درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 5 اسفند 1398 - 23:28   

رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند

  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


ادامه ادامه مطلب یک

بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد

  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد


ادامه ادامه مطلب دو

ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی

  عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد
  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟
  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد
  ربیعی، مدیرکمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا شد
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  توصیه های انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص اطلاع رسانی کرونا
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  هشدار: چت‌های گروهی واتساپ حریم خصوصی شما را به خطر می‌اندازد
  علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان شد
  صرفه‌جویی 32 میلیارد ریالی در واحد نورد گرم فولاد مبارکه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41717صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیپنجشنبه، 24 بهمن 1398 - 14:49
10 نوع همکار ناجور
صحبت از همکارهای خیلی عوضی و بی عرضه نیست که اصلا نمی شود یک کلام با آنها حرف زد و بهترین رفتار قایم شدن و دور از چشم شان بودن است. ولی چه رفتاری باید به خرج داد با همکارانی که هرچند مزاحم، خودخواه و مسئله ساز هستند ولی هنوز قابل تحمل اند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| صحبت از همکارهای خیلی عوضی و بی عرضه نیست که اصلا نمی شود یک کلام با آنها حرف زد و بهترین رفتار قایم شدن و دور از چشم شان بودن است. ولی چه رفتاری باید به خرج داد با همکارانی که هرچند مزاحم، خودخواه و مسئله ساز هستند ولی هنوز قابل تحمل اند؟

1- وراج
این نوع همکار هیچوقت متوجه نمی شود که جواب یک سوال ساده نظیر حالت چطور است را نباید با وراجی بی مورد و خودخواهانه در باره خاطرات زندگی شان جواب دهند. بدتر از آنها غرغروهای هستند که هم وراج هستند و هم نالان و مایوس …

راه گریز: تظاهر کنید که مشغول کاری هستید و یا به دوستان تان بسپارید که بیایند و شما را از وراجی های ناتمام شان نجات تان دهند.

2- رئیس با ذره بین
اینطور مدیر می خواهد در باره جزئیات کار نظر بدهند و مدام دخالت کند. انگیزه و جرئت را از آدم سلب می کند. چون به همه چیز سرک می کشد به احتمال زیاد رابطه شما با کارمندان رتبه پایین تر و یا تیمی که برای شما کار می کند را خراب می کند.

راه گریز: تا می توانید با ارائه گزارش زود به زود نگذارید هول بزند یا نگران شود. این نوع رئیس، اعتماد به نفس ندارد و بهتر است آن قسمت از کارهایش که خیلی اذیت می کند را به هر شکل ممکن به او یادآوری کنید.

3 – خوش خدمت ها
در عمل شیوه کار افرادی که می خواهند 110 درصد فعال باشند نباید مشکلی ایجاد کند ولی خوش خدمتی شان خیری ندارد جز آنکه نشان دهد شما به اندازه کافی کار نمی کنید. ناراحت کننده تر از همه اینکه، واقعا هم کاری صورت نمی دهند.

راه گریز: مطمئن باشید که با هم روی یک پروژه کار نکنید.با آنها رقابت نکنید و به رئیس تان خاطرنشان کنید که نتیجه و کیفیت کار را در نظر بگیرد نه تعداد ساعات کار یا رفتاری که در ظاهر شلوغ و فعال به نظر می رسد.

4 – همکار بی خیال و خونسرد
به احتمال زیاد در هر موسسه ای یکی هم هست که مدام در حال قانون شکنی است. آدم جالب و غیرعادی است. از هیچکس هم نمی ترسد و خلاصه انگار برای خودش یک رئیس است. این نوع کارمندان چون کارشان را خوب بلدند و رقیب زیادی ندارند می توانند اینطور باشند.

راه گریز: دوست شان باشید ولی فاصله تان را حفظ کنید مبادا به همراه آنها با یک چوب رانده شوید.

5 – فامیل رئیس
به همین خاطر رابطه شان با بقیه کارمندان از موضع قدرت است. کارشان را بلد نیستند و کاری هم از دست شما ساخته نیست.

راه گریز: باید بپذیرید ولی در کنارش از خودتان بپرسید که فرق شما با آنها چیست؟ شما بر اساس قابلیت آنجا هستید و وی بر اساس پارتی بازی و فامیل بودن و حتی ترقی او در شرکت را هم به دل نگیرید. تا بوده چنین بوده. این شانسی است که برای بعضی ها وجود دارد.

6 – شایعه پراکن
شایعات و اخبار یواشکی در باره کار و زندگی خصوصی همکاران جالب و سرگرم کننده است ولی یادتان نرود که شایعه پراکن ها مدام دنبال طعمه هستند و اگر زیاد به آنها نزدیک شوید دیر یا زود اطلاعی از شما می یابند که احتمال دارد بروز دادنش، شما را به دردسر هم بیاندازد.

راه گریز: دوست شان باشید ولی با احتیاط. اگر کنجکاو رازی هستید از آنها بپرسید ولی چیزی به آنها نگویید که نتوانید انکار کنید.

7 – ترقی کنندگان
همکارانی هستند که به خاطر ترکیب شانس، پشتکار و تخصص به سرعت در محل کار ترقی می کنند. هدفمند بودن و بلندپروازی شان به آنها احساس ریاست می دهد.

راه گریز: در برابرشان قرار نگیرید. مطمئن باشید که آنها از قابلیت کاری شما مطلع هستند. با آنها دوستانه رفتار کنید ولی متوجه باشید که دوست شما نیستند.

8 – چاپلوس ها
ناراحت کننده است که سقوط قدم به قدم یک همکار به یک خبرچین یا چاپلوس رئیس را ببینید و بدتر از آن فرصت طلبی های خواهد بود که ممکن است به ضرر شما باشد.

راه گریز: زیاد سخت نگیرید. علاقه رئیس به آنها، ربطی به احترام گذاشتن به آنها ندارد. چاپلوسی قدر و منزلتی برای شان ایجاد نمی کند. گاهی نیز پی می برید که همه چاپلوسان زیاد هم بد نیستند و آدم های دوست داشتنی هم می توانند باشند و شاید یکی دو نکته نیز بتوانید از آنها بیاموزید.

9 – آنها که ادای کار کردن را در می آورند
در همه جلسات با جدیت شرکت می کند. شروع کننده برنامه هاست. در شبکه های حرفه ای نظیر لینکدین هزاران آشنا دارد. در کمیته های مختلف عضو است. همه را می شناسد. نمونه کاملی است از رفتار معکوس هر آنچه که در رزومه اش فهرست شده است. تقریبا کاری نمی کند و ناراحت کننده است که بقیه همکاران باید جور او را بکشند.

راه گریز: به مدیران خاطرنشان کنید که همه همکاران وظایفی که به آنها محول می شود را انجام دهند. بعید نیست که رفتار نمایشی شان مزایایی هم برای شرکت می تواند داشته باشد. در ضمن چون از شبکه روابط خوبی برخوردارند همکار ماندگاری نخواهند بود.

10 – شماره دهم که قرار است در باره فردی باشد که در حال اخراج است را اینجا نگذاشتیم و به نظرمان کمی دور از فرهنگ شرقی ماست. پیشنهاد شد که با آنها که اخراج می شوند همدردی نکنیم چون می تواند دردسر ساز باشد.
 

منابع
www.telegraph.co.uk
marde-rooz.com

 

نویسنده: Rhymer Rigby
ترجمه‌: محمد رادفر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تحوّل ژورنالیسم ایران


  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399 بزودی منتشر می شود


  علیه هوش


  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی


  توصیه های انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص اطلاع رسانی کرونا


  4 توصیه برای ایجاد برداشت اول خوب با روابط عمومی مناسب


  عکس هفته/ یک چیدمان هنری نور و صدا در کلیسای جامع سالسبری


  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


  تهران میزبان نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"