درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 10:54   

خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان

  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها

  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی
  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید
  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها
  موگویی رئیس روابط عمومی جیتسو شد
  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42153صفحه نخست » رادیو روابط عمومیسه شنبه، 5 فروردین 1399 - 09:18
برقراری ارتباط در عصر بحران کروناویروس
در شرایط سریع و نامشخص، بسیاری از رهبران با سؤالاتی روبرو هستند که حتی ممکن است پاسخی برای آنها نداشته باشند. من به عنوان کسی که ارتباطات بحرانی را مطالعه می کند، به طور منظم به دانشجویان و مشتریانم می گویم که شما باید در تمام طول بحران، با حوزه های اصلی خود ارتباط برقرار کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در شرایط سریع و نامشخص، بسیاری از رهبران با سؤالاتی روبرو هستند که حتی ممکن است پاسخی برای آنها نداشته باشند. من به عنوان کسی که ارتباطات بحرانی را مطالعه می کند، به طور منظم به دانشجویان و مشتریانم می گویم که شما باید در تمام طول بحران، با حوزه های اصلی خود ارتباط برقرار کنید. حتی اگر هنوز سعی در درک وسعت مشکل دارید، صادقانه و گشاده برای حفظ اعتبار تلاش کنید. با همدلی به اوضاع نزدیک شوید و تا حد امکان شفاف باشید.


مرحله 1: تشکیل یک تیم برای ارتباطات متمرکز
ارتباطات غیر متمرکز در سازمانهای بزرگ و پیچیده قابل درک و حتی مطلوب است. اما در شرایط اضطراری، به تیم پاسخگوی بحران نیاز دارید. در حالت ایده آل این تیم ها باید کوچک، پنج تا هفت نفر باشند. شما باید عضو تیم رهبری باشید، همچنین شخصی از روابط عمومی شرکت، یک مدیر اجرایی، نماینده منابع انسانی و یک متخصص در زمینه نگرانی و اظطراب.

 

 این تیم باید:
- مرتباً با هم ملاقات کنید تا بتوانید وضعیت را از نزدیک زیر نظر داشته باشید.
- منبع اصلی اطلاعات در مورد بحران باشید.
- اعضای تیم را به طور مرتب به روز رسانی کنید.
- تا حد امکان شفاف باشید. آنچه می دانید، آنچه نمی دانید و منابع اطلاعاتی خود را توضیح دهید.
- موجز باشید. پیام های طولانی و مبهم نوشته شده توسط متخصصان بهداشت یا حقوقدانان به راحتی درک نمی شوند.


مرحله 2: با کارمندان ارتباط برقرار کنید
کارمندان مهمترین سفیران جامعه هستند. اگر آنها آگاه نباشند و نفهمند چه اتفاقی می افتد، ارتباطات خارج از سازمان دشوارتر خواهد شد. شرکت باید وضعیت را برای کارمندان توضیح دهد، ذهن همه را راحت کند نا به آینده امیدوار باشد.

مطالعات نشان داده است که بویژه رهبران نقش ویژه ای در کاهش اضطراب کارمندان دارند. در مورد ارتباطات بحران، نمی دانید شنیدن صدای رهبر چه زنده و چه از طریق ایمیل، پیام های تلفنی یا رسانه های اجتماعی چقدر مهم است.

برای برقراری ارتباط با کارمندان، سازمان ها باید:
- اطلاعات را مرتب در اختیار کارمندان قرار دهید.
- نحوه تصمیم گیری درباره موضوعاتی از جمله مسافرت، کار از خانه و غیره را توضیح دهید.
- هر روز با کارمندان ارتباط برقرار کنید.
- سعی کنید اطلاعات را به موقع ارائه دهید.

مرحله سوم: به طور منظم با مشتریان ارتباط برقرار کنید
- روی آنچه که برای مشتری مهم است تمرکز کنید. به عنوان مثال، یادداشت مدیرعامل را به مشتریان ارسال کنید که مثلا روش های پیشرفته نظافت یا ارائه خدمات را شرح می دهد.


- در صورت امکان تسکین دهید. این حرکت بر اطمینان مشتریان فعلی و همچنین آوردن افراد جدید ثمربخش و مفید است.


- به جای تلاش برای ایجاد فرصت های فروش، بر همدلی متمرکز شوید. شرکتها باید در استراتژیهای تبلیغاتی خود بازنگری کنند تا هماهنگی بیشتری با جانباختگان فعلی داشته باشند.

 

مرحله 4: با سهامداران ارتباط برقرار کنید
کروناویروس در دو هفته گذشته نوسانات شدیدی در بازارهای مالی ایجاد کرده و به اغما فرو برده است.
 

لذا
- در برقراری ارتباط با چالش های کوتاه مدت شفاف باشید.
- از بحران به عنوان فرصتی برای تقویت اصول بلند مدت شرکت استفاده کنید.

علاوه بر این، شما باید در مورد جلسه سالانه خود و تدوین برنامه های ارتباطی، از جمله ارتباط با سهامداران توجه کنید.

مرحله 5: با انجمن ها ارتباط برقرار کنید
اتفاقاتی که در سازمانهای اطراف کروناویروس رخ می دهد همه افراد و جوامع اطراف خود را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. حداقل سازمانها باید تمام تلاش خود را بکنند تا اطمینان حاصل کنند که اقدامات آنها تأثیر منفی بر اعضای جامعه نمی گذارد، اما شما همچنین می توانید در مورد بحران به عنوان زمانی برای تقویت روابط با جوامع محلی که در آن فعالیت می کنید فکر کنید:

- تأمین منابعی مانند تمیز کردن لوازم یا مواد غذایی برای افراد قرنطینه.
- ارائه اطلاعات به رسانه های محلی برای کمک به آرام کردن جوامع و در عین حال افزایش اعتبار سازمان شما.
- ارائه شفافیت درمورد آنچه در درون شرکت اتفاق می افتد و نه اینکه سکوت کنید.

همچنین می توانید راه های کمک به جامعه محلی، ملی یا جهانی خود را در یک بحران به اشتراک بگذارید.

هنگام برخورد با عدم اطمینان، رهبران باید از منظر مخاطبان به ارتباطات نگاه کنند و به جای ترس از انجام کار اشتباه، نسبت به آنها همدلی داشته باشند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تولید محتوای مخاطب محور، پاشنه آشیل رسانه های امروزی


  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  اطلاع‌رسانی متفاوت درباره ویروس کرونا در هند


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  کمک 25 میلیون دلاری زاکربرگ به پروژه تحقیقاتی گیتس برای کشف درمان کرونا


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  احتمال تاخیر چند ماهه در رونمایی از آیفون ۱۲


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"