درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 11:32   

خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان

  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها

  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی
  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید
  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها
  موگویی رئیس روابط عمومی جیتسو شد
  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42097صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 29 اسفند 1398 - 14:21
روابط عمومی در بحران
کیانوش رضایی کارشناس روابط عمومی - روابط عمومی وظیفه دارد در شرایط بحرانی با برنامهریزی‌های قبلی و تشکیل کمیته رسانه بحران به عنوان مدیریت کننده تولید پیام و هماهنگ کننده ارتباطات درون و برون سازمانی و همچنین کمک به انجام وظایف و مسئولیت‌های خبرنگاران و رسانه‌ها در گردآوری، پردازش و توزیع اطلاعات خبری به حل بحران در جامعه کمک کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رسانه به عنوان تولید و توزیع کننده پیام و روابط عمومی در قالب واحد مدیریت کننده تولید پیام نقش مهمی در حفظ تعادل جامعه بحران زده دارند

 امروزه شیوع ویروس کرونا در سطح جهان غیرقابل انکار است و به جرأت می‌توان گفت مدیریت بحران هر کشوری در این شرایط به خوبی قابل تحلیل و بررسی است.

حال می‌توان به اهمیت رسانه‌های جمعی در مدیریت بحران و یا دامن زدن به بحران پی برد؛ اینکه رسانه چگونه می‌تواند رسالت خود را در قبال جامعه بحران زده ایفا کند.

در شرایط وقوع بحران مدیریت تولید خبر با دشواری‌های مختلفی مواجه می‌شود و باید مرحله انتخاب سوژه که همان شبهات ذهن مخاطب است تا مرحله انتشار و توزیع خبر از برنامه ریزی متناسب با بحران برخوردار گردد.

در هنگام بحران باید مقابله لازم با شایعات و ابهامات خبری که این روزها به شدت توسط رسانه‌های ناهمسو با منافع کشور مطرح می‌گردد به منظور رفع ناامنی روانی با تصمیم‌گیری های سریع و از قبل پیش بینی شده انجام شود.

رسانه به عنوان تولید و توزیع کننده پیام و روابط عمومی در قالب واحد مدیریت کننده تولید پیام نقش مهمی در حفظ تعادل جامعه بحران زده دارند که متاسفانه به دلیل پیشینه‌های ناموفق، روابط عمومی به عنوان مدیریت‌کننده تولید پیام، حلقه مفقوده با رسانه هاست.

به عنوان مثال این روزها راه‌های مقابله با
کرونا و نحوه رعایت بهداشت فردی در همه رسانه‌ها به خوبی دیده می‌شود اما حلقه مفقوده مدیریت بحران رسانه در این است که روابط عمومی سازمان‌ها و مراکز درگیر مقابله با کرونا از سخنگوی دولت گرفته تا ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت بسیاری از سوالات ذهن مخاطب که بیشتر از طریق رسانه‌های برون مرزی به وجود آمده را یا بدون جواب می‌گذراند یا از طریق توئیتر و اینستاگرام و به صورت غیررسمی پاسخ می‌دهند که در شرایط بحرانی این نوع پاسخگویی چیزی از بحران جامعه کم نمی‌کند و یا دیر هنگام و بعد از مرگ سهراب در صدد پاسخگویی بر می‌آیند.

همین موضوع باعث می‌شود تا افرادی فاقد صلاحیت و صرفا با عنوان سلبریتی، خود را نماینده مردم دانسته و در آنتن زنده تلویزیون در قالب مطالبه‌گر عرض اندام کنند و از خود قهرمانی بسازند که نتیجه کم کاری و یا ندانم کاری روابط عمومی‌هاست.

در ادامه همین حلقه مفقوده بازهم باید شاهد عدم حضور به موقع روابط عمومی رسانه ملی باشیم که وظیفه حل بحران و پاسخگویی از سوی رسانه ملی را دارد اما عدم سازماندهی خبری، عدم تجربه کافی، عدم تخصص و نبود سیاست گذاری رسانه‌ای در مقابله با بحران‌های رسانه‌ای باعث می‌شود که رسانه‌ها به تنهایی بار پاسخگویی به مخاطب را بردارند و در مواقعی باعث از بین رفتن اعتماد مردم و روی گردانی و اعتماد به سمت رسانه‌های برون مرزی می‌شود.

بنابراین روابط عمومی وظیفه دارد در شرایط بحرانی با برنامهریزی‌های قبلی و تشکیل کمیته رسانه بحران به عنوان مدیریت کننده تولید پیام و هماهنگ کننده ارتباطات درون و برون سازمانی و همچنین کمک به انجام وظایف و مسئولیت‌های خبرنگاران و رسانه‌ها در گردآوری، پردازش و توزیع اطلاعات خبری به حل بحران در جامعه کمک کند.

منبع: خبرگزاری آنا
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تولید محتوای مخاطب محور، پاشنه آشیل رسانه های امروزی


  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  اطلاع‌رسانی متفاوت درباره ویروس کرونا در هند


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  کمک 25 میلیون دلاری زاکربرگ به پروژه تحقیقاتی گیتس برای کشف درمان کرونا


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  احتمال تاخیر چند ماهه در رونمایی از آیفون ۱۲


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"