درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 16:46   

حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد

  حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»

  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کروناویروس: رهنمودهایی برای منابع انسانی و کارفرمایان در مورد برنامه ریزی استمرار کسب و کار
  اوج‌گیری استفاده از نرم‌افزارهای ارتباط ویدئویی در پی شیوع کرونا
  حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد
  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»
  سامانه جامع اطلاع رسانی کرونا در یزد راه اندازی شد
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41758صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 28 بهمن 1398 - 23:27
گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
دولت کمتر از نهاد دیگر منصف به نظر می رسد. 57 درصد عموم می گویند که دولت در خدمت تعداد انگشت شماری از افراد است در حالیکه 30 درصد باور دارند دولت منافع همه را در نظر دارد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| گزارش اعتماد سنج ادلمن (Edelman) سال 2020 نشان می دهد که با وجود اقتصاد جهانی قوی و اشتغال تقریبا کامل، مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی که این مطالعه بررسی می کند یعنی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد.

 

به گزارش سرویس ترجمه شارا، علت این تناقض را می توان در ترس افراد نسبت به آینده یافت که این زنگ هشداری برای موسسات ماست که راهی موثرتر برای اعتمادسازی بیابیم: متعادل سازی کاردانی با رفتار اخلاقی.


رشد فزاینده بی عدالتی اعتماد را سست می کند

از بیست سال پیش که موسسه قابل اعتماد روابط عمومی ادلمن، سنجش میزان اعتماد را آغاز کرد رشد اقتصادی آن افزایش یافت. این در آسیا و خاورمیانه ادامه پیدا کرد اما نه در بازارهای توسعه یافته، زیرا آنجا نابرابری درآمد عامل مهم تری است. بیشتر پاسخ دهندگان در بازارهای توسعه یافته باور ندارند که در پنج سال آینده وضعیت بهتری خواهد داشت. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در سطح جهان بر این باورند که آسیب های سرمایه داری به شکل کنونی از فوایدش بیشتر است.


نتیجه این امر وجود دنیایی است که در آن دو نوع واقعیت درباره اعتماد وجود دارد. عموم مردم مطلع، ثروتمند، تحصیل کرده و کسانی که به اخبار گوش می دهند، به مراتب اعتماد بیشتری به نهادهای مختلف نسبت به جمعیت انبوه دارند. در اکثر بازارها، کمتر از نیمی از جمعیت انبوه به مؤسسات اعتماد می کنند. در حال حاضر 8 بازار وجود دارد که نشان می دهد همیشه شکاف زیادی بین این دو دسته مخاطب وجود دارد و این یعنی نابرابری هشدار دهنده اعتماد.


نیروی محرکه بی اعتمادی حس فزاینده نابرابری و بی عدالتی است. تصور این است که نهادها به جای در نظر گرفتن کلیه افراد، به نفع تعداد کمی از افراد کار می کنند


دولت کمتر از نهاد دیگر منصف به نظر می رسد. 57 درصد عموم می گویند که دولت در خدمت تعداد انگشت شماری از افراد است در حالیکه 30 درصد باور دارند دولت منافع همه را در نظر دارد.


ترس، امید را تحت الشعاع قرار می دهد
به دلیل بدبینی فزاینده پیرامون سرمایه داری و عادلانه بودن سیستم های اقتصادی فعلی، ترس های عمیقی از آینده وجود دارد. 83 درصد از کارکنان می گویند که ترس هایی از این جمله دارند: از دست دادن شغل، رکود اقتصادی، کمبود مهارت، رقبا خارجی ارزان تر، مهاجرانی که برای پول کمتر کار می کنند، اتوماسیون، انتقال شغلشان به کشورهای دیگر.


این موضوعات به همکاری بیشتر بین نهادها نیازمند است. هیچ نهاد واحدی نمی تواند به تنهایی این چالشهای پیچیده را حل کند. فقط در حدود یک سوم افراد معتقدند که تجارت با همکاری تشکل های مردم نهاد یا دولت خوب عمل می کند.


کسب و کار باید در حل تناقض اعتماد پیشگام باشد زیرا بیشترین آزادی عمل را دارد و دستورات فوری آن مشخص است. تعداد زیادی از پاسخ دهندگان بر این باورند که وظیفه تجارت است که دستمزدهای مناسب پرداخت کند (83 درصد) و برای کارگرانی که مشاغل آنها با تهدید اتوماسیون (79 درصد) روبروست بازآموزی ارائه دهند. با این وجود کمتر از یک سوم مردم به این نوع تجارت اعتماد دارند.


اعتماد: کفایت و اخلاق
امروزه مردم بر اساس دو ویژگی متمایز اعتماد می کنند: صلاحیت (تحقق وعده ها) و رفتار اخلاقی (انجام کار صحیح و تلاش برای بهبود جامعه).


گزارش میزان اعتماد فاش می کند که هیچ یک از چهار نهاد ذکر شده هر دو این فاکتورها را ندارند. کسب و کار در صدر صلاحیت ها قرار دارد و دارای 54 امتیاز بیشتر به نسبت دولت به عنوان نهادی است که کارش را خوب انجام می دهد (64 درصد در مقابل 10 درصد). تشکل های مردم نهاد از لحاظ رفتار اخلاقی نسبت به دولت (یک شکاف 31 امتیازی) و تجارت (شکاف 25 امتیازی) برتری دارند. دولت و رسانه هر دو بی کفایت و غیر اخلاقی تلقی می شوند.


اعتماد به طور غیرقابل انکار با انجام کار صحیح مرتبط است. پس از ردیابی 40 شرکت جهانی طی یک سال گذشته از طریق چارچوب مدیریت اعتماد ادلمن، دریافته ایم که محرک های اخلاقی مانند صداقت، قابلیت اتکا بودن و هدف، 76 درصد از میزان کل اعتماد را تشکیل می دهند، در حالی که صلاحیت تنها 24 درصد این مقدار کل را شامل می شود.


شراکت: فرصتی برای ایجاد اعتماد
امسال، ما از پاسخ دهندگان ادلمن خواسته ایم که به ما بگویند که هر موسسه در لیست بلند مسائلی که جامعه را به چالش می کشد، چقدر خوب عمل می کند. پایین ترین امتیاز برای سازمان های مردم نهاد، تجارت و دولت، مربوط به مشارکت است. این نهاد ها شریک خوبی برای یکدیگر محسوب نمی شوند. بازآموزی برای مشاغل موضوع مهمی است که به مشارکت بین تجارت و دولت نیاز دارد. بیش از چهار از 10 نفر می گویند که برای حل این مشکل بیشترین اعتماد را به مشاغل دارند، اما آن ها بدون کمک دولت نمی توانند این با این موضوع دست به گریبان شوند.


در مورد این موضوع و سایر مسائل، همکاری فرصتی اساسی است که نهادهای ما برای پیشرفت جامعه و تقویت اعتماد مردم نسبت به خود دارند.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید


  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه


  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"