درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 16:37   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42165صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 17 اردیبهشت 1401 - 08:06
راهنمای مدیریت رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی
رسانه های اجتماعی به روابط عمومی اجازه داده اند تا مخاطبان بسیار بیشتری را به خود اختصاص دهند. پیش از این، روابط عمومی برای افراد خاص مانند سرمایه گذاران و شرکای تجاری استفاده می شد، اما رسانه های اجتماعی باعث شده اند که این گروه هدف گسترش یابد و همه افراد آن را برای موفقیت یک تجارت ضروری بدانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آیا رسانه های اجتماعی جایگزین روابط عمومی سنتی شده اند؟

در واقعیت، رسانه های اجتماعی ابزاری برای متخصصان روابط‌عمومی است و عملکرد روابط عمومی برای پذیرش استراتژی رسانه های اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار و مدیریت بحران، تکامل یافته و بهینه شده است.

 

در اینجا چگونگی مدیریت رسانه‌های اجتماعی برای روابط عمومی آورده شده است.


جایی که رسانه های اجتماعی و روابط عمومی با یکدیگر همسو هستند


روابط عمومی (PR) یک عمل تجاری است که با هدف ایجاد و حفظ شهرت مثبت یک شرکت انجام می شود. این شامل مدیریت فعالانه ارتباط با سرمایه گذاران، رسانه ها، مشتریان و مخاطبان گسترده تری برای ایجاد اعتماد و ایجاد وفاداری به برند است.

رسانه های اجتماعی، از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب، ابزاری برای بازاریابی هستند که می توان از آنها برای دستیابی به اهداف مشابه یک برنامه روابط عمومی استفاده کرد. صاحبان مشاغل کوچک می توانند از رسانه های اجتماعی برای دستیابی به نتایج خاص روابط عمومی استفاده کنند، از جمله:

یافتن تأثیرگذار

 

تأثیرگذار یک مرجع آنلاین است که افراد دیگر آن را دنبال می کنند و به آنچه می گویند اعتقاد دارند و گوش می دهند. پیروان آنها وفادار هستند و غالباً براساس آنچه تأثیرگذار فکر می کند، عقاید و علایق خود را شکل می دهند.

یک تأثیرگذار می تواند:
- وبلاگ نویس
- شخصیت رسانه های اجتماعی
- فرد مشهور
- کارشناس صنعت
- رهبر فکری
- برند سبک زندگی و...

 

چگونه می توان تأثیرگذار بیابیم:
- قبل از شروع، اهداف خود را بشناسید.
- تأثیرگذار را بر اساس نوع کمپینی را که می خواهید اجرا کنید، شناسایی کنید.
تأثیرگذار مربوط به صنعت خود را پیدا کنید.
تأثیرگذارانی که رقبای تان را تبلیغ می کنند پیدا کنید.
تأثیرگذارانی که مخاطبان شما را به اشتراک می گذارید.
اقتدار تأثیرگذار را درک کنید.
نتایج را پیگیری کنید.


تأثیرگذاری بر رسانه‌ها

 

رسانه یک حوزه در حال تغییر است و اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد انتقاد عموم مردم قرار گرفته است. نفوذ رسانه، نیرویی واقعی است که توسط یک پیام رسانه ای اعمال می شود که منجر به تغییر یا تقویت در مخاطب یا اعتقادات فردی می شود.

 

 رسانه های جمعی یک ویژگی منحصر به فرد جامعه مدرن است. توسعه آن با افزایش بزرگی و پیچیدگی اقدامات و مشارکت های اجتماعی، تحولات سریع اجتماعی، نوآوری های تکنولوژیکی، افزایش درآمد شخصی و سطح زندگی و کاهش برخی از اشکال سنتی کنترل و اقتدار همراه بوده است.

 

روابط رسانه ای شامل همکاری با رسانه ها به منظور اطلاع رسانی به عموم مردم در مورد مأموریت ها، سیاست ها و عملکردهای سازمان به صورت مثبت است. هدف از روابط رسانه ای، حداکثر رساندن پوشش مثبت در رسانه های جمعی بدون پرداخت هزینه مستقیم از طریق تبلیغات است.

بسیاری از افراد از اصطلاحات روابط عمومی و روابط رسانه ای به صورت متقابل استفاده می کنند. با این حال، انجام این کار نادرست است. روابط رسانه ای به روابطی گفته می شود که یک شرکت یا سازمان با روزنامه نگاران ایجاد می کند، در حالی که روابط عمومی این رابطه را فراتر از رسانه ها برای عموم مردم گسترش می دهد.

 

بعلاوه استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی نحوه ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات مردم را به طرز چشمگیری تغییر داده است.

 

رسانه های اجتماعی نه تنها بر مردم بلکه بر برندهای مختلف در صنعت تأثیر بسزایی گذاشته اند زیرا استراتژی هایی را برای جذب مخاطبان و جلب وفاداری تهیه می کنند. تفاوت ندارد زیرا متخصصان روابط عمومی دائما در پی برقراری ارتباط با و شنیدن از مشتریانی هستند که همیشه در رسانه های اجتماعی حضور و فعالیت دارند.

بنابراین، منطقی است که متخصصان روابط عمومی بتوانند از این مزیت به نفع خود استفاده کنند. در حقیقت، اکثر آنها آن را به عنوان بخشی لزوما در فعالیت و عمل خود قرار داده و خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی را ارائه می دهند.


مدیریت بحران

 

رسانه های اجتماعی، راهی سریع و قابل اعتماد برای صحبت مستقیم با طرفداران و جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست به شمار می روند. بنابراین آیا شما آماده مدیریت یک بحران در رسانه های اجتماعی هستید؟ هنگامی که یک بحران رخ می دهد، تیم شما ممکن است آمادگی نداشته باشد.

 

نظارت بر بحران در رسانه های اجتماعی شامل موارد زیر است:
- نظارت بر محتوای منتشر شده
- واکنش به هنگام به طرفداران خود
دسترسی به احساسات و گرایش به موضوعات مربوط به برند و بحران

 
چگونه هر بستر رسانه اجتماعی می تواند تلاشهای روابط عمومی شما را بیشتر کند


در اینجا نحوه استفاده بهتر از هر پلتفرم شخصی آورده شده است:

فیس بوک: از امکانات و ابزارهای فیس بوک استفاده کنید تا مکالمه ای باز با طرفداران خود داشته باشید.


توییتر: بهترین برای پیام رسانی سریع، به روزرسانی ها، تبلیغات و ارائه خدمات به مشتری از طریق پیام رسانی مستقیم است.


لینکداین: بهترین راه حل برای ارتقاء تخصص در صنعت، ارتباط با افراد متخصص و اعلام اخبار شرکت های مرتبط با دیگران در صنعت شماست.


اینستاگرام: ایده آل برای تبلیغ رویدادها، یافتن تأثیرگذار و به اشتراک گذاشتن دلایل ارزشمند و یا آگاهی دادن درباره اتفاقاتی که در فروشگاه و جامعه شما رخ می دهد.

نتیجه نهایی این است:

روابط عمومی و رسانه های اجتماعی باید هماهنگ باشند.

 روابط عمومی معمولاً بیشتر روی افراد با نفوذ مانند سرمایه گذاران، سهامداران، شرکای تجاری و غیره متمرکز شده است، اما با پیشرفت رسانه های اجتماعی، این افراد در این سیستم عامل ها حضور دارند که از این پس می توانند برای اهداف روابط عمومی استفاده شوند. از آنجا که هم روابط عمومی و هم رسانه های اجتماعی برای ایجاد و حفظ اعتماد به نفس در شرکت و محصولاتشان استفاده می شوند، طبیعی است که این دو باید همگام باشند.

روابط عمومی و رسانه های اجتماعی مبتنی بر ارتباطات هستند اما رسانه های اجتماعی با پیام رسانی در زمان واقعی، پیام شما را تقویت می کنند و به روابط عمومی امکان می دهند تا قوی تر و تأثیرگذارتر باشند.

 

اخبار و متون خبری از طریق ایمیل، کانال های اجتماعی و سایر ابزارهای مرتبط با روابط عمومی می تواند سریعتر گسترش یابد و به کمک رسانه های اجتماعی به دست افراد بیشتر برسد.


رسانه های اجتماعی به روابط عمومی اجازه داده اند تا مخاطبان بسیار بیشتری را به خود اختصاص دهند. پیش از این، روابط عمومی برای افراد خاص مانند سرمایه گذاران و شرکای تجاری استفاده می شد، اما رسانه های اجتماعی باعث شده اند که این گروه هدف گسترش یابد و همه افراد آن را برای موفقیت یک تجارت ضروری بدانند.

 

منابع

https://csic.georgetown.edu

www.oktopost.com

www.wordstream.com

https://blog.alexa.com

www.uschamber.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد