درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 19 فروردین 1399 - 21:10   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد

  سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا

  پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روبات ها، سلاح موثر در برابر بیماری های مسری
  مدیر عامل بانک رفاه مطرح کرد/آثار و تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد و صنعت بانکداری
  مشتریان خود را در آغوش بگیرید
  مجازات ۲۳ سال زندان در انتظار قاتل خبرنگار افشاگر اسلواکی
  برای کار یا آموزش در منزل، فروش تجهیزات رایانه‌ای در آمریکا افزایش یافت
  رویداد خود را در طول COVID-19 بازیابی کنید
  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی
  روابط عمومی چه نقشی در بهبود ارتباطات سازمانی دارد؟
  تصویری؛ ابتکار پستچی بریتانیایی برای شاد کردن مردم در روزهاى قرنطینه کرونایى
  "رادیو اروپای آزاد" به مجارستان باز می‌گردد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41784صفحه نخست » روابط عمومی بحرانپنجشنبه، 1 اسفند 1398 - 08:58
نبض روابط عمومی: آیا پیام رسانی درباره ویروس کرونا به ترس غیر منطقی می انجامد؟
رسانه ها معمولا به این بیماری به عنوان "جریانی که هرگز قبلا دیده نشده" و "کرونای عجیب و جدید" اشاره می کنند. البته اینها درست است اما این موضوع را نمی گویند که سرماخوردگی هم ویروس کروناست. رسانه های با سابقه ای چون نیویورک تایمز، عنوان های هشدار دهنده ای مانند "اگر همه مان مریض شدیم چه؟" منتشر می کنند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با سرعت گرفتن صنعت توریسم به سمت سرایت کرونای اجتناب ناپذیر در بازارهای جدید، باید بگوییم این شیوع، خطرهای صنعتی دارد که فراتر از خطرهای آن برای سلامتی است. تهدید بزرگتر که صنعت را تحت تاثیر قرار داده و در موارد اخیر در مقاصدش تلفات زیادی داشته، روانشناسی مشترک ما از ترس غیر منطقی است.


در نظر بگیرید در حالیکه ویروس کرونا جدی است، کشنده تر از مرس (با 34 درصد نرخ کشتار بیشتر) یا سارس (با ده درصد نرخ کشتار) نیست. در حقیقت، بر اساس CDC بعضی دانشمندان می گویند نگرانی بیشتر باید در این وقت سال متمرکز بر آنفلونزا باشد که تنها در این فصل 8200 نفر را کشته و 140000 نفر را راهی بیمارستان کرده است.


اما چرا بگذاریم حقایق و عقل سلیم یک ترس شدید اجتماعی که نیروی محرکه آن رسانه هاست را متوقف کنند؟

در دایره اطلاعاتی امروز، درک ما بر واقعیت می چربد و متاسفانه وقتی هشدار توجهات بیشتری را جلب می کند، هیچکس نمی خواهد با به اشتراک گذاری حقایق، انبوه مردم را متقاعد کند. به همین دلیل، شرکت های مسافرتی باید ارتباطات خود را با درک مشتریان همگام کنند. یک مسئله این است که مسافران غرب را متقاعد کنید که چیز مهمی برای نگرانی نیست. مسئله دیگر این است که هنگام صحبت با عموم افراد، چرخه ادامه دار تیترهای پر زرق و برق و دروغ پراکنی را شستشو دهید.


رسانه ها معمولا به این بیماری به عنوان "جریانی که هرگز قبلا دیده نشده" و "کرونای عجیب و جدید" اشاره می کنند. البته اینها درست است اما این موضوع را نمی گویند که سرماخوردگی هم ویروس کروناست. رسانه های با سابقه ای چون نیویورک تایمز، عنوان های هشدار دهنده ای مانند "اگر همه مان مریض شدیم چه؟" منتشر می کنند.


رسانه های اجتماعی دارند تقلا می کنند که جلوی شیوع دروغ پراکنی راجع به ویروس را بگیرند.


با این وجود، این بازی نیست و اینکه ویروس کرونا از چین نشات گرفته، بر مشکل می افزاید. شایعات بی اساسی که دولت چین این ویروس را شروع کرده، عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران که غیر قابل تایید است و اخبار جعلی و دروغین که بیمارستانی در حال ساخته شدن است که برای درمان این بیماری است، همگی آنلاین وجود دارند.


این موضوعات صنعت گردشگری را با این سوال روبرو می کند- چطور در دوره ای که ترس غیر منطقی وجود دارد ارتباط برقرار کنیم؟

برای مثال، اگر ما بیشتر از حمله کوسه ها می ترسیم تا رانندگی (تحقیقات هم این را نشان داده اند)، آیا اینکه توضیح دهیم چقدر رانندگی به نسبت خطرناک تر است موثر است؟ یا باید بر همه راه ها یی که می توان به وسیله آن از حمله کوسه ها جلوگیری کرد تمرکز کنیم؟ در مورد کرونا، آیا باید در این نقطه از زمان این ویروس را در زمینه مناسب خود قرار دهیم؟ یا باید با آن آنطور که عموم باور دارند مقابله کنیم- بیماری که ممکن است در هر لحظه من را شخصا تخت تاثیر قرار بدهد؟


به طور فزاینده، مدیریت مسئله در صنعت گردشگری به معنای برقراری ارتباطی فراتر از واقعیت هاست. یعنی صحبت کردن با سیستم های کیفیتی، پروتکل ها و رویه هایی که از آن ها برای حل یک بیماری استفاده می کنیم بای بزرگتر از فاکتورهای خطر باشند. یعنی به اشتراک گذاری ظرفیت ما برای پاسخ به احتمالی که وجود ندارد و ممکن است هیچوقت هم محقق نشود. یعنی باید ذینفعانمان را هر جا هستند ملاقات کنیم حتی اگر درگرد باد ترس باشند.

نویسنده: لارا گیتار و لیزا راس
مترجم: حنانه باقریان
منبع: www.agilitypr.com

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس


  وظایف مدیران روابط عمومی در ایام کرونا


  سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد


  روابط عمومی چه نقشی در بهبود ارتباطات سازمانی دارد؟


  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


  4 نکته برای تقویت تصویر برند تجاری


  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


  پونیسف/ راهنمایی‌هایی برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا


  تصویری؛ ابتکار پستچی بریتانیایی برای شاد کردن مردم در روزهاى قرنطینه کرونایى


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"