درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 مهر 1399 - 22:06   

اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی

  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی


ادامه ادامه مطلب یک

بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا

  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا

  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!
  بازدید مسول وکارشناسان روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب از مراکز بهزیستی
  گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر
  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد
  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی
  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  اشتباهات در فروش
  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق
  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42142صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 4 فروردین 1399 - 02:32
پنج دلیل برای امید در میان هرج و مرج ویروس کرونا
شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان روزگار سیاهی را برای مردم رقم زده است. تعداد مبتلایان و درگذشتگان روز به روز بیشتر می‌شود، شهرها و حتی کشورها در حال تعطیلی هستند و خیلی از مردم مجبور شده‌اند که خود را قرنطینه کنند. اما در میان این همه اخبار نگران‌کننده کورسوی امیدی نیز دیده می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان روزگار سیاهی را برای مردم رقم زده است. تعداد مبتلایان و درگذشتگان روز به روز بیشتر می‌شود، شهرها و حتی کشورها در حال تعطیلی هستند و خیلی از مردم مجبور شده‌اند که خود را قرنطینه کنند. اما در میان این همه اخبار نگران‌کننده کورسوی امیدی نیز دیده می‌شود.


۱. کاهش آلودگی
ویروس کرونا کار و زندگی را در خیلی از کشورها تعطیل کرده است، و این روند به کاهش چشمگیر سطح آلودگی منجر شده است.

میزان دی‌اکسید نیتروژن - یکی از عوامل عمده آلاینده هوا و گرمایش زمین - در چین و مناطق شمالی ایتالیا کاهش عمده‌ای داشته است و گفته می‌شود که دلیلش کاهش فعالیت‌های صنعتی و سفرهای ماشینی است.

پژوهشگران مقیم نیویورک در عین حال گفته‌اند که نتایج اولیه حاکی از کاهش ۵۰ درصدی میزان مونوکسید کربن در مقایسه با سال گذشته است.

لغو بسیاری از پروازها و روی آوردن میلیون‌ها نفر به کار از خانه به این معنی است که این روند نزولی در بسیاری از کشورها ادامه خواهد داشت.


۲. پاکیزگی کانال‌ها
مورد مشابه دیگر بهبود قابل توجه کیفیت آبی است که به گفته ساکنان ونیز در کانال‌های معروف این شهر جریان دارد.

شیوع ویروس کرونا خیابان‌های این مقصد محبوب گردشگری در شمال ایتالیا را تخلیه کرده است و کاهش سفرهای قایقی در این کانال‌ها به ته‌نشین شدن رسوبات منجر شده است.

آب معمولا کدر این کانال‌ها حالا چنان زلال شده است که حتی می‌توان ماهی‌ها را هم دید.

۳. مهربانی
روایت‌های زیادی در مورد خرید از سر اضطراب و دعوا بر سر دستمال توالت و کنسرو وجود دارد، اما شیوع این ویروس به رفتار محبت‌آمیز نیز در سراسر دنیا دامن زده است.

دو نفر از ساکنان نیویورک توانستند با کمک ۱۳۰۰ داوطلب در عرض ۷۲ ساعت غذا و داروی مورد نیاز سالخوردگان و اقشار آسیب‌پذیر را به دستشان برسانند.

به گفته فیسبوک، در بریتانیا صدها هزار نفر عضو گروه‌های حمایتی محلی شده‌اند، اتفاقی که در کانادا نیز افتاده است.

برخی از سوپرمارکت‌ها، از جمله در استرالیا، بخشی از ساعت کاری خود را به سالمندان و معلولان اختصاص داده‌اند تا آن‌ها بتوانند در آرامش خرید مورد نیاز خود را انجام دهند.

در عین حال مردم پول اهداء کرده‌اند، دستور طبخ غذاهای محبوب و حرکات نرمشی خود را با دیگران در میان گذاشته‌اند، برای سالمندانی که در قرنطینه به سر می‌برند پیام‌های روحیه‌بخش فرستاده‌اند و محل کسب‌وکار خود را به مرکز پخش مواد غذایی تبدیل کرده‌اند.


۴. جبهه‌ای متحد
قرار گرفتن بین مشغله کاری و زندگی شخصی اغلب باعث می‌شود تا ما از اطرافیانمان فاصله بگیریم. اما ویروس کرونا همه را تحت تاثیر قرار داده است و این تجربه مشترک باعث نزدیکی بیشتر در بسیاری از جوامع در سراسر دنیا شده است.

در ایتالیا، جایی که رفت‌وآمد در کل کشور منع شده است، مردم در بالکن خانه‌های خود جمع می‌شوند و ترانه‌های روحیه‌بخش می‌خوانند.

مربی ورزشی در جنوب اسپانیا از روی سقف کوتاهی در وسط یک مجموعه مسکونی کلاس نرمش برگزار کرد و ساکنان نیز در بالکن‌های خود در کلاس شرکت کردند.

بسیاری از مردم فرصت را غنیمت شمرده‌اند و با تماس صوتی و تصویری با عزیزان خود ارتباط گرفته‌اند. همچنین خیلی‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل با دوستان خود دورهمی‌های مجازی برگزار کرده‌اند.

شیوع این ویروس در عین حال اهمیت کارمندان بخش بهداشت و درمان و دیگر خدمات حیاتی را برجسته کرده است. در اروپا، هزاران نفر از بالکن خانه‌های خود پزشکان و پرستارانی را که با این همه‌گیری مبارزه می‌کنند تشویق کرده‌اند و در لندن نیز دانشجویان پزشکی برای نگهداری کودکان و انجام کارهای منزل کارمندان بهداشتی و درمانی داوطلب شده‌اند.


۵. انفجار خلاقیت
قرنطینه اجباری میلیون‌ها نفر باعث شده است تا خیلی‌ها فرصت را مغتنم بشمارند و دست به خلاقیت بزنند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از جزئیات علائق جدید خود می‌گویند، از جمله خواندن کتاب، کیک پختن، بافتن و نقاشی کردن.

کتابخانه عمومی واشنگتن،‌ پایتخت آمریکا، یکی از کتابخانه‌هایی است که جلسات کتابخوانی مجازی برگزار می‌کند. از طرف دیگر،‌ ماسیمو بوتورا، آشپز معروف ایتالیایی، محتوای جدیدی تحت عنوان "قرنطینه آشپزخانه" برای اینستاگرام تهیه کرده است و به علاقه‌مندانی که در خانه گیر کرده‌اند درس آشپزی ساده می‌دهد.

معلم هنری در ایالت تنسی آمریکا برای بچه‌هایی که دیگر مدرسه نمی‌روند کلاس اینترنتی برگزار می‌کند تا آن‌ها بتوانند خلاقیت خود را در خانه بپرورند.

و با اینکه بسیاری از مکان‌های عمومی تعطیل شده‌اند، دوستداران هنر با استفاده از تورهای مجازی به بزرگترین گالری‌های دنیا سر می‌زنند و در اتاق نشیمن خود از نقاشی‌های معروف موزه لوور در پاریس و مجسمه‌های کلاسیک موزه واتیکان لذت می‌برند.

رصدخانه سیدنی در استرالیا نیز آسمان شب را نزد کسانی برده که در خانه گیر افتاده‌اند.
 

منبع: بی سی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک چرخه عمر محتوا


  استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات مشتریان


  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق


  چگونه تنوع را در محل کار افزایش دهیم؟


  اشتباهات در فروش


  تغییرات مهم در موتور جستجوی گوگل


  انتشار بیش از ۶ هزار خبر در شبکه‌های اجتماعی دانشگاه بیرجند


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد


  6 نکته برای بهبود استراتژی روابط عمومی آنلاین در زمان شیوع کرونا


  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی