درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 - 23:22   

انطباق با فناوری تبدیل به یک الزام می‌شود

  انطباق با فناوری تبدیل به یک الزام می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه خلاقیت خود را تقویت کنیم؟

  چگونه خلاقیت خود را تقویت کنیم؟


ادامه ادامه مطلب دو

استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد

  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد


ادامه ادامه مطلب سه

«کرونا» حضور کاربران در شبکه های اجتماعی را افزایش داد

  «کرونا» حضور کاربران در شبکه های اجتماعی را افزایش داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مهندسی اجماع و نقش رسانه‌ها
  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد
  مثبت گرایی سمی
  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳معرفی شد
  روابط‌عمومی؛ شیوه های اجرای کسب وکار در شرایط کرونایی
  سرپرست دانشکده علوم ارتباطات معرفی شد
  پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر
  دیدار مدیرعامل بانک رفاه کارگران با وزیر صنعت، معدن و تجارت
  تأکید معاون اول رییس جمهور در نشست شورای‌ عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی: بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد
  وبینار «نوانگار؛ نظرسنجی و روابط عمومی برتر» برگزار می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41533صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 7 بهمن 1398 - 18:18
استفاده صحیح از استراتژی محرک هیجانی "ترس" در بازاریابی
احمد باقری کارشناس و مشاور ارتباطات و روابط عمومی - ترس درون همه انسان ها وجود دارد. ترس در کسب و کارها نیز بخشی از آن است. ترس از دست دادن، ترس از کمبودها و ترس از رقبا موجب عدم موفقیت ما می شود. به همین دلیل است که استفاده از ترس یکی از موثرترین تاکتیک های فروش است که می توان به کار گرفت.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در این نوع از بازاریابی سعی می شود تا خریداران احتمالی را برای خرید آنی بترسانند.


ترس درون همه انسان ها وجود دارد. ترس در کسب و کارها نیز بخشی از آن است. ترس از دست دادن، ترس از کمبودها و ترس از رقبا موجب عدم موفقیت ما می شود. به همین دلیل است که استفاده از ترس یکی از موثرترین تاکتیک های فروش است که می توان به کار گرفت.


مهم این است که بدانید محصولات و یا خدمات شما در بین مخاطبان که آن را می خرند، چه ترسی را کاهش می دهند سپس هر چقدر می توانید از این ترس در روش های متعدد یهره ببرید.


نکات کلیدی که در زمان استفاده از این محرک هیجانی باید به یاد داشته باشید و توجه کنید:


۱. نقاط ضعف آنها را بشناسید.
اول از همه شما باید ترس های مشتری حقوقی یا حقیقی مقابل را شناخته و درک کنید. ارائه یک سری از سناریوهای کاری ترسناک انگیزه بخشی از روش ترس به حساب نمی آید بلکه فقط تشدید ترس های قدیمی به حساب می آید.


کار خود را با جستجو برای نقاط ضعف مشتری احتمالی خود آغاز کنید. نیروهای بازار کار در صنعت آنها را بشناسید. آنها چطور با مشتری احتمالی شما ایجاد رقابت می کنند؟ آیا درگیری های درون سازمانی در شرکت آنها وجود دارد؟ مشتریان آنها در حال حاظر چه چیزی نیاز دارند که به دستشان نمی رسد؟


زمانی که نقاط ضعف را پیدا کردید، آنهایی را که به راه حل پیشنهادی شما برای مشتری احتمالی تان مربوط هستند انتخاب کنید. اگر عملکرد سریع نقطه قدرت محصول شماست و روند کار کند چیزیست که مشتری شما از سیستم در حال استفاده خود شکایت دارد، بر روی نقاط ضعفی که از کندی سرعت ناشی می شوند، مانند هزینه های بالاتر، فرصت های از دست رفته و سایر نتایجی که ممکن است به آن اهمیت داده و یا درباره آن شکایت داشته باشند متمرکز شوید.


۲. ترس ها را اولویت بندی کنید.
برای اینکه افراد را از طریق ترس شان هدایت کنید باید بدانید که کدام ترس را مرکز توجه خود قرار دهید. کدام مشکلات به خریدار مربوط تر بوده و فوریت بیشتری برایشان دارند؟

۳. دقیق باشید.
اینکه شما چطور درباره ترس های مشتری تان صحبت می کنید دقیقا به قدر اینکه چطور آنها را اولویت بندی می کنید مهم است. می خواهید فوریت جریان را ابراز کنید ولی در نظر داشته باشید که موثرترین نوع ترس، ترسی دقیق و واقع گرایانه است.


به طور کلی باید مراقب باشید که مشتریان آینده خود را درباره چیزی مواخذه نکنید زیرا این تنها به آنها حالت دفاعی می دهد. به جای این کار سعی کنید سناریوهای مشابهی را که از سایر مشتریان خود شنیده اید برای انتقال این مشکل القا کنید.


۴. کار خود را با هیجان تمام کنید.
ترس به صرف ترساندن برای فیلم های ترسناک مناسب است ولی کاربردی در فروش ندارد. به همین دلیل است تبلیغات شما باید با نکته ای مثبت پایان یابد، نکته ای که راه حلی قابل انجام برای مشکل شان ارائه می کند.

زمانی که مطمئن شدید نقاط ضعف آنها با پیشنهادات شما همگام هستند، زمان آن رسیده که کمی هیجان ایجاد کنید. مشتری تان چه اکتشافات و یا پیشرفت هایی را بعد از صحبت با شما خواهد یافت؟ این اقدامات مثبت چه تاثیری بر کل کسب و کار آنها خواهد داشت؟


حتی زمانی که هدف تان اشاره به نقطه ضعف ها و یا نا امنی ها نیست، ترس هنوز هم می تواند نیرویی قدرتمند در فروش باشد. این موضوع یکی از بزرگترین برتری ها درباره این تاکتیک خاص است. فقط کافیست با درایت انتخاب کنید چه زمانی و چگونه از آن استفاده کنید.

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جلسه کمیته روابط عمومی زنجیره فولاد برگزار شد


  چرا رساندن اطلاعات دقیق به مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود؟


  تغییر مدیریت یا مدیریت تغییر در سازمان ها


  «کارشناسی ارشد رشتۀ روابط عمومی» تصویب شد


  بررسی نقش و عملکرد روابط‌عمومی‌ها در دوران کرونا


  مدیر جدید روابط عمومی هلال احمر گیلان منصوب شد


  فرصت‌های شغلی تازه برای روبات‌ها


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳معرفی شد


  وبینار «نوانگار؛ نظرسنجی و روابط عمومی برتر» برگزار می‌شود


  تالیف دو جلد کتاب توسط رئیس روابط عمومی منطقه استان مرکزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد