 75 درصد از آلودگی محیط‌زیست این کشور را شامل می‌شود. این کارخانه‌ها در واقع با تولید انبوه گازهای گلخانه‌ای سبب آلوده‌شدن هوا و محیط ‌زیست نیز می‌شوند، اما با همه معایبی که بازیافت کاغذ دارد باز هم بهتر از قطع درختان و نابودی جنگل‌ها و مراتع طبیعی است. درواقع این مزیت عمده، برمعایب آن برتری دارد.


این طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد 6 درصد تنه یک درخت می‌تواند یک بسته حاوی 500 برگه کاغذ را تولید کند.

مرکز ConservaTree برای آنکه مردم را در مورد محیط زیست و آسیب‌های ناشی از قطع درختان برای تولید کاغذ آگاه کند، مطالعه جدید را انجام داد.

در این بررسی مشخص شد یک درخت با ارتفاع 12.20 متر و قطر بین 1.8 تا 2.4 متر اندازه استاندارد برای درختان محسوب می‌شود. مجموع چوب‌های سخت و نرم از 24 درخت با این ابعاد می‌تواند یک تن کاغذ مخصوص نوشتن را تولید کند.

به طور میانگین هر درخت می‌تواند 16.67 بند کاغذ با اندازه A4 تولید کند که هر بند نیز 500 برگه کاغذ را شامل می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت یک درخت 16.67 بند کاغذ شامل 8333 برگه را تولید می‌کند که بر این اساس، اگر قرار باشه یک ماهانه با تیراژ بالا به چاپ برسید باید برای هر شماره از آن 15 درخت را قطع کرد.


رسانه‌های دیجیتال، دوستدار محیط زیست
روزنامه نگاری آنلاین یا دیجیتال از دهه 1990 درآمریکا و سپس در اروپا و سایر نقاط دنیا شکل گرفت و امروز تقریبا جزء لاینفک هر فرد شده اند.

وجود مزایا و امکانات گسترده مانند دسترسی نامحدود، عدم‌نیاز به شبکه توزیع، عدم‌محدودیت زمانی و مکانی موجب پیشرفت روز افزود این نوع روزنامه نگاری و پیشی گرفتن آن بر روزنامه نگاری سنتی شده است.

سرعت بالا در تولید و انتشار اخبار، صرفه جویی در وقت، هزینه و نیروی انسانی از جمله تفاوت‌های رسانه‌های الکترونیک با رسانه‌های سنتی است که موجب برتری رسانه‌های جدید در برابر رسانه‌های سنتی شده است.

بر همین اساس کارشناسان معتقدند عمر رسانه های سنتی رو به افول است و دست کم یک روزنامه بعنوان رسانه سنتی باید در کنار خود یک وب سایت بعنوان رسانه دیجیتال داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز مخاطبینش باشد.
کروناویروس و رسانه‌های دیجیتال

با شیوع کروناویروس و الزام خانه نشینی جمعی کثیری از مردم بیش از پیش ارزش و اهمیت رسانه‌های دیجیتال و روزنامه نگاری سایبری مشخص شد.

طی هفته ها و روزهای گذشته بدلیل لزوم خانه نشینی مردم رسانه‌های دیجیتال حتی زودتر از رادیو و تلویزیون به مردم اطلاع رسانی کرده و نقشی مهمتر از همیشه ایفا می کنند. ارتباط دو سویه مخاطب با رسانه‌های دیجیتال نیز به آنها امکان انعکاس اطلاعات مردمی را در این رسانه ها می دهد.

بنابراین به نظر می رسد در دهه جدید علاوه بر الزامات زیتس محیطی الزامات بهداشت و درمانی موجب شده که رسانه‌های دیجیتال جای رسانه های سنتی را گرفته و نقش اول را در اطلاع رسانی های جمعی داشته باشند.

تهیه و تنظیم: رسانه هدهد

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد