درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 06:17   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42216صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 9 فروردین 1399 - 22:15
سرمایه اجتماعی چیست؟
حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران - دولت هایی که حقوق شهروندی را آموزش و بسط و گسترش می دهند و هزینه های مادی و معنوی آن را متقبل می شوند و اساسا دولت هایی که مردم خود را به عنوان ارزشمندترین دارایی جامعه تصور می نمایند؛ دارای سرمایه اجتماعی مستحکمی نیز می باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سرمایه اجتماعی، اساسا روی سخنش با (نوع جهان بینی؛ برنامه ها و اقدامات) دولت ها و دولتمردان است.


دولتهای عاقل و بالغ؛ همواره مشارکت جو؛ دانا محور و متکی به آراء مردم بوده و خود را در طول مردم می بینند، نه در عرض مردم و دوست دارند مردم، همواره حامی و پشتوانه تصمیمات، جهت گیریها و اقدامات آنها باشند چرا که دولت بدون مردم؛ بی معناست.

 

دولت هایی که حقوق شهروندی را آموزش و بسط و گسترش می دهند و هزینه های مادی و معنوی آن را متقبل می شوند و اساسا دولت هایی که مردم خود را به عنوان ارزشمندترین دارایی جامعه تصور می نمایند؛ دارای سرمایه اجتماعی مستحکمی نیز می باشند.

 

دولت هایی که در آنها نظام شفافیت و پاسخگویی بسیار روشن و قابل دسترس و مشخص بوده و گردش آزاد اطلاعات در آن جاری و ساری است؛ دارای سرمایه اجتماعی بسیار قدرتمندی هستند. دولتهایی که دائم در کارهای جزیی و روزمره مردم دخالت نمی کنند و مردم برای امور مربوط به سبک زندگی و سرنوشت و طرز سلوک خود؛ آزادی بیان و قدرت انتخاب معقولی دارند؛ این دولتها از سرمایه اجتماعی خلاق و فعال و مبتکری برخوردار بوده و در نتیجه؛ دولت هزینه های کمتری را متقبل می شود و طبعا؛ کارایی و اثربخشی بیشتری دارند کما اینکه در عرصه تجارت و تولید و صادرات و ... نیز از خاصیت رقابت پذیری و انعطاف بیشتری (بخاطر پشتوانه سرمایه اجتماعی خود) برخوردارند.


در واقع؛ دولت خوب و حکمرانی مطلوب و شایسته (به مفهوم عام) دولتی است که در آن:
- قوه مجریه؛ خادم باشد.
- قوه مقننه؛ عاقل باشد.
- قوه قضاییه؛ عادل باشد.


و البته مردم بواسطه فاکتورهای فوق و تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش) مناسب؛ دانا باشند.

سرمایه اجتماعی، بخش مهمی از ثروت ملی و بین المللی یک جامعه تلقی شده و عبارت است از هنجارها یا ارزشهای به اشتراک گذاشته شده که موجب تقویت روحیه مسئولیت پذیری؛ همکاری؛ همفکری و تعاملات سازنده فردی و اجتماعی می شود.


سرمایه اجتماعی دارای دو لایه درونی (اعتماد) و بیرونی (مشارکت) می باشد. وقتی دولت به مردم می گوید دلارهای خود را به من بفروشید تا مشکلات ارزی برطرف شود یا بروید در سایت و داوطلبانه از یارانه گرفتن انصراف بدهید و مردم آنطور که باید و شاید توجه و استقبال نمی کنند؛ این بدان معناست که "اعتماد" و "مشارکت" تضعیف شده یا وجود ندارد.


مثلا سالهاست که دولت ما در مقابل افزایش حقوق قشر مهمی از جامعه یعنی کارگران و کارمندان؛ برمبنای تورم واقعی مقاومت می کند و بی تفاوت است که طبعا این رویکرد باعث شکاف بیشتر بین مردم و دولت می شود. دولت مبتنی بر صداقت و درستی، ضعفها و کمبودهای خود را از جیب مردم تامین نمی کند. مثلا دولتها از مردم خود انواع مالیات ها را اخذ می کنند تا با یک سری از ساز و کارها و با ایجاد ارزش افزوده؛ نتایج و برآیند مالیات های اخذ شده از مردم را در جهت رفاه و آسایش همان مردم بکار بگیرند.

 

حال اگر یک دولت بواسطه سوءمدیریت، اشتباه و فقدان استراتژی مناسب و... نمی تواند از مالیات مردم در جهت رفاه و آسایش آنان استفاده کند؛ خوب چرا مردم باید هزینه ها و عواقب و فشارهای آن را تحمل کنند؟!؟! این دقیقا نابود کننده و تضعیف کننده سرمایه اجتماعی است. بنده سالهای سال عضو انجمن اولیاء و مربیان مدارس فرزندانم بوده ام و هر گاه که مدرسه؛ والدین دانش آموزان را دعوت می کرد برای حضور در مدرسه؛ مردم بدلیل ضعف هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد همواره می گفتند که: حتما باز پول می خواهند که ما را دعوت کرده اند.

 

این یعنی نابودی سرمایه اجتماعی و متاسفانه درصد بسیار کمی از والدین در مدرسه حاضر می شدند. مطابق آمارهای موسسات تحقیقاتی بین المللی نظیر لگاتوم؛ بهترین رتبه سرمایه اجتماعی در جهان؛ متعلق به کشورهای سوییس؛ نروژ؛ فنلاند و دانمارک بوده و رتبه سرمایه اجتماعی ایران تقریبا رتبه صدم دنیاست.


سرمایه اجتماعی را جدی بگیریم.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد