درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 21:16   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41705صفحه نخست » چهارشنبه، 23 بهمن 1398 - 15:55
اینفلوئنسر
اینفلوئنسر شخصی است که قدرت آن را دارد تا روی دیگران تاثیر بگذارد و این امر به خاطر مسئولیت، میزان دانش، موقعیت اجتماعی و یا رابطه‌اش با مخاطبین امکان‌پذیر است. همچنین شخصی که در یک حوزه تخصصی خاص بسیار مشهور است و به شکل فعال در آن حوزه فعالیت می‌کند، می‌تواند نوعی Influencer باشد و این مسئله به گستردگی و میزان وسعت آن حوزه بستگی دارد.
  

اینفلوئنسر یعنی چه؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اینفلوئنسر شخصی است که قدرت آن را دارد تا روی دیگران تاثیر بگذارد و این امر به خاطر مسئولیت، میزان دانش، موقعیت اجتماعی و یا رابطه‌اش با مخاطبین امکان‌پذیر است. همچنین شخصی که در یک حوزه تخصصی خاص بسیار مشهور است و به شکل فعال در آن حوزه فعالیت می‌کند، می‌تواند نوعی Influencer باشد و این مسئله به گستردگی و میزان وسعت آن حوزه بستگی دارد.

 

انواع اینفلوئنسر
حال که با معنای اینفلوئنسر آشنا شدیم، در ادامه این مقاله باید به این نکته اشاره کنیم که یک Influencer به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که آخرین دسته از همه مهم‌تر قلمداد می‌شود:

سلبریتی ها
متخصصین
بلاگر
میکرو اینفلوئنسر

 

1- سلبریتی ها
مارکتینگ اینفلوئنسر از ابتدا از طریق تایید آدم‌های مشهور و سلبریتی گسترش یافت. شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف طی سالیان متمادی به این نتیجه رسیدند که وقتی یک سلبریتی محصول آنها را تبلیغ کرده و یا مورد تایید قرار می‌دهد، فروش آنها افزایش می‌یابد. هنوز هم تعداد زیادی از شرکت‌ها، به خصوص برندهای معتبر و رده بالا هستند که از سلبریتی‌ها به عنوان اینفلوئنسر استفاده می‌کنند.

در اینجا مشکل بسیاری از برندها آن است که تنها تعداد محدودی از سلبریتی‌ها هستند که تمایل به همکاری در چنین کمپین تبلیغاتی و Influencer شدن دارند و آن‌ها هم احتمالا چندان ارزان نیستند. البته در این میان، استثناهایی هم وجود دارد؛ به عنوان مثال، شرکتی محصولی تولید می‌کند که یک سلبریتی به آن علاقه داشته و از آن استفاده می‌کند. در آن صورت، سلبریتی مورد نظر احتمالا آماده خواهد بود تا به مخاطبین خود بگوید تا چه حد محصول مورد نظر خوب است و در مورد آن چگونه فکر می‌کند. در حال حاضر، بسیاری از موسیقیدان‌ها هستند که بابت نواختن آلات موسیقی ساخت برخی از شرکت‌ها به آنها سود می‌رسانند.
 

یکی از مشکلات استفاده از سلبریتی‌ها به عنوان اینفلوئنسر، نبود اعتبار و اعتماد در میان مخاطبین یک محصول است. جاستین بیبر احتمالا به حد کافی برای تاثیرگذاری در زمینه کرم رفع آکنه و جوش مناسب باشد، اما برای آنهایی که به دنبال خرید خانه برای دوران بازنشستگی خود هستند، چندان گزینه مناسبی نیست.

سلبریتی‌ها ممکن است هواداران و فالوورهای بسیار وسیع و با تعداد بسیار بالایی داشته باشند، اما این مسئله که آنها تا چه حد روی افراد دنبال‌کننده خود تاثیرگذار هستند، جای بحث و تردید دارد.

2- متخصصین
متخصصین صنعت و رهبران حوزه فکر و اندیشه از احترام زیادی برخوردار هستند و این مسئله به خاطر کیفیت، موقعیت و یا تجربه آنها در حوزه فعالیت و کارشناسی‌شان است. این احترام، اغلب به خاطر جایی است که آنها برایش کار می‌کنند. برای مثال، روزنامه‌نگاری که برای یک روزنامه معروف کار می‌کند، شاید در مورد موضوعاتی که درباره‌شان مطلب می‌نویسد، اطلاعاتی کافی نداشته باشد، اما آن قدر خوب بوده که برای چنین روزنامه معتبری کار می‌کند و به همین دلیل قابل احترام است.

چنین کارشناسان و متخصصینی عبارتند از:
روزنامه‌نگاران
افراد دانشگاهی
متخصصین صنعت
مشاوران حرفه‌ای

اگر بتوانید توجه یک روزنامه‌نگار را که در یک روزنامه ملی و معتبر کار می‌کند، به محصول خود جلب کنید و کاری کنید که او در مورد محصول و شرکت شما در مقاله‌اش چیزهای خوبی بگوید و به اصطلاح از آنها تعریف کند، در آن صورت از آن شخص به عنوان Influencer استفاده می‌کنید؛ درست مانند کسی هستید که از یک بلاگر و یا کارشناس شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. در این موقعیت، یک نوع پاداش اضافه نیز وجود دارد و آن است که روزنامه‌نگار مربوطه احتمالا به صورت رایگان برای شما می‌نویسد.

بلاگرها و افرادی که تولید محتوا می‌کنند، اغلب با پیشروهای صنعت و همین طور رهبران اندیشه کار می‌کنند و چندان غیرطبیعی نیست که ببینیم آنها در پست‌های بلاگ خود از آن محصول و یا سرویس تعریف کنند و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی نوعی کمپین تبلیغاتی راه بیندازند. امروزه دیگر مرز میان رسانه‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی کنونی در حال از بین رفتن است.

3- بلاگر
وبلاگ‌نویسی مدتی است که با مارکتینگ Influencer ترکیب شده است. بلاگ‌های بسیار مشهوری در اینترنت وجود دارد. در صورتی که یک بلاگر به شکلی مثبت در یکی از پست‌هایش از محصول شما تعریف کند، در آن صورت ممکن است این مسئله به آنجا برسد تا مخاطبین آن شخص، محصول مورد نظر را امتحان کنند.

بسیاری از بلاگرها توانسته‌اند کاربران زیادی از حوزه‌های خاص را جذب کنند. برای مثال، بلاگ‌های بسیار تاثیرگذاری در زمینه‌های توسعه شخصی، مالی و اعتباری، سلامت، نگهداری کودکان، موسیقی و موضوعات بسیار زیاد دیگر از جمله خودِ بلاگ نویسی وجود دارند. ویژگی مشابهی که همه بلاگ‌های موفق دارند، احترامی است که از سوی کاربران و خوانندگان خود کسب کرده‌اند.

البته که یک بلاگ تنها نوع محتوای محبوب در اینترنت نیست. نمونه دیگر و بسیار محبوب موجود در فضای اینترنت ویدئو است. در این مورد، هر سازنده ویدئو به جای آنکه برای خودش سایت داشته باشد، کانالی در یوتیوب می‌سازد. برندهای معتبر اغلب با سازندگان ویدئوهای محبوب در یوتیوب همراه می‌شوند.

البته که بلاگرها و یوتیوبرها به ندرت تنها به مخاطبین کنونی خود اکتفا می‌کنند تا به سایت آنها سر زده و محتوای آنها را ببینند. آنها معمولا پست‌ها یا ویدئوهای جدید و بسیار زیادی را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند که بدین ترتیب، این بلاگرها و سازندگان محتواهای اینترنتی به میکرواینفلوئنسر نیز تبدیل می‌شوند.

4- میکرو اینفلوئنسر
میکرو اینفلوئنسرها مردمی عادی هستند که به خاطر دانش خود در زمینه‌ای خاص معروف شده‌اند. بدین ترتیب، آنها معمولا تعداد زیادی دنبال‌کننده از آن حوزه را به سمت خود جذب می‌کنند. البته، تنها تعداد دنبال‌کننده نیست که میزان تاثیرگذاری را نشان می‌دهد و رابطه و کنش میان یک میکرو اینفلوئنسر و دنبال‌کنندگانش، این مسئله را به نمایش می‌گذارد.

این امکان وجود دارد که یک میکرواینفلوئنسر از وجود یک شرکت بی‌خبر باشد و آن شرکت به او دسترسی یابد. در این صورت، شرکت مورد نظر ابتدا باید با توجه به ارزش آن اینفلوئنسر او را برای تبلیغش متقاعد کند. میکرو اینفلوئنسرها رابطه‌ای خاص با دنبال‌کنندگان خود ایجاد کرده‌اند و مسلما دوست ندارند که هوادارنشان آن‌ها را در حال تبلیغ چیزهای بی‌ارزش ببینند.

این مسئله به معنای آن است که هر نوع رابطه میان میکرو اینفلوئنسرها و برندهای مختلف با توجه به مخاطبینی که آن میکرواینفلوئنسر دارد، شکل می‌گیرد و این افراد اغلب در مورد برندی که با آن کار می‌کنند بسیار باوسواس عمل می‌کنند. برخی از میکرواینفلوئنسرها خوشحال هم می‌شوند که به صورت رایگان یک برند را تبلیغ کنند؛ در حالی که برخی دیگر، ممکن است هزینه‌ای را برایش طلب کنند. سوای بحث مالی، یک اینفلوئنسر خیلی به ندرت راضی می‌شود تا یک برند نامناسب را برای مخاطبین خود معرفی کند.

طبیعت تاثیرگذاری مدام در حال تغییر است. میکرواینفلوئنسرها در حال تبدیل شدن به آدم‌هایی محبوب و مشهور هستند. برخی از آنها به حدی مشهور می‌شوند که شهرت آنها همچون سلبریتی‌ها می‌شود. این امر همچنین در مورد نسل جدید و امروزی بسیار صدق می‌کند و این به خاطر مدت زمانی است که آنها به جای فعالیت‌های ورزشی و تماشای تلویزیون، در فضای اینترنت سپری می‌کنند.

در کل باید گفت که میکرو اینفلوئنسرها در حال تبدیل شدن به افراد تاثیرگذار نسل آینده هستند. فضای اینترنت سبب شده تا گروه‌های کوچک بسیار زیادی در فضای مجازی ایجاد شوند. حتی اگر شما طرفدار یک موضوع کاملا پیش پا افتاده باشید، ممکن است آن موضوع در فیسبوک و دیگر فضاهای مجازی دارای طرفدارانی برای خود باشد. (plaza.ir)

 

اینفلوئنسرها در تبلیغات

اینفلوئنسرها ( Influencers ) به عنوان ابزار کمکی در تبلیغات مطرح شدند چرا که با رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی و وابستگی کسب وکارهای مختلف به تبلیغات در این شبکه‌ها، به مرور روش‌های جدیدی هم در زمینه کسب درآمد و هم در زمینه تبلیغات به وجود آمد. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دورتادور ما پر از تبلیغات برندها و خدمات متفاوت است. در خیابان‌ها، روزنامه‌ها و مجلات، وبسایت‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی، دائما با انواع تبلیغات روبرو می‌شویم. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر کسب و کاری باید به آن توجه کند، روند تاثیرگذاری این تبلیغ روی مخاطب است.

در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای جلب اعتماد مشتری، معرفی محصول شما توسط کسی است که فرد مدت‌ها از طریق عکس، فیلم و نوشته با زندگی او آشنایی داشته و تا حد زیادی سلیقه این شخص را می‌پسندد. (lavan.c)

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر کسی است به علت قدرت، دانش و جایگاه اجتماعی خود این قدرت را دارد که تصمیم خرید مردم را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال یک ورزشکار می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب لباس ورزشی داشته باشد. زیرا مردم بر این باورند که این فرد دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد و می تواند در این مورد بهترین مشاور دیگران باشد.

 

 البته این نکته به این معنا نیست که این افراد ابزارهای تبلیغاتی هستند اما رابطه های اجتماعی مشخص می کند که کدام برندها می توانند بهترین سود را از این افراد داشته باشند. در این پست قصد داریم شما را با این پدیده بیشتر آشنا کنیم و ترفند هایی برای اینفلوئنسر شدن ارائه دهیم و بررسی کنیم که چرا امروزه تبلیغات به کمک این افراد بسیار مفید است. (anzalweb.ir)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد