درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 6 مهر 1399 - 14:16   

وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد

  وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

پنج مرحله کلیدی در امور روابط‌عمومی

  پنج مرحله کلیدی در امور روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چهار نقش خاص برای یک تیم کاری
  آسیب شناسی ارتباطات سازمانی
  شهری در ژاپن که راه رفتن با تلفن را ممنوع کرد
  اصول به دست آوردن اعتبار
  سناریوی نجات شرکت‌ها در دوران بحران
  شکایت دولت ترامپ از گوگل به دلیل انحصار
  هیات نظارت بر محتوای فیس‌بوک از ماه آینده تشکیل می‌شود
  جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک های دولتی و نیمه دولتی برگزار شد
  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان فارس
  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مؤسسات آموزش عالی ‏منطقه ۹ کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41718صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 24 بهمن 1398 - 15:02
پاسخ روانشناسی در باره اینکه چرا ما می‌خندیم
انسان قبل از اینکه بتواند حرف بزند از ۳ ماهگی قادر به خندیدن است. این حقیقت شامل نوزادان کر و کور هم می شود. برای همین شکی نیست که خندیدن یک رفتار مهم و هدفمند در زندگی انسانها است.
  

 

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| انسان قبل از اینکه بتواند حرف بزند از ۳ ماهگی قادر به خندیدن است. این حقیقت شامل نوزادان کر و کور هم می شود. برای همین شکی نیست که خندیدن یک رفتار مهم و هدفمند در زندگی انسانها است.
 
 انسانها اگر در جمع باشند گاهی حتی ۳۰ بار بیشتر از حد معمول می خندند. به عنوان مثال، بچه های دو تا چهار ساله اگر یک کارتون خنده دار تلویزیونی را با هم ببیند ۸ بار بیشتر از وقتی که همان برنامه را تنها بینند می خندند.
 
 در دوران انسان های اولیه که قدرت سخن گفتن وجود نداشت و قبایل مدام در حال جنگ با سایرین بر سر غذا یا منطقه شکار بودند خندیدن یک وسیله مهم و حیاتی برای جلوگیری از جنگ بود. خنده دعوتی برای صلح و شروع یک رابطه بی خطر بود.
 
 محققین توانستند ثابت کنند که حتی نوع خنده ایی که بین دو نفر رد و بدل می شود می تواند نشاندهنده عمق اعتماد و دوستی یا ناآشنا بودن دو شخص نسبت به هم باشد.
 
 در یک بررسی علمی گسترده که دربرگیرنده ۲۴ جامعه مختلف و حدود ۱۰۰۰ شرکت کننده بود محققین صدای دو نوع خنده را پخش کردند صدای خنده اول در حین خوش و بش دو دوست قدیمی ضبط شده بود و خنده دوم از صدای دو نفر که همدیگر را نمی شناختند گردآوری شده بود. نکته جالب این است که همه افراد قادر به تشخیص خنده صمیمانه و واقعی دو دوست قدیمی از خنده دو غریبه بودند.
 
 یک نظریه روانشناسی هم وجود دارد که معتقد است خنده خیلی شبیه رفتار « همدیگر را تمیز و نوازش کردن یا grooming » است که بعضی پستانداران در رابطه اجتماعی شان با همدیگر بروز می دهند. پاک کردن بدن طرف مقابل از حشرات و انگلها یا تیمار زخم ها نوعی لطف یکطرفه و صمیمانه است که باعث پیوند عاطفی و دوستی می شود.
 
 انسانها موقعیت شان در دنیا تغییر کرده است و عملا نمی توانند با دیدن غریبه ها یا افرادی که برای شان جالب است به سمت شان بروند و آنها را تمیز و نوازش کنند. آدمها ولی در حین روبرو شدن با بعضی افراد احساس می کنند که حرف و رفتار طرف مقابل برای شان بامزه تر و خنده دار تر است. این واکنش غریزی و صمیمی، نشان آشکاری است از توجه وعلاقه به یک فرد مشخص که به خوبی قابل تشخیص است و توجه فرد مورد نظر را نیز جلب می کند.
 
 پس تا می توانیم بخندیم و اجتماع پیرامون را برای خودمان و دیگران دوست داشتنی تر سازیم.
 
 منابع
 www.scientificamerican.com
 marde-rooz.com
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه اصل وجودی روابط عمومی‌


  پنج مرحله کلیدی در امور روابط‌عمومی


  اصول مذاکرات خوب، اصولی یا حرفه‌ای


  اصول به دست آوردن اعتبار


  راهکارهایی برای اجرای بهینه استراتژی‌های روابط‌عمومی در لینکدین


  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد


  چگونه پیام‌های حذف شده واتس اپ را بخوانیم؟


  آیا نسل پنجم شبکه تلفن همراه برای سلامتی انسان‌ها خطرناک است؟


  فن‌آوری هوش مصنوعی و اینترنت نسل پنجم در خدمت «خانه هوشمند آینده»


  تغییرات مثبت دورکاری برای دانش‌ورز‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی