درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 17:52   

حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد

  حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»

  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کروناویروس: رهنمودهایی برای منابع انسانی و کارفرمایان در مورد برنامه ریزی استمرار کسب و کار
  اوج‌گیری استفاده از نرم‌افزارهای ارتباط ویدئویی در پی شیوع کرونا
  حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد
  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»
  سامانه جامع اطلاع رسانی کرونا در یزد راه اندازی شد
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41792صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 2 اسفند 1398 - 11:55
چگونه روابط عمومی می تواند به شیوع کرونا پاسخ دهد؟
کرونا مسئله ای است که هم مربوط به سلامت عمومی و هم مربوط به روابط عمومی می باشد. مشاغل و سازمان ها در طیف وسیعی از صنایع آسیب دیده از پیروی از توصیه های سازمان های بهداشت عمومی مانند مراکز کنترل بیماری، برای ارائه اطلاعات به موقع و دقیق و محافظت از کارمندان خود و تصمیم گیری های تجاری متفکرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری بهره می گیرند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کرونا در چین هزاران نفر را آلوده کرده و بیش از 1000 نفر را کشته است و همچنان به کشورهای دیگر انتقال می یابد. سازمان های سلامت در جهان دارند به سختی تلاش می کنند که بیماران را درمان کرده، درباره این ویروس بیاموزند و سریعا اخبار دقیق را انتشار دهند.


اورژانس جهانی سلامت، فعالیت های شرکت های صنعت مسافربری و برندهای با فعالیت های بین المللی را متوقف کرده است. این موضوع فعالیت های موسسات تحصیلات عالی مبنی بر ثبت نام دانشجویان چینی را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از شرکت های آمریکایی مانند اپل و استارباکس بازار خود در چین را بسته اند. هواپیمایی ها پروازهای خود از و به چین را معلق کرده اند. مسافرانی که از چین بر می گردند و ممکن است در معرض این ویروس قرار گرفته باشند آزمایش می شوند. آن هایی که علائم ابتلا یا قرارگیری در معرض ویروس دارند قرنطینه می شوند.


جای تعجب نیست که ترس و دروغ پراکنی در رسانه های اجتماعی شایع شده است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سایر سازمان های بهداشت عمومی به همراه متخصصان ارتباطات شرکتها در صدر توزیع اطلاعات به مردم و کارمندان قرار دارند. حتی سازمان های داخلی که ممکن است الان فکر کنند خیلی از این جریان دور هستند ممکن است به زودی خود را در ارتباط با مراقبت های بهداشتی و اطلاعات مسافرتی بیابند.

در ذهن کارمندان
رام اختیار، موسس و شریک شرکت Rum & Co به PR Daily می گوید: "حتی اگر شرکت ها فکر کنند که مستقیما تحت تاثیر کرونا نیستند، بیماری که در تیتر خبرهای ملی است حتما ذهن کارمندان آن ها را مشغول کرده است. ممکن است نگرانی های مسافران و کسانی که در مناطق نزدیک به بیماری کار می کنند در مورد ایمنی افزایش یابد.


پاسخ های ابتدایی شرکت ها به تهدیدهای کرونا باید اینگونه باشد: مسافرت را اختیاری کنید، دسترسی کارمندان به مواد ضد عفونی کننده و ضد باکتری را افزایش دهید، در ارتباطات شرکت فقط منابع قابل اعتماد را ذکر کنید، با شیوع این بیماری، کارمندان را از میزان خطر مطلع کنید.


برنامه اقدامات ارتباطات درباره کرونا
مدیران اجرایی روابط عمومی که توسط Campaign نظر سنجی شده اند، بر نیاز به ارتباطات مرتب، شفاف و دقیق تاکید می کنند. پیام ها را ساده و حقیقی نگه دارید تا از ترس بی مورد بپرهیزید و فقط به اطلاعاتی مراجعه کید که از دولت یا سازمان های سلامت منتشر می شوند. آن ها همچنان می گویند:


مطلع و آماده اقدام باشید. مرتبا بر رسانه نظارت کنید و با ذیتنفعان داخلی و خارجی ارتباط داشته باشید تا از شرایط آگاهی یابید و برای اقدام سریع آماده شوید. بر اساس پیشنهادات سازمان سلامت عمومی، برنامه بحران مقدماتی تهیه کنید که در صورت شیوع بیماری به سازمان، آماده باشید.


بر ایمنی کارمندان تاکید کنید. ایمنی کارمندان را در اولویت قرار دهید. برنامه سفر کارمندان را متوقف کنید. برقراری تماس های کاری از راه دور را در نظر بگیرید.


فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکتی را با مشارکت در نهضت های اجتماعی افزایش دهید. چند برند، میلیون ها دلار به هلال احمر چین اهدا کرده اند.


با دروغ پراکنی و اخبار جعلی مبارزه کنید. آنتوان کلندریر، رئیس بخش اعتبار در شمال آسیا، در شرکت ادلمن به Campain گفت: "ما در دوره ای زندگی می کنیم که اطلاعات زیاد و اخبار جعلی وجود دارد. در چنین زمانی شرکت ها باید خود را منبع اطلاعاتی موثقی قرار دهند که کارمندان می توانند به آن رجوع کنند."


مقایسه با ابولا
دانیا کینی، موسس و رئیس روابط عمویم DPK می گوید: شیوع کرونا خاطرات ابولای سال 2014 در دالاس را به ما یادآوری می کند. بر خی از همان اشتباهات مدیریت سلامت و ارتباطات، که در 2014 به آن ها مرتکب شدیم در شرایط کرونا نیز دارند تکرا می شوند. کینی با استفاده از تحلیلی از بحران ابولا توسط کاتلین لیوتون که توسط لیوتون، سیکینز و ترستر ارائه شده، این پیشنهادات را بیان می کند:


قبل از اینکه چیزی بگویید از حقایق مطلع شوید. در اوایل شروع ابولا و کرونا متخصصان سلامت از این بیماری ها و نحوه شیوع آن ها خیلی کم می دانستند. رهبران سیاسی مانند واشینگتن گاورنر، جی اینسلی و پرزیدنت ترامپ بیانیه های عمومی غیر واقع بینانه مثبتی منتشر کردند. حتی الان هم مشخص نیست که چقدر ساده یا با چه سرعتی این ویروس انتشار می یابد. بخشی به این خاطر است که اطلاعاتی که از چین می آیند قابل اعتماد نیستند. سازمان هایی که با تعداد زیادی از موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده روبرو هستند، اقدامات سخت گیرانه ای اتخاذ کرده اند که از شیوع بیماری جوگیری کنند.


برای انتشار اطلاعات احساس فشار نکنید اشتهای رسانه‌ها برای اطلاعات سیری ناپذیر است. به شکایت خبرنگاران مبنی بر عدم شفافیت در انتشار اطلاعاتی که بعداً از آن ها پشیمان خواهید شد توجه نکنید. بر پاسخ دادن و تصحیح اظهارات نادرست در توییتر و سایر کانالهای اجتماعی تمرکز کنید.


ارتباطات مهم است اما جایگزین آموزش نیست. اعضای پرسنل بیمارستان هایی که اولین بیماران ابولا را پذیرش کرده بودند، در زمینه های اساسی مراقبت از این بیماران آموزش دیده نبودند. از زمان شیوع ابولا، بیمارستانهای ایالات متحده آموزش های بیشتری را در زمینه برخورد با بیماران عفونی به اجرا در آورده اند. مشاغل نیز باید در زمینه پیشگیری از ریسک، شامل شستشوی مکرر و کامل دست ها، آموزش هایی را ارائه دهند. این کار همچنین به جلوگیری از آنفولانزای نیز کمک می کند.
 

کلام آخر
کرونا مسئله ای است که هم مربوط به سلامت عمومی و هم مربوط به روابط عمومی می باشد. مشاغل و سازمان ها در طیف وسیعی از صنایع آسیب دیده از پیروی از توصیه های سازمان های بهداشت عمومی مانند مراکز کنترل بیماری، برای ارائه اطلاعات به موقع و دقیق و محافظت از کارمندان خود و تصمیم گیری های تجاری متفکرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری بهره می گیرند.


نویسنده:ویلیام کامکوویچ
مترجم: حنانه باقریان
منبع: www.business2community.com

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید


  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه


  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"