درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 - 06:03   

ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳

  ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"

  فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گردشگری
  انتشار کتابچه آموزشی "طرح ملی بانوی آب" توسط روابط عمومی شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی
  هشت مرحله تا ساخت شرکتی
  شرکت
  ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳
  4 دلیل برندسازی با استراتژی روابط عمومی
  4 نکته تاکتیکی برای بهبود عملکرد تیم روابط عمومی
  مدیر روابط عمومی فدراسیون رزمی معرفی شد
  توضیح مدیرعامل اینستاگرام درباره طراحی نشدن اپلیکیشن اختصاصی برای آیپد
  در ترکیه، فیلتر کردن برخی سایت های اینترنتی قانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41718صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 24 بهمن 1398 - 15:02
پاسخ روانشناسی در باره اینکه چرا ما می‌خندیم
انسان قبل از اینکه بتواند حرف بزند از ۳ ماهگی قادر به خندیدن است. این حقیقت شامل نوزادان کر و کور هم می شود. برای همین شکی نیست که خندیدن یک رفتار مهم و هدفمند در زندگی انسانها است.
  

 

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| انسان قبل از اینکه بتواند حرف بزند از ۳ ماهگی قادر به خندیدن است. این حقیقت شامل نوزادان کر و کور هم می شود. برای همین شکی نیست که خندیدن یک رفتار مهم و هدفمند در زندگی انسانها است.
 
 انسانها اگر در جمع باشند گاهی حتی ۳۰ بار بیشتر از حد معمول می خندند. به عنوان مثال، بچه های دو تا چهار ساله اگر یک کارتون خنده دار تلویزیونی را با هم ببیند ۸ بار بیشتر از وقتی که همان برنامه را تنها بینند می خندند.
 
 در دوران انسان های اولیه که قدرت سخن گفتن وجود نداشت و قبایل مدام در حال جنگ با سایرین بر سر غذا یا منطقه شکار بودند خندیدن یک وسیله مهم و حیاتی برای جلوگیری از جنگ بود. خنده دعوتی برای صلح و شروع یک رابطه بی خطر بود.
 
 محققین توانستند ثابت کنند که حتی نوع خنده ایی که بین دو نفر رد و بدل می شود می تواند نشاندهنده عمق اعتماد و دوستی یا ناآشنا بودن دو شخص نسبت به هم باشد.
 
 در یک بررسی علمی گسترده که دربرگیرنده ۲۴ جامعه مختلف و حدود ۱۰۰۰ شرکت کننده بود محققین صدای دو نوع خنده را پخش کردند صدای خنده اول در حین خوش و بش دو دوست قدیمی ضبط شده بود و خنده دوم از صدای دو نفر که همدیگر را نمی شناختند گردآوری شده بود. نکته جالب این است که همه افراد قادر به تشخیص خنده صمیمانه و واقعی دو دوست قدیمی از خنده دو غریبه بودند.
 
 یک نظریه روانشناسی هم وجود دارد که معتقد است خنده خیلی شبیه رفتار « همدیگر را تمیز و نوازش کردن یا grooming » است که بعضی پستانداران در رابطه اجتماعی شان با همدیگر بروز می دهند. پاک کردن بدن طرف مقابل از حشرات و انگلها یا تیمار زخم ها نوعی لطف یکطرفه و صمیمانه است که باعث پیوند عاطفی و دوستی می شود.
 
 انسانها موقعیت شان در دنیا تغییر کرده است و عملا نمی توانند با دیدن غریبه ها یا افرادی که برای شان جالب است به سمت شان بروند و آنها را تمیز و نوازش کنند. آدمها ولی در حین روبرو شدن با بعضی افراد احساس می کنند که حرف و رفتار طرف مقابل برای شان بامزه تر و خنده دار تر است. این واکنش غریزی و صمیمی، نشان آشکاری است از توجه وعلاقه به یک فرد مشخص که به خوبی قابل تشخیص است و توجه فرد مورد نظر را نیز جلب می کند.
 
 پس تا می توانیم بخندیم و اجتماع پیرامون را برای خودمان و دیگران دوست داشتنی تر سازیم.
 
 منابع
 www.scientificamerican.com
 marde-rooz.com
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری


  در ترکیه، فیلتر کردن برخی سایت های اینترنتی قانون شد


  اختراع گرامافون


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"


  یک پروژه یک تلاش موقت است


  ایجاد تعادل: روابط عمومی سنتی و روابط عمومی دیجیتال


  تغییر چشم انداز روابط عمومی 2020: ارتباطات سلامتی


  برگزاری نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی واحدهای مختلف شهرداری کرمان


  کمک ۱۰ میلیارد دلاری جف بزوز، ثروتمندترین مرد جهان برای مبارزه با گرمایش زمین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی