درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 مهر 1399 - 22:40   

اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی

  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی


ادامه ادامه مطلب یک

بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا

  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا

  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!
  بازدید مسول وکارشناسان روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب از مراکز بهزیستی
  گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر
  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد
  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی
  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  اشتباهات در فروش
  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق
  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42090صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیپنجشنبه، 29 اسفند 1398 - 02:37
سیمپسون‌ها ۲۷ سال پیش شیوع کرونا را پیش‌بینی کرده بودند
جیکوب استولورتی، لویی چیلتون - این انیمیشن قدیمی، پیشتر هم انتخاب دونالد ترامپ بعنوان رییس‌جمهور آمریکا را پیشگویی کرده بود
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این انیمیشن قدیمی، پیشتر هم انتخاب دونالد ترامپ بعنوان رییس‌جمهور آمریکا را پیشگویی کرده بود

 هواداران کارتون «خانواده سیمپسون» (The Simpsons) معتقدند که این کارتون ویروس کرونای فراگیر فعلی را در سال ۱۹۹۳ پیش‌گویی کرده است.
 
 این انیمیشن قدیمی، پیشتر هم بسیاری از اتفاقات دیگر را با جزئیاتی عجیب «پیش‌گویی» کرده بود؛ از جمله انتخاب رئیس جمهوری دونالد ترامپ، ابداع ساعت‌های هوشمند، و نتایج جام جهانی فوتبال.
 
 اکنون مردم فکر می‌کنند که یکی دیگر از این پیش‌گویی‌ها را یافته‌اند که متعلق به فصل چهارم خانواده سیمپسون، قسمت «مارج در زنجیر» (Marge in Chains) است که بیماری عالم‌گیری را به تصویر می‌کشد.
 
 در آن قسمت، گزارشی تلویزیونی از بروز ترس و وحشت از «آنفولانزای اوساکا» خبر می‌دهد.
 
 در صحنه‌ای دیگر، کارگران کاملا بیمار ژاپنی در کارخانه به تصویر کشیده شده‌اند که روی بسته‌ها سرفه می‌کنند و آن بسته‌ها بعدتر به ایالات متحده ارسال می‌شوند، و به همین خاطر، بیشتر شهروندان شهر اسپرینگفیلد بیمار می‌شوند.
 
 با این وجود، باید اشاره کرد که ویروس کرونا از شهر ووهان در چین آغاز شد که بیش از ۲ هزار کیلومتر با شهر ژاپنی اوساکا فاصله دارد.
 
 با خاطرنشان کردن این نکته، منصفانه است که بگوییم این قسمت از خانواده سیمپسون یکی از پیش‌گویی‌های کمتر دقیق آنها بوده است، ولی بسیاری، به شباهت‌های رفتار شخصیت‌های حاضر در این قسمت با مردم در زندگی واقعی اشاره می‌کنند.
 
 مردم در فضای مجازی مشغول این مقایسه شده‌اند و یکی از حساب‌های طنز مجازی نیز بر روی عبارت «آنفولانزای اوساکا» نوشته است: «ویروس
کرونا».
 
 در ادامه، چندی از این واکنش‌ها را می‌بینید: با تشدید وضعیت ویروس کرونا در سراسر دنیا، بسیاری به برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌هایی اشاره می‌کنند که ظاهرا چندین بُعد آن را به درستی پیش‌بینی کرده‌اند.
 
 واکنش بریتانیا به این بیماری عالم‌گیر نیز با اشاره به صحنه‌ای از برنامه طنز بریتانیایی «وزیر بله‌‌قربان‌گو» (Yes Minister) به گونه‌ای فراگیر مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که ظاهرا واکنش «غافلانه» بوریس جانسون را پیش‌بینی کرده است.
 
 کتابی هم که در این اواخر، ظاهرا برای پیش‌گویی این بیماری همه‌گیر خبرساز شده است، کتاب «چشمان تاریکی» (Eyes of Darkness) نوشته دین کونتز است، و کتابی دیگر هم که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است، به خاطر آن فراگیر شد که پیش‌بینی کرده بود یک بیماری «حدود سال ۲۰۲۰» در سراسر جهان شیوع خواهد یافت.
 
 در همین حال فیلم ژانر وحشت «شیوع» (Contagion) که در سال ۲۰۱۱ اکران شد نیز این روزها به پربازدیدترین فیلم آنلاین تبدیل شده است.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک چرخه عمر محتوا


  استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات مشتریان


  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق


  چگونه تنوع را در محل کار افزایش دهیم؟


  اشتباهات در فروش


  تغییرات مهم در موتور جستجوی گوگل


  انتشار بیش از ۶ هزار خبر در شبکه‌های اجتماعی دانشگاه بیرجند


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد


  6 نکته برای بهبود استراتژی روابط عمومی آنلاین در زمان شیوع کرونا


  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی