درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 - 06:03   

ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳

  ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"

  فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گردشگری
  انتشار کتابچه آموزشی "طرح ملی بانوی آب" توسط روابط عمومی شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی
  هشت مرحله تا ساخت شرکتی
  شرکت
  ثبت نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۳۳
  4 دلیل برندسازی با استراتژی روابط عمومی
  4 نکته تاکتیکی برای بهبود عملکرد تیم روابط عمومی
  مدیر روابط عمومی فدراسیون رزمی معرفی شد
  توضیح مدیرعامل اینستاگرام درباره طراحی نشدن اپلیکیشن اختصاصی برای آیپد
  در ترکیه، فیلتر کردن برخی سایت های اینترنتی قانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41656صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 20 بهمن 1398 - 08:20
چرا باید راجع به ویروس کرونا با کارمندان خود حرف بزنید؟
کارمندان دارایی شماره یک شرکت اند. بنابراین به نفع شماست که آن ها بدانند که حتی اگر این به معنای به تاخیر انداختن پروژه ها باشد، تهدیدات احتمالی (و ایمنی آن ها) را جدی می گیرید. شرکت ها باید سیاست هایی برای رسیدگی به چنین مشکلاتی، از اعتراضات خشونت آمیز گرفته تا تروریسم و شیوع این گونه بیماری ها، داشته باشند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ویروس کرونا، این دلواپسی جهانی، منجر به مکالمات آنلاین زیادی می شود و کارمندان و گروه های ارتباطی باید برنامه ای برای رفع نگرانی های همکاران خود داشته باشند.


حتی اگر شرکت ها فکر می کنند مستقیما تحت تاثیر ویروس کرونا نیستند، این تیتر خبری ملی حتما در ذهن کارمندانشان هست.


مسافران و کسانی که در مناطق نزدیک به مرکز بیماری زندگی می کنند، ممکن است نگرانی زیادی درباره سلامتی شان داشته باشند. اگر شرکت ها راجع به مسائل حساس مانند ویروس کرونا با کارمندانشان صحبت نکنند، ممکن است بهره وری کاهش و هزینه ها افزایش پیدا کنند. همچنین ممکن است شهرت شرکت به خطر بیفتد و عملکر کارمندان دچار چالش شود.


کارمندان دارایی شماره یک شرکت اند. بنابراین به نفع شماست که آن ها بدانند که حتی اگر این به معنای به تاخیر انداختن پروژه ها باشد، تهدیدات احتمالی (و ایمنی آن ها) را جدی می گیرید.


شرکت ها باید سیاست هایی برای رسیدگی به چنین مشکلاتی، از اعتراضات خشونت آمیز گرفته تا تروریسم و شیوع این گونه بیماری ها، داشته باشند.


آرام و آگاه باشید
چه این اتفاق برای شرکت شما خطر مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد یا نداشته باشد، باید اخبار قابل اعتماد و منابع اطلاعاتی را دنبال کنید. مثلا می توانید اطلاعیه های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری را چک کنید. اگر شرکت شما بزرگ است، ثبت نام در شرکت مشاوره ای در زمینه ریسک سفر و محافظت مانند International SOS را در نظر بگیرید.


این دست شرکت ها در تماس مداوم با مقامات بهداشتی و امنیتی هستند و از سراسر جان منابع اطلاعاتی دارند. وقتی کارمندی بیمار می شود یا بحرانی سیاسی روبرو می شود، ارزیابی ریسک آن ها می تواند به ما کمک کند.


در ارتباط با کارمندان همدل باشید و به آن ها نشان دهید که امنیت آن ها مهمترین دغدغه شماست. به جای خبرهایی که بزرگش می کنند به آن ها احتمال واقعی خطر را بگویید.


در صورتی که به سفر تمایل ندارند آن را اختیاری کنید. درعصر رسانه حرف های یک کارمند با دوستش در فیسبوک درباره اینکه از او خواسته شده به منطقه جنگ یا آنفولانزا برود ممکن است سریعا وایرال شود و مشکلات بزرگی برای شهرت شما ایجاد کند.


به پیشگیری تشویق کنید.
برای آموزش پیشگیری به کارمندان، دستورالعمل های بهداشتی را آموزش دهید. این موارد حیاتی معمولا کارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست، استفاده از ضدعفونی کننده دست و پوشاندن دهان با آستین فرد هنگام سرفه کردن است. از همه مهمتر این است که دستانتان را به دهانتان نزنید.


دسترسی کارمندان به مواد ضدعفونی کننده و ضد باکتری را افزایش دهید. این ها راهکارهایی ساده اما موثر است که به معلمان مدرسه برای کمک به آگاهی دادن به دانش آموزان و خانواده هایشان در کمپین Novartis و CDC آموزش داده ایم.


اگر کارمندانتان در کشوری زندگی می کنند که دست دادن و روبوسی رسم است آن ها را تشویق کنید که آن را کنار بگذارند تا از پخش و شیوع بیماری جلوگیری شود. به آن ها این امکان را بدهید که از راه دور کار کنند یا اگر حس می کنند مریض اند مرخصی بگیرند.


اطمینان حاصل کنید که هر گونه اطلاعیه یا دستورالعملی که منتشر می کنید دارای منبع معتبر باشند که منجر به افضاح ارتباطی نشوند.


حتی در مناطقی که ویروس کرونا مشاهده نشده این موارد می تواند از خطر ویروس آنفولانزا جلوگیری کند ویروسی که هر ساله به بهره وری و درآمد خسارت می زند و تهدیدی برای سلامت کارکنان است.
 

نویسنده: رام اختیار- موسس و شریک رام اند کو

ترجمه: حنانه باقریان
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری


  در ترکیه، فیلتر کردن برخی سایت های اینترنتی قانون شد


  اختراع گرامافون


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"


  یک پروژه یک تلاش موقت است


  ایجاد تعادل: روابط عمومی سنتی و روابط عمومی دیجیتال


  تغییر چشم انداز روابط عمومی 2020: ارتباطات سلامتی


  برگزاری نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی واحدهای مختلف شهرداری کرمان


  کمک ۱۰ میلیارد دلاری جف بزوز، ثروتمندترین مرد جهان برای مبارزه با گرمایش زمین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی