درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 11:05   

خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان

  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها

  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی
  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید
  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها
  موگویی رئیس روابط عمومی جیتسو شد
  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42114صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 1 فروردین 1399 - 20:36
چگونه در شرایط دشوار آرام بمانیم
دکتر رادا مودگیل، پزشک سه توصیهٔ خیلی ساده برای ما دارد، توصیه‌های ساده‌ای که بر بنیان عصب‌شناسی شکل گرفته‌اند و به طرز شگفت‌آوری به حفظ آرامش ما در لحظه‌های دشوار زندگی کمک می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| زندگی روزمره مسئولیت‌ها و دردسر‌های زیادی بر سر ما می‌ریزد. تکلیف‌ها، بررسی‌ها و تجدید‌نظر‌ها، مورد بهره‌کشی قرار گرفتن در شغلی نیمه‌وقت یا موقعیت غافلگیر‌کننده‌ای مثل ترافیک درست پیش از قرار ملاقاتی مهم.

این روزها هم که ویروس
کرونا و شیوع آن در سراسر جهان خواب راحت را از خیلی ها گرفته.


موارد زیادی هست که ما هیچ کنترلی بر آنها نداریم، اما به هر صورت در برابر آنها واکنش نشان می‌دهیم. در مواردی هم مانند کرونا، کاری که از دستمان بر می آید، شستن مرتب دستان و مراقبت از خود و گوش کردن به توصیه های مهمی است که می شود.

دکتر رادا مودگیل، پزشک سه توصیه خیلی ساده برای ما دارد، توصیه‌های ساده‌ای که بر بنیان عصب‌شناسی شکل گرفته‌اند و به طرز شگفت‌آوری به حفظ آرامش ما در لحظه‌های دشوار زندگی کمک می‌کنند.

آگاهانه نفس بکشید
به نظر ساده‌تر از آن می‌آید که بتواند اثری داشته باشد اما با توجه و دقت به آهنگ تنفس در هنگام تنش و اضطراب، آرامش خود را بازخواهید یافت.

روش دکتر رادا این است که ابتدا نفس عمیقی به مدت پنج ثانیه از بینی بکشید و یک ثانیه آن را نگه دارید و سپس به آرامی هوا را از بینی خود بیرون دهید، در حالی که تا پنج می‌شمارید. این کار را چند بار انجام دهید، می‌بینید که آرام‌تر می‌شوید.

دکتر رادا می‌گوید:"پژوهش‌ها نشان داده است که شبکه خاصی از نرون‌‌ها به نام مجموعه پری‌بوتزینگر در ساقه مغز قرار دارد و کار آن تنظیم تنفس و ارتباط با بقیه قسمت‌های مغز است".

وقتی مضطرب و ناآرام هستیم، تندتر نفس می‌کشیم، چون بدن ما خودش را برای فرار از موقعیتی که در آن هستیم آماده می‌کند. اگر وارد جلسه امتحانی شوید؛ احساس اضطراب می‌کنید، اما فرار راه‌حل آن نیست. تنفس عمیق باعث می‌شود مغز دریابد که موقعیت خطرناک نیست و به شما کمک می‌کند تا شرایط را کنترل کنید. روش آگاهانه‌ای که فقط خودتان از انجام آن خبردار می‌شوید و حتی می‌توانید در هنگام سخنرانی در برابر انبوه جمعیت در سالن هم از آن استفاده کنید.


بهترین آرام‌بخش
آیا تا به حال چیزی در مورد عصب واگ شنیده‌اید؟ عصبی که از مغز شروع می‌شود و به سراسر بدن می‌شود و قلب و ریه‌ها و شکم و گوش‌ها و تارهای صوتی را به هم مربوط می‌کند.

ریشه‌ واگ از واژه‌ لاتین به معنای سرگردان و مهاجر آمده است؛ اگر این عصب را به طور صحیحی تحریک کنید باعث کاهش اضطراب می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها‌ برای تحریک آن هم زمزمه کردن یا آواز خواندن است که به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند.

دکتر رادا می‌گوید: " پژوهشی روی همسرایان و خوانندگان نشان داده است که آواز خواندن و زمزمه کردن و تکرار کلمات و آوا‌ها (مانترا) باعث تنظیم آهنگ ضربان قلب می‌شود. این بار که احساس کردید قلب‌تان تند می‌زند، آواز بخوانید یا ترانه و کلامی را زمزمه کنید و بگذارید عصب واگ آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد".


امیدم را نمی‌بازم
زندگی روزمره آدم‌ها را وادار به تردستی می‌کند. گاهی هنوز کاری تمام نشده آن را نیمه‌کاره رها می‌کنیم و سراغ کار بعدی می‌رویم.

اما توصیه آخر دکتر رادا این است که همه‌فن‌حریف و چند‌کاره بودن همیشه راه‌حل خوبی نیست. شواهد علمی هم برای آن وجود دارد؛ تصویر‌برداری‌ها از مغز انسان نشان داده است که مغز با پذیرش مسئولیت‌های زیاد و بیش‌از‌اندازه، هورمون‌های تنش و اضطراب در بدن آزاد می‌کند.

برای جلوگیری از چنین وضعیتی، بر کاری که در دست دارید تمرکز کنید و هر فکر دیگری را از ذهن‌تان بیرون برانید. این همان روشی است که مغز شما ترجیح می‌دهد.

دکتر رادا می‌گوید:"هر کاری را به قدم‌ها و بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید، هر بخش و قدم بعدی را مشخص کنید و باقی بخش‌ها و کارها را فراموش کنید تا نوبت آنها فرا برسد. این روش را پروسه تفکر می‌گویند که گاهی مربیان ورزشی به ورزشکاران توصیه می‌کنند که هر زمان فقط یک کار را با توجه کامل انجام دهند و این کار باعث می‌شود که در اینجا و اکنون حاضر باشند و عادت خیلی خوبی برای پرورش و پیشرفت است".

این سه روش به شما کمک می‌کند از موقعیت‌های سخت راحت‌تر بگذرید. آگاهانه نفس بکشید، تمرکز داشته باشید و زیر لب ترانه‌ای زمزمه کنید.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تولید محتوای مخاطب محور، پاشنه آشیل رسانه های امروزی


  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  اطلاع‌رسانی متفاوت درباره ویروس کرونا در هند


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  کمک 25 میلیون دلاری زاکربرگ به پروژه تحقیقاتی گیتس برای کشف درمان کرونا


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  احتمال تاخیر چند ماهه در رونمایی از آیفون ۱۲


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"