درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 01:17   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42172صفحه نخست » چهارشنبه، 6 فروردین 1399 - 14:44
یک مدرس ارتباطات از ضرورت اعتماد به رسانه ملی برای عبور از بحران کرونا ویروس می گوید
شبکه های اجتماعی، رسانه رسمی نیستند بلکه وسایل ارتباطی هستند که قدرت نفوذ بالایی دارند اما در هر حال به دلیل عدم مدیریت پذیری واحد و منسجم در بسیاری از رویدادها غیر رسمی و غیر قابل اتکا خواهند بود. لذا رسانه ملی باید مرجعیت ملی پیدا کند و مردم در این شرایط خاص به شبکه وسیع و فراگیر رسانه ملی اعتماد کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| حمید شکری خانقاه معتقد است که شبکه های اجتماعی قابلیت مدیریت بحران را ندارند. زیرا با توجه به تنوع محتوا و گوناگونی پدیدآورندگان آن، درگیر تنوع اخبار فیک و اخبار واقعی هستند و مردم در انتخاب بین محتوای درست و نادرست سردرگم می شوند. او می گوید: به نظر می رسد هم اکنون رسانه ملی باید با استراتژی دو گام به پیش _ یک گام به پس ابتکار عمل را به دست بگیرد و از طریق جریان سازی چند مرحله ای با بهره گیری مستقیم از رهبران فکری کل جامعه فارغ از جناح بندی های سیاسی، اعم از معتمدین، ورزشکاران و مشاهیر گوناگون و مورد علاقه مردم برای انتقال پیام مسئولان در مدیریت کرونا ویروس استفاده کند. به عبارتی ما اکنون نیاز به یک مرجعیت مورد اعتماد در نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی مدیریت ارتباطات بحران کرونا داریم که رسانه ملی می تواند این مرجع موثق باشد زیرا این خواسته ای فراتر از توان شبکه‌های اجتماعی است.

حمید شکری خانقاه، مدرس ارتباطات و نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی در شرایط کنونی کشور به ضرورت وجود یک مرجعیت ارتباطی مورد اعتماد در کشور اشاره می کند و می گوید: در مهندسی امنیت، سیستم مورد اعتماد ( Trusted System)، سیستمی برای به اجرا درآوردن یک سیاست امنیتی مشخص، به اندازه مشخص شده می‌باشد. به این ترتیب، شکست یک سیستم مورد اعتماد ممکن است موجب شکسته شدن یک سیاست امنیتی ملی مشخص شود. امروزه شرایط بافت موقعیت ارتباطی بحران کرونا ایجاب می کند که جامعه از یک مرجعیت ارتباطی مورد اعتماد برخوردار باشد تا بتواند افکار عمومی را به صورتی یکپارچه همسو کند. اکنون وقت آن است تا مدیریت افکار عمومی در ویروس کرونا به رسانه ملی به عنوان یک رسانه فراگیر و رسمی واگذار شود.

او ادامه می دهد: شبکه های اجتماعی قابلیت مدیریت بحران را ندارند. زیرا با توجه به تنوع محتوا و گوناگونی پدیدآورندگان آن درگیر تنوع اخبار فیک و اخبار واقعی هستند و مردم در انتخاب بین محتوای درست و نادرست سردرگم می شوند. هر چند خیلی از واقعیت‌های این بحران و بسیاری از رویدادها را پیش از هر مرجعی شبکه‌های اجتماعی آشکار می سازند و این یکی از خاصیت های مثبت این پدیده نوین اجتماعی است، اما آنچه در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک اپیدمی در حال گسترش است، نوعی بازنمایی واقعیت است که اغلب باعث ایجاد استرس و سردرگمی جامعه بدون مرجعیت رسمی می شود.

شکری خانقاه نقش رسانه ملی در مدیریت افکار عمومی جهت مقابله با
کروناویروس را مهم می داند و می گوید: به نظر می رسد هم اکنون رسانه ملی باید با استراتژی دو گام به پیش _ یک گام به پس ابتکار عمل را به دست بگیرد و از طریق جریان سازی چند مرحله ای با بهره گیری مستقیم از رهبران فکری کل جامعه فارغ از جناح بندی های سیاسی، اعم از معتمدین، ورزشکاران و مشاهیر گوناگون و مورد علاقه مردم برای انتقال پیام مسئولان در مدیریت کرونا استفاده کند. به عبارتی ما اکنون نیاز به یک مرجعیت مورد اعتماد در نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی مدیریت ارتباطات بحران کرونا داریم که رسانه ملی می تواند این مرجع موثق باشد. زیرا این خواسته ای فراتر از توان شبکه‌های اجتماعی است.

او تاکید می کند: شبکه های اجتماعی، رسانه رسمی نیستند بلکه وسایل ارتباطی هستند که قدرت نفوذ بالایی دارند اما در هر حال به دلیل عدم مدیریت پذیری واحد و منسجم در بسیاری از رویدادها غیر رسمی و غیر قابل اتکا خواهند بود. لذا رسانه ملی باید مرجعیت ملی پیدا کند و مردم در این شرایط خاص به شبکه وسیع و فراگیر رسانه ملی اعتماد کنند.

این مدرس ارتباطات ضمن اشاره به اینکه باید شکاف بی اعتمادی بین مردم و رسانه ملی به اعتماد ملی تبدیل شود، می گوید: گام های زیادی برداشته شده اما لازم است رسانه ملی هم شکاف بین خود و جامعه را کمتر کند. تولید و برنامه سازی با ساز و کارهای مردمی نوین، بهره گیری از رهبران افکار عمومی برای متقاعد کردن مردم _ مثل رویکردی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری برای جلب نظر مردم به شرکت در انتخابات در پیش می‌گیرد _ و مدیریت محتوا بر اساس دغدغه های مردم کاری است که صدا و سیما در این شرایط باید در پیش بگیرد.

شکری خانقاه با اشاره به اینکه اعتماد یک پروسه بلند مدت است، با این حال به بیان راهکار کوتاه مدتی می پردازد که رسانه ها بخصوص رسانه ملی در مدیریت افکارعمومی در رابطه با کرونا ویروس باید در پیش بگیرند. او می گوید: قبول دارم که اعتماد مردم به رسانه ملی یک پروسه بلند مدت است ولی با این حال راهکار کوتاه مدت برای ایجاد اعتماد رسانه ملی و مردم را همان استراتژی انعطاف پذیری برگرفته از کرونا می دانم. یعنی همان کاری که دستگاه قضا در مقابل با زندانیان انجام داد. بنابراین صدا و سیما هم باید در این شرایط سخت کرونایی یک گام جدی به طرف مردم بردارد و از شخصیت‌هایی که مورد اعتماد مردم هستند ولی در صدا و سیما حضورشان جدی گرفته نمی شود بهره گیری کند. به بیان ساده تر اکنون حلقه گمشده ارتباطات بحران، دست مدیریت رسانه ملی و اعتماد از دست رفته مردم است. مردم و رسانه ملی در این شرایط به یک آشتی ملی نیاز دارند. اعتماد ملی به رسانه ملی گامی موثر در مدیریت ویروس کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در اقدامی هماهنگ از تمام فوتبالیست های جهان درخواست کرده پیام‌های بهداشتی کرونا توسط آن‌ها منتشر شود. به همین دلیل رسانه ملی هم باید از شخصیت‌های داخلی معتمد مردم برای انتقال پیام‌های ارتباطی بهداشت کرونا با برنامه سازی های خلاقانه، بهره گیری هوشمندانه ای به عمل آورد.

او یکپارچگی جدی تمام رسانه ها برای مدیریت افکار عمومی در شرایط کنونی را مسئله مهمی می داند و توضیح می دهد: رسانه های مکتوب، برخط و رسانه ملی باید از استراتژی واحدی در ارتباط با کرونا پیروی کنند تا دامنه نفوذ پذیری و اثرگذاری خود را بالا ببرند. برگزاری جلسات مشترک روزانه و دستورالعمل‌های مشترک برای تولید محتوا می تواند بسیار اثر گذار باشد.

این مدرس ارتباطات تاکید می کند: بدیهی است که هرکسی می تواند در این زمینه ایفای نقش کند و اساتید ارتباطات نیز به سهم خود تاثیرگذار هستند. اما به نظر می رسد ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا باید بیش از آنچه که بر اطلاع رسانی یکطرفه متمرکز باشد باید بر اطلاع یابی تمرکز کند. بی شک اطلاع رسانی بدون اطلاع یابی کارایی اقناعی لازم را نخواهد داشت. برخورداری از تیم کارشناسی حرفه ای متشکل از اساتید رسانه، روابط عمومی و ارتباطات، روانشناسی، جامعه شناسی و… اثر بخشی بحران را در مدیریت افکار عمومی دو چندان خواهد کرد. صدا و سیما نیز در تولید برنامه های کرونایی باید این تکنیک‌ها را مد نظر داشته باشد.


منبع: شفقنا
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد