درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 - 07:22   

ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳

  ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"

  فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گردشگری
  انتشار کتابچه آموزشی "طرح ملی بانوی آب" توسط روابط عمومی شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی
  هشت مرحله تا ساخت شرکتی
  شرکت
  ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳
  4 دلیل برندسازی با استراتژی روابط عمومی
  4 نکته تاکتیکی برای بهبود عملکرد تیم روابط عمومی
  مدیر روابط عمومی فدراسیون رزمی معرفی شد
  توضیح مدیرعامل اینستاگرام درباره طراحی نشدن اپلیکیشن اختصاصی برای آیپد
  در ترکیه، فیلتر کردن برخی سایت های اینترنتی قانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41705صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 23 بهمن 1398 - 15:55
اینفلوئنسر
اینفلوئنسر شخصی است که قدرت آن را دارد تا روی دیگران تاثیر بگذارد و این امر به خاطر مسئولیت، میزان دانش، موقعیت اجتماعی و یا رابطه‌اش با مخاطبین امکان‌پذیر است. همچنین شخصی که در یک حوزه تخصصی خاص بسیار مشهور است و به شکل فعال در آن حوزه فعالیت می‌کند، می‌تواند نوعی Influencer باشد و این مسئله به گستردگی و میزان وسعت آن حوزه بستگی دارد.
  

اینفلوئنسر یعنی چه؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اینفلوئنسر شخصی است که قدرت آن را دارد تا روی دیگران تاثیر بگذارد و این امر به خاطر مسئولیت، میزان دانش، موقعیت اجتماعی و یا رابطه‌اش با مخاطبین امکان‌پذیر است. همچنین شخصی که در یک حوزه تخصصی خاص بسیار مشهور است و به شکل فعال در آن حوزه فعالیت می‌کند، می‌تواند نوعی Influencer باشد و این مسئله به گستردگی و میزان وسعت آن حوزه بستگی دارد.

 

انواع اینفلوئنسر
حال که با معنای اینفلوئنسر آشنا شدیم، در ادامه این مقاله باید به این نکته اشاره کنیم که یک Influencer به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که آخرین دسته از همه مهم‌تر قلمداد می‌شود:

سلبریتی ها
متخصصین
بلاگر
میکرو اینفلوئنسر

 

1- سلبریتی ها
مارکتینگ اینفلوئنسر از ابتدا از طریق تایید آدم‌های مشهور و سلبریتی گسترش یافت. شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف طی سالیان متمادی به این نتیجه رسیدند که وقتی یک سلبریتی محصول آنها را تبلیغ کرده و یا مورد تایید قرار می‌دهد، فروش آنها افزایش می‌یابد. هنوز هم تعداد زیادی از شرکت‌ها، به خصوص برندهای معتبر و رده بالا هستند که از سلبریتی‌ها به عنوان اینفلوئنسر استفاده می‌کنند.

در اینجا مشکل بسیاری از برندها آن است که تنها تعداد محدودی از سلبریتی‌ها هستند که تمایل به همکاری در چنین کمپین تبلیغاتی و Influencer شدن دارند و آن‌ها هم احتمالا چندان ارزان نیستند. البته در این میان، استثناهایی هم وجود دارد؛ به عنوان مثال، شرکتی محصولی تولید می‌کند که یک سلبریتی به آن علاقه داشته و از آن استفاده می‌کند. در آن صورت، سلبریتی مورد نظر احتمالا آماده خواهد بود تا به مخاطبین خود بگوید تا چه حد محصول مورد نظر خوب است و در مورد آن چگونه فکر می‌کند. در حال حاضر، بسیاری از موسیقیدان‌ها هستند که بابت نواختن آلات موسیقی ساخت برخی از شرکت‌ها به آنها سود می‌رسانند.
 

یکی از مشکلات استفاده از سلبریتی‌ها به عنوان اینفلوئنسر، نبود اعتبار و اعتماد در میان مخاطبین یک محصول است. جاستین بیبر احتمالا به حد کافی برای تاثیرگذاری در زمینه کرم رفع آکنه و جوش مناسب باشد، اما برای آنهایی که به دنبال خرید خانه برای دوران بازنشستگی خود هستند، چندان گزینه مناسبی نیست.

سلبریتی‌ها ممکن است هواداران و فالوورهای بسیار وسیع و با تعداد بسیار بالایی داشته باشند، اما این مسئله که آنها تا چه حد روی افراد دنبال‌کننده خود تاثیرگذار هستند، جای بحث و تردید دارد.

2- متخصصین
متخصصین صنعت و رهبران حوزه فکر و اندیشه از احترام زیادی برخوردار هستند و این مسئله به خاطر کیفیت، موقعیت و یا تجربه آنها در حوزه فعالیت و کارشناسی‌شان است. این احترام، اغلب به خاطر جایی است که آنها برایش کار می‌کنند. برای مثال، روزنامه‌نگاری که برای یک روزنامه معروف کار می‌کند، شاید در مورد موضوعاتی که درباره‌شان مطلب می‌نویسد، اطلاعاتی کافی نداشته باشد، اما آن قدر خوب بوده که برای چنین روزنامه معتبری کار می‌کند و به همین دلیل قابل احترام است.

چنین کارشناسان و متخصصینی عبارتند از:
روزنامه‌نگاران
افراد دانشگاهی
متخصصین صنعت
مشاوران حرفه‌ای

اگر بتوانید توجه یک روزنامه‌نگار را که در یک روزنامه ملی و معتبر کار می‌کند، به محصول خود جلب کنید و کاری کنید که او در مورد محصول و شرکت شما در مقاله‌اش چیزهای خوبی بگوید و به اصطلاح از آنها تعریف کند، در آن صورت از آن شخص به عنوان Influencer استفاده می‌کنید؛ درست مانند کسی هستید که از یک بلاگر و یا کارشناس شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. در این موقعیت، یک نوع پاداش اضافه نیز وجود دارد و آن است که روزنامه‌نگار مربوطه احتمالا به صورت رایگان برای شما می‌نویسد.

بلاگرها و افرادی که تولید محتوا می‌کنند، اغلب با پیشروهای صنعت و همین طور رهبران اندیشه کار می‌کنند و چندان غیرطبیعی نیست که ببینیم آنها در پست‌های بلاگ خود از آن محصول و یا سرویس تعریف کنند و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی نوعی کمپین تبلیغاتی راه بیندازند. امروزه دیگر مرز میان رسانه‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی کنونی در حال از بین رفتن است.

3- بلاگر
وبلاگ‌نویسی مدتی است که با مارکتینگ Influencer ترکیب شده است. بلاگ‌های بسیار مشهوری در اینترنت وجود دارد. در صورتی که یک بلاگر به شکلی مثبت در یکی از پست‌هایش از محصول شما تعریف کند، در آن صورت ممکن است این مسئله به آنجا برسد تا مخاطبین آن شخص، محصول مورد نظر را امتحان کنند.

بسیاری از بلاگرها توانسته‌اند کاربران زیادی از حوزه‌های خاص را جذب کنند. برای مثال، بلاگ‌های بسیار تاثیرگذاری در زمینه‌های توسعه شخصی، مالی و اعتباری، سلامت، نگهداری کودکان، موسیقی و موضوعات بسیار زیاد دیگر از جمله خودِ بلاگ نویسی وجود دارند. ویژگی مشابهی که همه بلاگ‌های موفق دارند، احترامی است که از سوی کاربران و خوانندگان خود کسب کرده‌اند.

البته که یک بلاگ تنها نوع محتوای محبوب در اینترنت نیست. نمونه دیگر و بسیار محبوب موجود در فضای اینترنت ویدئو است. در این مورد، هر سازنده ویدئو به جای آنکه برای خودش سایت داشته باشد، کانالی در یوتیوب می‌سازد. برندهای معتبر اغلب با سازندگان ویدئوهای محبوب در یوتیوب همراه می‌شوند.

البته که بلاگرها و یوتیوبرها به ندرت تنها به مخاطبین کنونی خود اکتفا می‌کنند تا به سایت آنها سر زده و محتوای آنها را ببینند. آنها معمولا پست‌ها یا ویدئوهای جدید و بسیار زیادی را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند که بدین ترتیب، این بلاگرها و سازندگان محتواهای اینترنتی به میکرواینفلوئنسر نیز تبدیل می‌شوند.

4- میکرو اینفلوئنسر
میکرو اینفلوئنسرها مردمی عادی هستند که به خاطر دانش خود در زمینه‌ای خاص معروف شده‌اند. بدین ترتیب، آنها معمولا تعداد زیادی دنبال‌کننده از آن حوزه را به سمت خود جذب می‌کنند. البته، تنها تعداد دنبال‌کننده نیست که میزان تاثیرگذاری را نشان می‌دهد و رابطه و کنش میان یک میکرو اینفلوئنسر و دنبال‌کنندگانش، این مسئله را به نمایش می‌گذارد.

این امکان وجود دارد که یک میکرواینفلوئنسر از وجود یک شرکت بی‌خبر باشد و آن شرکت به او دسترسی یابد. در این صورت، شرکت مورد نظر ابتدا باید با توجه به ارزش آن اینفلوئنسر او را برای تبلیغش متقاعد کند. میکرو اینفلوئنسرها رابطه‌ای خاص با دنبال‌کنندگان خود ایجاد کرده‌اند و مسلما دوست ندارند که هوادارنشان آن‌ها را در حال تبلیغ چیزهای بی‌ارزش ببینند.

این مسئله به معنای آن است که هر نوع رابطه میان میکرو اینفلوئنسرها و برندهای مختلف با توجه به مخاطبینی که آن میکرواینفلوئنسر دارد، شکل می‌گیرد و این افراد اغلب در مورد برندی که با آن کار می‌کنند بسیار باوسواس عمل می‌کنند. برخی از میکرواینفلوئنسرها خوشحال هم می‌شوند که به صورت رایگان یک برند را تبلیغ کنند؛ در حالی که برخی دیگر، ممکن است هزینه‌ای را برایش طلب کنند. سوای بحث مالی، یک اینفلوئنسر خیلی به ندرت راضی می‌شود تا یک برند نامناسب را برای مخاطبین خود معرفی کند.

طبیعت تاثیرگذاری مدام در حال تغییر است. میکرواینفلوئنسرها در حال تبدیل شدن به آدم‌هایی محبوب و مشهور هستند. برخی از آنها به حدی مشهور می‌شوند که شهرت آنها همچون سلبریتی‌ها می‌شود. این امر همچنین در مورد نسل جدید و امروزی بسیار صدق می‌کند و این به خاطر مدت زمانی است که آنها به جای فعالیت‌های ورزشی و تماشای تلویزیون، در فضای اینترنت سپری می‌کنند.

در کل باید گفت که میکرو اینفلوئنسرها در حال تبدیل شدن به افراد تاثیرگذار نسل آینده هستند. فضای اینترنت سبب شده تا گروه‌های کوچک بسیار زیادی در فضای مجازی ایجاد شوند. حتی اگر شما طرفدار یک موضوع کاملا پیش پا افتاده باشید، ممکن است آن موضوع در فیسبوک و دیگر فضاهای مجازی دارای طرفدارانی برای خود باشد. (plaza.ir)

 

اینفلوئنسرها در تبلیغات

اینفلوئنسرها ( Influencers ) به عنوان ابزار کمکی در تبلیغات مطرح شدند چرا که با رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی و وابستگی کسب وکارهای مختلف به تبلیغات در این شبکه‌ها، به مرور روش‌های جدیدی هم در زمینه کسب درآمد و هم در زمینه تبلیغات به وجود آمد. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دورتادور ما پر از تبلیغات برندها و خدمات متفاوت است. در خیابان‌ها، روزنامه‌ها و مجلات، وبسایت‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی، دائما با انواع تبلیغات روبرو می‌شویم. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر کسب و کاری باید به آن توجه کند، روند تاثیرگذاری این تبلیغ روی مخاطب است.

در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای جلب اعتماد مشتری، معرفی محصول شما توسط کسی است که فرد مدت‌ها از طریق عکس، فیلم و نوشته با زندگی او آشنایی داشته و تا حد زیادی سلیقه این شخص را می‌پسندد. (lavan.c)

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر کسی است به علت قدرت، دانش و جایگاه اجتماعی خود این قدرت را دارد که تصمیم خرید مردم را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال یک ورزشکار می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب لباس ورزشی داشته باشد. زیرا مردم بر این باورند که این فرد دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد و می تواند در این مورد بهترین مشاور دیگران باشد.

 

 البته این نکته به این معنا نیست که این افراد ابزارهای تبلیغاتی هستند اما رابطه های اجتماعی مشخص می کند که کدام برندها می توانند بهترین سود را از این افراد داشته باشند. در این پست قصد داریم شما را با این پدیده بیشتر آشنا کنیم و ترفند هایی برای اینفلوئنسر شدن ارائه دهیم و بررسی کنیم که چرا امروزه تبلیغات به کمک این افراد بسیار مفید است. (anzalweb.ir)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری


  در ترکیه، فیلتر کردن برخی سایت های اینترنتی قانون شد


  اختراع گرامافون


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"


  یک پروژه یک تلاش موقت است


  ایجاد تعادل: روابط عمومی سنتی و روابط عمومی دیجیتال


  تغییر چشم انداز روابط عمومی 2020: ارتباطات سلامتی


  برگزاری نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی واحدهای مختلف شهرداری کرمان


  کمک ۱۰ میلیارد دلاری جف بزوز، ثروتمندترین مرد جهان برای مبارزه با گرمایش زمین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی