شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یک فشار اجتماعی که آینده روابطعمومی را تحت تاثیر قرار می دهد جهانی شدن است. هر روز مردم زمین به هم نزدیکتر می شوند. اقتصاد کشورها به صورتی اجتناب ناپذیر به هم متصل است. پیشرفت تکنولوژی ارتباطات باعث شده است ما فورا از آنچه در آنسوی جهان اتفاق افتاده است با خبر شویم. پیشرفت حمل و نقل باعث شده است بتوانید مسیری که مادربزرگ ها و پدربزرگ ها در طول هفته ها و ماه ها می رفتند در طول چند ساعت بروید.
با جهانی شدن تجارت بیشترین مخاطبانی که کارآموزهای روابط عمومی را جذب می کنند، افرادی از روسیه، چین، هند، آمریکای لاتین و اروپا هستند.
کارآموزان روابط عمومی باید برای اجرای روابط عمومی ای که از لحاظ فرهنگی و محلی قابل قبول باشد بر موانع زبانی و تفاوت های اجتماعی غلبه کنند. تفاوت در نحوه زندگی، رسوم، ارزش ها و فرهنگ ها تنها چالش نیست. جنبه های منحصر به فرد محلی، سیاسی، اقتصادی و ساختا های صنعتی نیز مهم اند.
این نیروها در ترکیب با هم به ما حسی از به هم پیوسته بودن داده است. این امر، جهانی از فرصت ها را بر متخصصان روابط عمومی گشوده است. هدف قرار دادن مخاطبان و مطالعه درباره آن ها از همیشه آسان تر است. جهانی شدن همچنین باعث شده است کارآموزان روابط عمومی با چالش هایی روبرو شده و تصمیمات سختی بگیرند.
به لطف دسترسی جهانی به ارتباطات دیجیتال، اکنون بحران می تواند فورا گسترش یابد. اینترنت موجب شده است هر کس با هدفی که در ذهن دارد یک ناشر شود. برای سازمان ها شناسایی تهدیدهای احتمالی سخت تر شده است.
چین بازاری در حال رشد است که تحت تغییرات سیاسی، اجتماعی و صنعتی انقلابی قرار دارد. چین در سال 1978 مجددا به روی بازارهای غربی باز شد. رشد فرصت های تجاری در چین خارق العاده بوده است. با وجود فساد و مقررات دولتی، شرکت های آمریکایی و اروپایی، بازار چین را پذیرفته اند.
هر شرکت برای اینکه کار خود را به نحو احسن انجام دهد باید رسوم محلی و قوانین دولتی را بداند. در چین، در تمام بخش های سیستم های تجاری، اجتماعی و رسانه، نفوذ شخصی مهم است. مثلا اگر یک کارآموز روابط عمومی بخواهد خبری منتشر کند ممکن است لازم باشد خبرنگاران را شخصا بشناسد.
بعضی کارآموزان روابط عمومی جهانی شدن را به شکل یک فرصت می بینند و برخی دیگر به عنوان تهدید و بعضی هر دو.
نویسنده: برایان گوتسمن
مترجم: حنانه باقریان
منبع:
https://www.business2community.com/public-relations/how-globalization-has-affected-public-relations-02278840
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|