درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 18 فروردین 1399 - 15:56   

انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب

  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل

  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل


ادامه ادامه مطلب دو

استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش

  استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش


ادامه ادامه مطلب سه

کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند

  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هشدارهای امنیتی درباره نرم‌افزار ارتباطی زوم
  وظایف مدیران روابط عمومی در ایام کرونا
  استفاده از داده‌های تلفن‌همراه برای مقابله با کرونا در اتریش
  کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند
  روابط عمومی در هنگامه کرونا/ 6 توصیه
  داده‌های برنامه نقشه‌های گوگل در خدمت نبرد با کووید ۱۹
  آیفون۹: بالا گرفتن شایعه تلفن جدید و ارزان‌تر اپل
  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس
  نخستین اجرای آنلاین تئاتر افتتاح شد
  انتصاب رئیس روابط عمومی شرکت بهره‎ برداری نفت و گاز غرب
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41743صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 26 بهمن 1398 - 17:29
خطراتی که بیخ گوش مدیران برند است
احمد باقری مشاور و مدیر ارتباطات و روابط عمومی - "شعار ما این است، اول روابط عمومی، بعد تبلیغات!" بخاطر داشته باشید که کارآفرینان باید زمان زیادی را به مساله روابط عمومی اختصاص دهند. هزینه کردهای تبلیغاتی بدون داشتن مدیریت روابط عمومی و شناخت مخاطبان و بازار، هدر دادن پول و زمان است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| برندهای مشهور هم در معرفی و هم در اجرای مراحل برندسازی گاهاً اشتباهات بزرگی می کنند که خسارت های مالی و معنوی زیادی برایشان به همراه دارد.


این مساله فقط در مورد برندهای بزرگ نیست بلکه گاهی کارآفرینان نیز در ایجاد و توسعه یک برند دچار خطاهای نابخشودنی می شوند. لذا در مورد اجتناب از مهمترین خطاها در این زمینه به رایج ترین آنها می پردازیم.

کارآفرین بودن و ساختن یک برند آسان نیست. این امر نیازمند مهارت، سعی زیاد و مانند همیشه شناخت از محیط کار و رقباست. وقتی تصمیماتی برای مدیریت برند می گیریم، گاهی یک اشتباه بد می تواند حتی یک ایده خوب را نابود کند.


برای جلوگیری از این رویداد می باید شناخت خودمان را به خطرات ناشی از تصمیمات اشتباه در فرآیند #مدیریت_برند به بالاترین سطح خود برسانیم.


مهمترین تصمیمات و اقدامات اشتباه و رایجی که در کسب و کارها در مقوله مدیریت برند رخ می دهد به شرح ذیل است:

- مشتری محور باشید و نه رقیب محور
شما فرض کنید که اکثر رقبای شما به سمت مشتری گرایی حرکت می کنند. بنابراین چه اتفاقی در بازار می افتد؟ این شیوه منتج به این خواهد شد که همه محصول مشابهی دارند.


این نوع نگرش اشتباه را در کارآفرینان نیز ممکن است ایجاد بشود. کار را با آنالیز رقبا آغاز کنید و سعی کنید راهی متفاوت بیابید


"برندها با بهتر بودن پیروز نمی شوند فقط با متفاوت بودن پیروز خواهید شد."

- تمرکز خودتان را در اجرای فرآیندهای برندسازی به بالاترین سطح برسانید
هر برند موفقی مرکز توجهی دارد. اگر نام تجاری شما در بازار پیشرو است، شما توانسته اید تمرکز و رهبری برند خودتان را به خوبی بر اساس نیاز بازار هدفتان تعریف کنید.


لازمه موفقیت در برندتان داشتن یک وجه تمایز قوی و تمرکز بر ایجاد فاصله با رقبا در قدرتمند نمودن وجه تمایزهاست و تمام فعالیت ها و اهداف شما باید در راستای آن باشد.


از خود سوال کنید که با چه گروهی در حال رقابت هستم؟ و نقاط تفاوت خود را در ۲ یا ۳ کلمه روی کاغذ بیاورید.

- ذهن خودتان را در ابتدا صرف نامگذاری برند خودتان نکنید
. کارآفرینان باید اول استراتژی بازاریابی را توسعه دهند و بعد نام محصول و خدماتشان منعکس کننده استراتژی آنها باشد. نام ها در آخر مشخص می شوند.

- عدم شناخت از تاثیر بهره گیری مناسب از عناصر بصری قدرتمند و بومی
بسیاری از برندهای قوی با استفاده از عناصر بصری قدرتمند که ارتباط موثری با برند داشته است، ساخته شده اند. قبل از روانه کردن محصول و یا خدمات به بازار، موسسان شرکت باید عناصر تصویری که با فرهنگ مخاطبان و مشتریان آن هم مطابقت داشته باشد را بیابند که به استراتژی بازاریابی کمک کند. در غیر اینصورت اغلب نیاز است که استراتژی یا نام تجاری و گاهی هر دو تغییر کند.

- تبلیغات بدون داشتن استراتژی روابط عمومی نتیجه نخواهد داد
این طرز تفکر منجر به تصمیمات اشتباهی مانند هزینه کردن های گزاف در تبلیغات برای روانه کردن برند به بازار می شود. امروزه، بهترین راه برای ارائه برند جدید به بازار بهره گیری از تیم قدرتمند روابط عمومی است. شما باید تبلیغات را زمانی استفاده کنید که نام تجاری شما روانه بازار شده است.


"شعار ما این است، اول روابط عمومی، بعد تبلیغات!"
بخاطر داشته باشید که کارآفرینان باید زمان زیادی را به مساله روابط عمومی اختصاص دهند. هزینه کردهای تبلیغاتی بدون داشتن مدیریت روابط عمومی و شناخت مخاطبان و بازار، هدر دادن پول و زمان است.


- توسعه و گسترش نام تجاری ارزشمند ولی خطرناک
زمانی که برند شما شروع به اوج گیری می کند، شما نیاز دارید که در مقابل اصرار به توسعه و گسترش نام تجاری مقاومت کنید.


وارد شدن هر برند به بهانه اجرای استراتژی توسعه در آن کسب و کار برای تولید یا فروش محصولاتی که مطالعه و ارزیابی حرفه ای آن در بازار هدف و عدم شناخت مناسب از سلایق مشتریان یک اشتباه بزرگ و جبران ناپذیر در آن کسب و کار محسوب می شود. بجز توسعه جغرافیایی، کارآفرینان تقریبا نباید برندشان را توسعه دهند اما اغلب دچار چنین اشتباهی می شوند.


هشدارها را جدی بگیرید.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
احمد باقری
| 1398/11/26 - 18:40 |     0     0     |
ممنون و تشکر از بابت انتشار این مطلب


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روز جهانی درستی‌سنجی/ چه کسی باید درستی اخبار و شایعات را در ایران بررسی کند؟


  «اینفودمیک» در عصر «پاندمیک» کووید-۱۹


  مبارزه با COVID-19 یک جنگ است


  بیل گیتس برای ساخت واکسن کرونا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند


  تعطیلی روزنامه‌ها در عصر کرونا، معادله‌ای چند مجهوله


  چهار نکته آسان برای برجسته کردن رویداد مجازی


  چرا تجارت شما بیش از هر زمان دیگری به روابط عمومی و بازاریابی احتیاج دارد


  مدیریت پروژه نمونه کارها؛ فرآیند تصمیم گیری منطقی


  دفترچه راهنمای بانکی برای عبور از بحران کروناویروس


  شکل‌گیری دوباره نقش روابط‌عمومی در دوران کروناویروس


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"