درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 23:24   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مجمع عمومی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان

  مجمع عمومی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی رسانه کل کشور

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی رسانه کل کشور


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشست مجازی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: اتاق شیشه ای مدیران شفاف تر می شود
  روز خبرنگار یا روز مردم؟
  سرپرست روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی منصوب شد
  ویژگی‌های ممتاز یک خبرنگار
  "نقش تسهیل گری خبرنگاران در اقدامات کارآفرینانه"
  گزارش برگزاری آئین پایانی دومین جشنواره نیرو و رسانه (نور)
  دستگاه‌های اجرایی خلأ اطلاع‌رسانی را با تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها پر کنند
  انتصاب مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین به عنوان عضو اصلی شورای راهبردی روابط عمومی شرکت های آب منطقه ای کشور
  مجمع عمومی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41718صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 24 بهمن 1398 - 15:02
پاسخ روانشناسی در باره اینکه چرا ما می‌خندیم
انسان قبل از اینکه بتواند حرف بزند از ۳ ماهگی قادر به خندیدن است. این حقیقت شامل نوزادان کر و کور هم می شود. برای همین شکی نیست که خندیدن یک رفتار مهم و هدفمند در زندگی انسانها است.
  

 

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| انسان قبل از اینکه بتواند حرف بزند از ۳ ماهگی قادر به خندیدن است. این حقیقت شامل نوزادان کر و کور هم می شود. برای همین شکی نیست که خندیدن یک رفتار مهم و هدفمند در زندگی انسانها است.
 
 انسانها اگر در جمع باشند گاهی حتی ۳۰ بار بیشتر از حد معمول می خندند. به عنوان مثال، بچه های دو تا چهار ساله اگر یک کارتون خنده دار تلویزیونی را با هم ببیند ۸ بار بیشتر از وقتی که همان برنامه را تنها بینند می خندند.
 
 در دوران انسان های اولیه که قدرت سخن گفتن وجود نداشت و قبایل مدام در حال جنگ با سایرین بر سر غذا یا منطقه شکار بودند خندیدن یک وسیله مهم و حیاتی برای جلوگیری از جنگ بود. خنده دعوتی برای صلح و شروع یک رابطه بی خطر بود.
 
 محققین توانستند ثابت کنند که حتی نوع خنده ایی که بین دو نفر رد و بدل می شود می تواند نشاندهنده عمق اعتماد و دوستی یا ناآشنا بودن دو شخص نسبت به هم باشد.
 
 در یک بررسی علمی گسترده که دربرگیرنده ۲۴ جامعه مختلف و حدود ۱۰۰۰ شرکت کننده بود محققین صدای دو نوع خنده را پخش کردند صدای خنده اول در حین خوش و بش دو دوست قدیمی ضبط شده بود و خنده دوم از صدای دو نفر که همدیگر را نمی شناختند گردآوری شده بود. نکته جالب این است که همه افراد قادر به تشخیص خنده صمیمانه و واقعی دو دوست قدیمی از خنده دو غریبه بودند.
 
 یک نظریه روانشناسی هم وجود دارد که معتقد است خنده خیلی شبیه رفتار « همدیگر را تمیز و نوازش کردن یا grooming » است که بعضی پستانداران در رابطه اجتماعی شان با همدیگر بروز می دهند. پاک کردن بدن طرف مقابل از حشرات و انگلها یا تیمار زخم ها نوعی لطف یکطرفه و صمیمانه است که باعث پیوند عاطفی و دوستی می شود.
 
 انسانها موقعیت شان در دنیا تغییر کرده است و عملا نمی توانند با دیدن غریبه ها یا افرادی که برای شان جالب است به سمت شان بروند و آنها را تمیز و نوازش کنند. آدمها ولی در حین روبرو شدن با بعضی افراد احساس می کنند که حرف و رفتار طرف مقابل برای شان بامزه تر و خنده دار تر است. این واکنش غریزی و صمیمی، نشان آشکاری است از توجه وعلاقه به یک فرد مشخص که به خوبی قابل تشخیص است و توجه فرد مورد نظر را نیز جلب می کند.
 
 پس تا می توانیم بخندیم و اجتماع پیرامون را برای خودمان و دیگران دوست داشتنی تر سازیم.
 
 منابع
 www.scientificamerican.com
 marde-rooz.com
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سئو پی آر و اهمیت محتوا در سایت کسب‌وکارهای کوچک


  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


  معرفی کتاب جدید رئیس پیشین شرکت نفتی «بریتش پترولیوم»/ کتاب «بساز، بیندیش، تخیل کن»


  اهداف، وظایف و انتظارات شورای اطلاع رسانی استان گلستان تشریح شد


  ایمیل‌های زاکربرگ نشان می‌دهد که چرا فیسبوک اینستاگرام را خرید


  تأثیر پاندمی کرونا بر دیجیتالی شدن اقتصاد آلمان


  دیدار مدیرکل روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون تنیس


  انتصاب مدیر روابط عمومی جشنواره هنر مقاومت


  روابط عمومی در مقابل روزنامه نگاری


  رهبران صنعت از روابط عمومی چه سودی می برند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی