درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 24 تیر 1399 - 20:06   

انتشار یکصدوبیست و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

  انتشار یکصدوبیست و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات


ادامه ادامه مطلب یک

وضعیت رسانه‌های چاپی در دوران کرونا بررسی می شود

  وضعیت رسانه‌های چاپی در دوران کرونا بررسی می شود


ادامه ادامه مطلب دو

ثبت نام آغاز شد/ وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  ثبت نام آغاز شد/ وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فهرست انتشارات کارگزار روابط عمومی

  فهرست انتشارات کارگزار روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غرامت ۵۰۰ دلاری اپل به کاربران برای کند کردن عمدی آیفون
  خلاقیت؛ حلقه مفقود این روزهای حوزه رسانه بویژه روابط عمومی ها ...
  مسئول روابط عمومی هیئت کشتی شهرستان کهگیلویه منصوب شد
  دو طرح بانک رفاه برای تکریم از مدافعان سلامت و اشتغالزایی (+جزئیات)
  وضعیت رسانه‌های چاپی در دوران کرونا بررسی می شود
  رئیس سازمان اوقاف از فعالیت‌های جدید روابط عمومی اوقاف بازدید کرد
  انتشار یکصدوبیست و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات
  بانک رفاه به مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، تسهیلات پرداخت می کند
  مدیر سیاست‌ها و استراتژی‌های مربوط به ارتباطات و اطلاعات در یونسکو: اخبار جعلی، جان‌های بسیاری را در دوره همه‌گیری کرونا در خطر قرار داده است
  انتصاب مسول روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان گیلان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42022صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 18 خرداد 1399 - 08:10
نقش تصویرسازی ذهنی بر نگرشهای طرفداران محیط زیست
نتایج این مطالعه نشان می دهد که استفاده از تصاویر هیجانی می تواند یک استراتژی مؤثر برای تغییر نگرش و رفتارهای پیرامون تغییرات آب و هوایی و سایر موضوعات محیطی باشد. تصاویر با بار احساسی بیشتر به عنوان تصاویر ذهنی درونی می شوند که در تعیین اهداف رفتاری نقش دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نتایج این مطالعه نشان می دهد که استفاده از تصاویر هیجانی می تواند یک استراتژی مؤثر برای تغییر نگرش و رفتارهای پیرامون تغییرات آب و هوایی و سایر موضوعات محیطی باشد. تصاویر با بار احساسی بیشتر به عنوان تصاویر ذهنی درونی می شوند که در تعیین اهداف رفتاری نقش دارند.

متخصصان روابط عمومی که با چالش دشوار تغییر نگرش نسبت به مسائل زیست محیطی روبرو هستند باید ارزیابی کنند که کدام تصاویر، تصاویر ذهنی واضح ایجاد می کنند و از آنها در ارتباطات خود استفاده کنند.

 

ارتباطات زیست محیطی اغلب از تصاویر جهانی یا انتزاعی استفاده می کند که به انتقال ارتباط شخصی کمک نمی کند. درعوض، تصاویری که اطلاعات مشخصی در مورد مسائل زیست محیطی مانند تأثیرگذاری بر فضاهای محلی یا آشنا ارائه می دهند، مناسب تر هستند. این استراتژی ممکن است برای برقراری ارتباط با مباحث دیگری که درک و ارتباط با آنها دشوار است نیز مفید باشد.

تغییر نگرش و رفتار مردم در مورد تغییر اوضاع و احوال و سایر مسائل زیست محیطی می تواند دشوار باشد زیرا آنها اطلاعات را بسیار پیچیده می یابند یا تأثیر آن را در نظر نمی گیرند. ارائه تصاویر، مانند عکس ها، یک استراتژی ارتباطی است که معمولاً مورد توجه قرار می گیرد، زیرا آنها توجه را به خود جلب می کنند، واکنش های احساسی را برانگیخته و اطلاعات پیچیده را به روشی قابل دسترسی تر منتقل می کنند.

 

ویژوالها همچنین از پیشرفت تصاویر ذهنی پشتیبانی می کنند که به تغییر نگرش و ایجاد انگیزه در اهداف و رفتار کمک می کند. با این حال، تحقیقات در مورد نحوه استفاده از تصاویر محیطی در رسانه ها نشان می دهد که آنها بیش از حد انتزاعی هستند یا فاقد زمینه کافی برای ارائه تغییرات آب و هوایی به عنوان یک موضوع مربوط به شخص هستند. در نتیجه، افراد تصاویر را در تصاویر ذهنی خود درونی نمی کنند.
 

این یافته ها نشان می دهد که تصاویر محیطی که در رسانه ها یدیده می شوند، به عنوان تصویری ذهنی که بر نگرش و رفتار تأثیر می گذارد، درونی می شوند. استفاده از تصاویری با بار هیجانی که نشانگر ارتباط شخصی است، می تواند به افراد در شکل گیری تصاویر ذهنی واضح تر کمک کند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور


  جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور برگزار شد


  هفت راه تنظیم محتوا


  در گفتگو با گارلند استنسل، رئیس انجمن روابط عمومی آمریکا/ شفافیت در پیام‌‎رسانی و ارائه‎ حقایق بیشترین اهمیت را دارند


  انتصاب مشاور امور رسانه، تبلیغات و روابط عمومی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری


  انتصاب سرپرست کمیته روابط عمومى و مرکز رسانه‌هاى اجتماعى فدراسیون ووشو


  «دیدگاه مردم درباره کرونا»/ نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات


  انتصاب مدیر روابط عمومی کانون بازنشستگان هرمزگان


  انتصاب مسول روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان گیلان


  اولین دستگاه تنفس مصنوعی ساخته «تیم روباتیک دختران افغان» رونمایی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد