شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شما از آژانس Meltware هستید یا Cision ؟ اخیرا وقتی در یک جلسه دفاع بودم این سوال را از من پرسیدند. Meltware و Cision دو ابزار هستند که متخصصان روابطعمومی و بازاریابی از آن ها در تجارت شان استفاده می کنند.
اگر در اینترنت درباره ابزار روابط عمومی و تکنولوژی بازاریابی جستجویی انجام دهید، مقاله و پست های زیادی درباره ده ها راه که برای افزایش همکاری، دسترسی، اندازه گیری و گزارش طراحی شده اند می یابید. شکی نیست که بعضی از این ها مانند خدمات توزیع خبر، پایگاه داده جامع و به روز، قابلیت های نظارت بر اخبار و راهی برای به اشتراک گذاری فایل ها و بررسی کردن میزان پیشرفت پروژه ها کاملا در روابط عمومی ضروری هستند.
خیلی خوب است که فرد به سایر قابلیت ها هم دسترسی داشته باشد اما هزینه اش زیاد است. با این وجود مهمترین عنصر روابط عمومی موثر، فرد یا گروهی است که آن برنامه را پیاده می کند.
رشد سریع ابزار بازاریابی تکنولوژی بازاریابی
فناوری در دو دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. این رشد همچنین منجر به توسعه تعداد ابزار تکنولوژیکی مورد استفاده در بازاریابی و روابط عمومی شده است. این ابزار به افزایش کارآیی کمک می کنند و باعث می شوند بعضی خطاهای انسانی که هنگام جمع آوری داده و تهیه برنامه ها رخ می دهند کاهش یابند.
چرا استفاده بیش از این از تکنولوژی خوب نیست؟
درست است که تکنولوژی کارآیی بازاریابی و روابط عمومی را خیلی بالا برده است اما این می تواند به نقطه کاهش بازده برسد. این امر به خصوص درباره ایجاد روابط صادق است. هنوز دخالت انسان وقتی باید برای هدفی خاص مانند انتشار مقالات و پست های وبلاگ برای مطرح شدن و توضیح بیشتر درباره جواب سوالات با مردم ارتباط برقرار کنیم لازم است.
تکنولوژی جدید برای کارهایی مانند انتشار در رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل و گزارش لازم است. با این وجود اگر با بودجه محدود کار می کنید بسیاری از این ابزارها غیر ضروری هستند. بهتر است از چه ابزراهایی استفاده کنید و چه زمانی دخالت انسان لازم است؟
به چه ابزارهایی نیاز دارید؟
مقاله ای از Chief Marketer به بررسی مشکل شرکت های بزرگی می پردازد که می خواهند با استفاده از بیش از 91 ابزار و نرم افزار مختلف کارآیی خود را افزایش دهند. علاوه بر این در این مقاله نوشته شده است که بیش از 6500 ابزار بازاریابی وجود دارد و نشانه ای از کاهش این تعداد دیده نمی شود.
این باعث شده است کارآیی این شرکت ها با ابزارهایی که اطلاعات نا مربوط به آن ها می دهند پایین بیاید. این نشان می دهد که استفاده از ابزارهای بیشتر لزوما بهتر نیست.
برای پیدا کردن ابزاری که واقعا به آن نیاز دارید باید دنبال چیزی بگردید که سه برابر سرمایه گذاری تان به شما سود می دهد. با یادگیری از خطاهای گذشته اکنون شرکت ها دنبال ابزارهای جامعی هستند که به آن ها کمک می کند به صورت کارآمدتر به اهدافشان دست یابند.
دخالت انسان در روابط عمومی را حفظ کنید
برنامه بازاریابی و روابط عمومی شما به ابزارهایی نیاز دارد و شما باید آن هایی که برای سازمان شما مناسب هستند را گلچین کنید. به خاطر داشته باشید که روابط عمومی، تجارتی رابطه مدار است پس برنامه شما همانقدر که به ابزار نیازمند است به کارآموز هم نیاز دارد.
نویسنده: دونا سنت جین کونتی
مترجم: حنانه باقریان
منبع: www.business2community.com
|