درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 11:04   

خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان

  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها

  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی
  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید
  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها
  موگویی رئیس روابط عمومی جیتسو شد
  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42182صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 6 فروردین 1399 - 22:15
واکنش جمعی/ کره جنوبی چگونه بر ویروس کووید۱۹ (کرونا) چیره گشت؟
حمید موفق - همه ماباید به این باور مهم برسیم که بدون واکنش اجتماعی، تعامل و همراهی و همدلی نمی توانیم به زودی از ابن بحران عبور کنیم. لذا وظیفه تک تک ماست که با رعایت اصول بهداشتی به توصیه ها مسئولان توجه ویژه داشته باشیم، تلاش کادر پزشگی و مدافعان سلامت را پاس و از همه مهمتر با ماندن در خانه خو دو جامعه را در نابودی این ویروس یاری نماییم. بدون شک تعامل همگانی رمز عبور از این بحران همه گیر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کره جنوبی از اولین کشورهایی بود که پس از چین شاهد بروز کروناویروس در کشور بود و با توجه به همسایگی این دو کشور انتظارمی رفت که این ویروس، بحرانی مثل بحران ووهان چین در این کشور ایجاد کند. اما بر خلاف آنچه تصور می رفت کره جنوبی توانست به خوبی بر این بحران چیره و از آن تا حد بسیار زیادی رهایی یابد.


این امر چگونه در این کشور محقق شد، تا جایی که ترامپ هم برای کمک دست به دامن دولتمردان این کشور شد!


به چند اقدام مهم کره جنوبی در پیشگیری و مهار کووید ۱۹ فهرست بار اشاره می کنم:
-اتخاذ سیاست های قاطعانه دولت در جدی گرفتن بحران ناشی از ویروس کرنا؛ بر خلاف بسیاری از کشورها که درتصیمات خود سیاست تردید و شبهه را پیش گرفتند و برخی دیگر مثل ترامپ آن را به تمسخر گرفت.


نخست وزیر کره در همان روزهای اول از طربق تلویزیون ملی با مردم سخن گفت و کرونا را خطرناک و در کشور شرایط جنگی اعلام کرد و از مردم خواست که دولت را همراهی کنند.


در این کشور با مشاهده اولین مورد ابتلا مدارس تعطیل، تمام پروازهای خارجی لغو، ورود و خروج ممنوع و صدور ویزا متوقف شد و اقدامات پیشگیرانه بشدت و جدیت آغاز شد.


- وجود زیرساخت های بهداشتی و کارآمدی نظام سلامت و بهداشت.


- داشتن تجربه قبلی در مقابله با شیوع بیماری واگیردار (سارس و...) و بهره گیری از این تجربیات جهت تدوین استراتژی ملی و پیش بینی های لازم به منظورمبارزه با ویروس کرونا.


- تامین بودجه موردنیاز و تخصیص منابع مالی حداکثری.


- استفاده از فن آوری های نوین و ماهواره ای در امر پیشگیری و کنترل.


- همراهی رسانه ها با دولت به منظور اطلاع رسانی شفاف و بالا بردن شناخت شهروندان از خطرات ویروس و چگونگی کنترل و پیشگیری از آن.


- اتخاذ تصیمات سختگیرانه از جمله جریمه های سنگین و حبس برای محتکران کالاهای بهداشتی.


'همکاری داوطلبانه مردم.


و از همه مهمتر قانون پذیری و قانون مداری مردم، واکنش اجتماعی و مشارکت حداکثری در مقابله با بحران ناشی از ویروس کرنا.


همه ماباید به این باور مهم برسیم که بدون واکنش اجتماعی، تعامل و همراهی و همدلی نمی توانیم به زودی از ابن بحران عبور کنیم. لذا وظیفه تک تک ماست که با رعایت اصول بهداشتی به توصیه ها مسئولان توجه ویژه داشته باشیم، تلاش کادر پزشگی و مدافعان سلامت را پاس و از همه مهمتر با ماندن در خانه خو دو جامعه را در نابودی این ویروس یاری نماییم. بدون شک تعامل همگانی رمز عبور از این بحران همه گیر است.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تولید محتوای مخاطب محور، پاشنه آشیل رسانه های امروزی


  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  اطلاع‌رسانی متفاوت درباره ویروس کرونا در هند


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  کمک 25 میلیون دلاری زاکربرگ به پروژه تحقیقاتی گیتس برای کشف درمان کرونا


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  احتمال تاخیر چند ماهه در رونمایی از آیفون ۱۲


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"