درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 18 فروردین 1399 - 15:38   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل

  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


ادامه ادامه مطلب دو

استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش

  استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وظایف مدیران روابط عمومی در ایام کرونا
  استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش
  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند
  روابط عمومی در هنگامه کرونا/ 6 توصیه
  داده‌های برنامه نقشه‌های گوگل در خدمت نبرد با کووید ۱۹
  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل
  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس
  نخستین اجرای آنلاین تئاتر افتتاح شد
  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب
  ابتکارات بازاریابی و روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42180صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 6 فروردین 1399 - 21:52
بحران کرونا؛ راهکارهای مقابله با ترس و تنهایی/ جلوگیری از سیل اطلاعات، گسترش ارتباط مجازی
در چنین شرایطی برای مقابله با تنهایی و انزوا و ترس از ویروس کرونا چه راهکارهایی می‌توانند موثر باشند؟ یکی از توصیه‌ها جلوگیری از جاری شدن سیلاب اطلاعات است. کسب اطلاع بله، اما نه به طور دائم.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شیوع پرشتاب کرونا در کشورهایی مانند آلمان برخی را ترسانده، و محدودیت‌ها بسیاری را نگران تنهایی و پیامدهای آن کرده است. برای کنار آمدن با برخی از این حالت‌ها راه‌های گوناگون پیشنهاد می‌شود.

محدودیت‌های اعمال شده بر رفت و آمد، ممنوعیت گردهم آمدن بیش از دو نفر، دور کاری و از دست دادن روابط اجتماعی در محل کار، کاسته شدن از دید و بازدید با سالمندان خانواده و محروم ماندن از معاشرت با دوستان و آشنایان؛ این‌ها و امثال آن از ویژگی‌های دوران کرونا در بسیاری از کشورها، از جمله آلمان شده و آرامش روانی بسیاری را به چالش می‌کشد.

رادیو آلمان در گزارشی چند نمونه از معضلات فراگیرتر این دوران را مثال زده و توصیه‌هایی برای مقابله با آن از زبان کارشناسان ارائه می‌کند.

شیوع ویروس جدید کرونا در آلمان بسیاری از اموری که تا چند روز پیش برای شهروندان عادی بود را کنار زده و مناسبات اجتماعی را دستخوش تغییراتی یک‌باره کرده که کنار آمدن با آنها برای برخی به سادگی ممکن نیست.

ترس از ویروس کرونا
الیزابت رافاوف، کارشناس ارشد روانشناسی می‌گوید ویروس کرونا وحشت می‌آفریند: «ما را به طور کامل تحت کنترل گرفته، اما نمی‌دانیم چطور.»

او می‌گوید برخی می‌خواستند در برابر آنچه پیش می‌آید از خود محافظت کنند و برخی دیگر انگار خشک‌شان زده باشد؛ عده‌ای نیز مایلند چنان رفتار کنند که انگار اتفاقی نیفتاده و احتمالا کسانی هم هستند که می‌توانند به آنها اعتماد کنند؛ در هر صورت ویروس کرونا همه انسان‌ها را در وضعیتی کاملا متفاوت و جدید قرار داده است.

یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در برابر ویروس کرونا سالمندان هستند. مارتین اشتورمر، ویروس‌شناس با تاکید هشدار می‌دهد که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نباید با نوه‌های خود زیاد در ارتباط باشند: «این چیزی است که اصلا امکان‌پذیر نیست.»

همین مسئله بسیاری از خانواده‌ها را با مشکلی جدی روبرو می‌کند، به خصوص که تقریبا در سرتا سر آلمان مدرسه‌ها، مهدکودک‌ها و محل‌های نگهداری از کودکان تعطیل شده‌اند.

افزون بر این استفاده از محل بازی کودکان نیز در تمام شهرها ممنوع شده که پیامد آن می‌تواند انزوای کامل و عصبی و بدخلق شدن باشد.

جلوگیری از سیل اطلاعات، گسترش ارتباط مجازی
در چنین شرایطی برای مقابله با تنهایی و انزوا و ترس از ویروس کرونا چه راهکارهایی می‌توانند موثر باشند؟ یکی از توصیه‌ها جلوگیری از جاری شدن سیلاب اطلاعات است.

به گفته الیزابت رافاوف کسب اطلاعات به طور کلی مفید است اما اگر کسی مرتب در پی خبرهای جدیدتر باشد، مسئله می‌تواند متفاوت شود و آدم را کلافه و دیوانه کند؛ نتیجه اینکه: کسب اطلاع بله، اما نه به طور دائم.

این کارشناس روانشناسی برای مقابله با انزوا و تنهایی نیز توصیه می‌کند که روابط از طریق مجازی حفظ شود و گسترش یابد، زیرا داشتن روابط اجتماعی و حفظ ارتباط با دوستان و آشنایان اهمیت دارد.

او همچنین توصیه می‌کند که درباره احساسات، ترس‌ها و نگرانی‌ها به صورت آشکار با دیگران صحبت شود و می‌افزاید به اشتراک گذاشتن دلواپسی‌ها قدم نخست است.

ساختن لحظه‌های مثبت
به وجود آوردن لحظه‌ها و تجربه‌های مثبت در شرایط بحرانی شیوع کرونا یکی دیگر از راهکارهای توصیه شده متخصصان است.

در نمونه ایتالیا که در حال حاضر شدیدتر از دیگر کشورهای اروپایی درگیر ویروس کروناست، ترانه و تصنیف‌خوانی دسته جمعیاز پنجره‌ها یا کف زدن در ساعت ۹ شب از تجربه‌های آفرینش لحظه‌های مثبت در موقعیت بحرانی بود که در برخی کشورهای دیگر به شکل‌های متفاوت تکرار شده است.

الیزابت رافاوف می‌گوید اینجور اقدام‌ها امیدبخش هم هستند. علاوه بر این، گروه‌ها و نهادهای مختلفی هستند که برای معضلات ناشی از موقعیت‌هایی نظیر شیوع کرونا از طریق آنلاین آماده کمک و دادن مشاوره به شهروندان هستند و در صورت نیاز می‌توان از کمک آنها بهره گرفت.

 

منبع: وله


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روز جهانی درستی‌سنجی/ چه کسی باید درستی اخبار و شایعات را در ایران بررسی کند؟


  «اینفودمیک» در عصر «پاندمیک» کووید-۱۹


  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است


  بیل گیتس برای ساخت واکسن کرونا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند


  تعطیلی روزنامه‌ها در عصر کرونا، معادله‌ای چند مجهوله


  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی


  روزنامه ها در فهرست جدید کسب و کارها و خدمات ضروری در کانادا در دوران شیوع کرونا


  چرا تجارت شما بیش از هر زمان دیگری به روابط عمومی و بازاریابی احتیاج دارد


  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی


  دفترچه راهنمای بانکی برای عبور از بحران کروناویروس


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"