درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 11:12   

خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان

  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها

  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی
  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید
  نحوه مدیریت پیچیدگی سبد دارایی ها
  موگویی رئیس روابط عمومی جیتسو شد
  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41837صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 7 اسفند 1398 - 17:05
یک هشدار جدی به مسئولان/ رسانه ها را با بیلبورد تبلیغاتی اشتباه نگیرید
احمد باقری مشاور و مدیر ارتباطات و روابط عمومی - به کارگیری روابط عمومی غیر حرفه ای و از سوی دیگر عدم اعتماد مدیران به استراتژی های بخش روابط عمومی حرفه ای و همچنین ورود ادبیات اشتباه رسانه های رپرتاژ بگیر، کلاف افکار عمومی و عملکرد مدیران موفق را پیچیده نموده که نیاز به بازنگری در این امور احساس می شود.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در واقع مهم‌ترین نهاد در حوزه عمومی در کشور، رسانه ها هستند که بعنوان قوه چهارم مسئولیت پرسش و پاسخ و پیگیری ابهامات افکار عمومی از عملکرد مدیران و مسئولان را دارند و از طریق مصاحبه و پیگیری سوژه های خبری شرایط افزایش اعتماد مردم به عملکرد مدیران کشور را فراهم می کند.


در این بین خط مقدم این امر اصحاب رسانه یا همان خبرنگاران هستند که موقعیت جامعه را منعکس می‌کند و اصولاً جامعه‌ای که در آن خبر و تحلیل سالم مطرح شود هم زمامداران و سیاستمداران درک درست و خوبی از جامعه خواهند داشت و هم مردم همراهی بیشتری با دولتمردان و سیاست‌های نظام را صورت می‌دهند.


اگر جامعه رسانه‌ای دچار خودسانسوری شود هم به مردم و هم به مسئولان ظلم خواهد شد چون نه مردم می‌توانند حرفها و انتقادات را به مدیران مطرح کنند و نه زمامداران و سیاستمداران از عمق مشکلات جامعه آگاهی می‌یابند.


جامعه‌ای موفق است که بتواند بیشترین استفاده را از ظرفیت‌هایش در تبیین سیاست‌های خود ببرد و در عین حال باید توجه داشته باشد استفاده از رسانه در تبلیغ سیاست‌ها باید مبتنی بر واقعیت باشد وگرنه مردم دنبال رسانه‌های جایگزین می‌روند.


متاسفانه جایگاه رسانه و خبرنگار هنوز به خوبی شناسایی نشده و توقع مدیران و مسئولان از رسانه ها، دیدگاه تبلیغی و خبرنگار های کارت هدیه بگیر سوق نموده و در این میان هم گاهی اوقات در رسانه ای حرکتی به سمت رفع ابهامات از طریق ایجاد فضای پرسش و پاسخ از مدیران رخ می دهد، مورد خطاب قرار گرفته و با فشارهای بیرونی مقدمات عدم انتشار این شفاف سازی را که اختلال اعتماد سازی افکار عمومی به عملکرد مدیران و رسانه های داخلی است را مهیا می نماید.


این مسئله را هم باید مطرح کنیم که خبرنگار عموماً از امنیت شغلی و امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند و نیازهای روزمره خبرنگاران برآورده نشده است و ما باید بپذیریم که یکی از حرفه‌های پرنوسان در کشور حرفه خبرنگاری است و برای اینکه عرصه خبر و تحلیل دچار نوسان نشود باید به گونه‌ای عمل کنیم که خبرنگار در معرض نوسان قرار نگیرد، از سوی دیگر هم خبرنگاران باید توجه کنند که همه ما معتقد به قانون اساسی هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که اصول قانون اساسی فدای هیجانات زودگذر عرصه تحلیل و خبر نشود.


حال متولیان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی به چه میزان می توانند روند این اعتماد سازی و مقدمات پاسخ نیاز مردم از طریق مدیریت رسانه و افکار عمومی با صداقت از فرآیند اطلاع رسانی از اقدامات مدیران سازمانی را به معرض دید عموم بگذارند قطعا جای صحبت و تحلیل بیشتری دارد.


به کارگیری روابط عمومی غیر حرفه ای و از سوی دیگر عدم اعتماد مدیران به استراتژی های بخش روابط عمومی حرفه ای و همچنین ورود ادبیات اشتباه رسانه های رپرتاژ بگیر، کلاف افکار عمومی و عملکرد مدیران موفق را پیچیده نموده که نیاز به بازنگری در این امور احساس می شود.

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
احمد باقری
| 1398/12/7 - 19:42 |     0     0     |
تشکر و قدرانی از انتشار این یادداشت


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تولید محتوای مخاطب محور، پاشنه آشیل رسانه های امروزی


  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  اطلاع‌رسانی متفاوت درباره ویروس کرونا در هند


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  کمک 25 میلیون دلاری زاکربرگ به پروژه تحقیقاتی گیتس برای کشف درمان کرونا


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  احتمال تاخیر چند ماهه در رونمایی از آیفون ۱۲


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"