درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 10:28   

خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان

  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها

  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی
  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید
  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها
  موگویی رئیس روابط عمومی جیتسو شد
  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42168صفحه نخست » ادامه مطلب دوسه شنبه، 5 فروردین 1399 - 23:25
بازگشت ویروس مارتینلی؛ با پیام عجیب واتس‌اپ طلایی چه کنیم؟
اندرو گریفین - دوباره سر و کله پیامی پیدا شده است که از ویدیوی مارتینلی واتساپ می‌گوید ولی باز هم مثل قبل چیزی جز سرکار گذاشتن نیست. این پیام ماه‌هاست که در اینترنت دست به دست می‌شود و مردم به گمان آن که لطفی به دوستان خود می‌کنند آن را برایشان ارسال می‌کنند. اما چنین ویدیویی وجود ندارد و در واقع با سرکارگذاری نسبتاً بی‌ضرری روبرو هستیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دوباره سر و کله پیامی پیدا شده است که از ویدیوی مارتینلی واتساپ می‌گوید ولی باز هم مثل قبل چیزی جز سرکار گذاشتن نیست.

این پیام ماه‌هاست که در اینترنت دست به دست می‌شود و مردم به گمان آن که لطفی به دوستان خود می‌کنند آن را برایشان ارسال می‌کنند. اما چنین ویدیویی وجود ندارد و در واقع با سرکارگذاری نسبتاً بی‌ضرری روبرو هستیم.

متن پیام چیست؟
متن این پیام بر اثر دست به دست شدن در اینترنت تغییر کرده است ولی مفهوم اساسی آن یکسان و مانند نمونه‌ای است که به دست ایندیپندنت رسیده است:

«برای تمامی آشنایانی که با واتساپ کار می‌کنند این پیام را بفرستید. به گفته یکی از همکاران متخصص فناوری اطلاعات ممکن است فردا از طرف واتساپ ویدیویی به نام مارتینلی دریافت کنید. این پیام را باز نکنید زیرا به گوشی‌تان طوری آسیب می‌زند که دیگر قابل تعمیر نخواهد بود. این پیام را برای همه ارسال کنید. اگر پیام ارتقای واتساپ به واتساپ طلایی را هم دریافت کردید به هیچ وجه روی آن کلیک نکنید!!!!!...هم اکنون در اخبار آمده است که این ویروس خطرناک و مخرب است.»

متن این پیام یکسان نیست اما تقریباً در همه آن‌ها به واتساپ طلایی، ویدیوی مارتینلی و پیام رخنه‌کننده در واتساپ اشاره شده است.

ویدیوی مارتینلی چیست؟
هیچ کس نمی‌داند این ویدیو چیست. قطعاً واتساپ به ارسال ویدیوی مورد نظر این پیام اشاره‌ای نکرده است و اصولاً چنین ویدیویی ارسال نکرده است که بخواهد با ارسال آن پیامی اعلام کند.

حتی نام این ویدیو هم عجیب است چون نه ترسناکی خاصی دارد نه ربطی هم به واتساپ دارد. تا پیش از این که این پیام سرکاری منتشر شود، مارتینلی هم یک نام خانوادگی عادی بود مثل تمام نام‌های خانوادگی دیگر که روی یک شرکت تولید آب سیب در کالیفرنیا گذاشته بودند یا نام رئیس جمهور سابق پاناما بود.

چه دلیلی از این بهتر برای واقعیت نداشتن این پیام که دست‌کم از تابستان که انتشار یافته اعلام کرده "فردا" چنین ویدیویی می‌آید ولی تا کنون که خبری از ویدیوی مارتینلی نشده است.

البته عقل حکم می‌کند هر پیام ناآشنایی را که از طریق واتساپ دریافت می‌کنیم باز نکنیم چون احتمال زیادی دارد اگر هیچ ضرری هم نداشته باشد، خوشایند نباشد.

واتساپ طلایی چیست؟
هشدار در مورد ارتقا به واتساپ طلایی هر چه نباشد ظاهر معقولی دارد.

اعلام این که نسخه‌ای پولی از واتساپ وجود دارد که دارای امکانات و قابلیت‌های بیش‌تری است، از سرکارگذاری‌های قدیمی است چون چنین نسخه‌ای وجود ندارد. واتساپ در حال حاضر رایگان است و چشم‌اندازی هم از تغییر وضعیت آن به این زودی‌ها وجود ندارد.

معمولاً پیام ارتقا به واتساپ طلایی با درخواست پول یا انواع دیگر کلاه‌برداری‌ها همراه است. همان طور که در پیام هشدار واتساپ طلایی آمده بهترین کار نادیده گرفتن آن است زیرا از این نوید دروغین فقط برای فریفتن مردم و واداشتن به کارهایی که نباید انجام دهند، استفاده می‌کنند.

به پیام هشدار "ویروس" چه واکنشی نشان دهیم؟
هیچ واکنشی. همین. این پیام سرکارگذاری خیلی عجیبی است زیرا توقع هیچ کاری از ما ندارد، ما را گول نمی‌زند که کاری انجام دهیم و حتی پند می‌دهد که مواظب باشیم گول نخوریم، بنابراین بعید است که کاربر با مشاهده آن کاری بکند.

در مورد قسمتی از پیام هم که می‌گوید: "این پیام را برای همه ارسال کنید" نیز بهترین کار پیروی نکردن از آن است. به این دلیل ساده که دریافت چنین پیام‌های بی‌معنایی خوشایند نیست و باید به محدود کردن پخش آن‌ها کمک کرد. وگرنه برای دریافت کننده خطر یا ضرری ندارد.

 

منبع: www.independentpersian.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تولید محتوای مخاطب محور، پاشنه آشیل رسانه های امروزی


  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  اطلاع‌رسانی متفاوت درباره ویروس کرونا در هند


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  کمک 25 میلیون دلاری زاکربرگ به پروژه تحقیقاتی گیتس برای کشف درمان کرونا


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  احتمال تاخیر چند ماهه در رونمایی از آیفون ۱۲


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"