درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 بهمن 1398 - 23:32   

کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد

  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین

  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


ادامه ادامه مطلب دو

ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی

  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود
  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"
  محل کارتان استرس دارید؟
  مصرف کنندگان می گویند تبلیغات با توجه به علایق و رفتار آنلاین آنها شخصی شود
  اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها / صیانت از اعتماد سرمایه گذاران، وظیفه همگانی
  مردم به افرادی که به چشم نگاه می کنند اعتقاد دارند
  ترس از شادی و خوشبختی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41527صفحه نخست » بانک و بیمهدوشنبه، 7 بهمن 1398 - 17:52
توسعۀ سودآوری در تنگنای اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای فولاد مبارکه است
طهمورث جوانبخت معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار اخبار فلزات، عملکرد شرکت فولاد مبارکه در 9 ماه ابتدایی سال 1398 را تشریح کرده است. در مطلب ذیل بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‎ خوانیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| طهمورث جوانبخت معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار اخبار فلزات، عملکرد شرکت فولاد مبارکه در 9 ماه ابتدایی سال 1398 را تشریح کرده است. در مطلب ذیل بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‎ خوانیم.

رویکرد فولاد مبارکه در تأمین محصول موردنیاز بازار چگونه است؟
این شرکت همواره بخش بزرگی از تولید فولاد کشور را بر عهده داشته و در تلاش است با تولید محصولات متنوع در گریدهای گوناگون تقاضای بسیاری از مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی را تأمین کند. این شرکت توانسته باوجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که بسیاری از صنایع را با مشکل مواجه کرده، فروش داخلی و صادرات خود را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهد.


در حال حاضر وضعیت تولید فولاد در ایران و به‌طورکلی در جهان در چه شرایطی است؟
اهمیت زیاد تولید و مصرف فولاد در رشد اقتصادی و صنعتی کشورها سبب شده این فلز از جایگاهی ویژه در تجارت جهانی برخوردار باشد. در چند سال گذشته، تولید فولاد جهان رشد چشمگیری داشته و حجم تولید در سال 2018 به بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تن رسیده است. کشور چین بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ فولاد جهان به شمار می‌رود و به‌تنهایی بیش از 51 درصد تولید فولاد دنیا را به خود اختصاص داده است. کشورهای هند و ژاپن نیز به ترتیب با تولید 106 و 104 میلیون تن فولاد از دیگر کشورهای بزرگ تولیدکنندۀ فولاد هستند. در این میان، ایران با تولید 25 میلیون تن فولاد در سال 2018، در زمرۀ 10 تولیدکنندۀ بزرگ فولاد جهان قرار گرفت. برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های گسترده‌ای برای افزایش تولید فولاد و ارتقای جایگاه کشور در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان انجام ‌شده و بر اساس افق 1404 توسعه، تولید فولاد کشور باید به 55 میلیون تن در سال برسد. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بزرگ فولادی تلاش می‌کنند تا با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود، هماهنگ با این برنامه، ظرفیت و تولید فولاد خود را افزایش دهند. شرکت فولاد مبارکه یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید فولاد کشور به شمار می‌رود. این شرکت تلاش دارد با ایفای نقش محوری در توسعۀ صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، بیش از 50 درصد از فولاد موردنیاز کشور را به‌منظور استفاده در صنایع مختلف کشور از قبیل خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک و سنگین، لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم‌خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل تأمین کند. شرکت فولاد مبارکه دارای 7 مجتمع صنعتی در نقاط مختلف کشور است و بیش از 20 هزار نفر در بخش‌های گوناگون این شرکت مشغول کارند.


مسیر افزایش تولید در سایۀ برنامه‌ریزی در فولاد مبارکه از چه جایگاهی برخوردار است؟
شرکت فولاد مبارکه با استفاده از رویکرد تحقیقات بازاریابی، نیازها و انتظارات فعلی و آتی مشتریان خود را شناسایی و با تحلیل میزان مصرف و واردات، بررسی تغییرات فناورانۀ مصرف‌کنندگان، بررسی محصولات جایگزین و سایر شاخص‌های تقاضا، اقدام به انتشار گزارش تقاضای بازار کرده است و از خروجی این گزارش، برای تدوین نقشۀ راه فناوری سازمان استفاده می‌کند.


این شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی مطلوب، نیروی انسانی کارآمد و فناوری به‌روز، همواره سهم زیادی از فولاد تولیدشده در کشور را به خود اختصاص داده و می‌کوشد با تکمیل محصولات خود، سهم قابل‌توجهی از تولید فولاد خود را به فروش گریدهای ویژه همچون محصولات گرم، سرد و پوشش‌دار اختصاص دهد.


شرکت فولاد مبارکه همواره تلاش کرده با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ظرفیت تولید خود را گسترش دهد و نقش مؤثرتری در صنعت فولاد کشور ایفا کند. بررسی آمارهای تولید شرکت فولاد مبارکه نشان می‌دهد مجموع تولیدات این شرکت در 9 ماه نخست سال 98 با افزایشی 2/14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از 9/5 میلیون تن رسیده است. در این مدت تولید محصولات گرم با حدود 5/3 میلیون تن، 59 درصد از محصولات تولیدی این شرکت را به خود اختصاص داده است. تناژ تولیدی محصولات سرد، پوشش‌دار و سایر محصولات (تختال) شرکت در 9 ماه نخست سال 1398 به ترتیب به 12/1، 21/0 و 1/1 میلیون تن رسید.


افزایش درآمد در شرایط دشوار اقتصادی در فولاد مبارکه چگونه مدیریت شده است؟
شرایط نامساعد اقتصاد کشور در سال‌های 97 و 98 سبب شد بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه‌های کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی دست‌به‌گریبان شوند. بااین‌حال، شرکت فولاد مبارکه با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب توانست در کنار افزایش تولید، فروش محصولات خود را نیز افزایش دهد. بررسی آمارهای شرکت فولاد مبارکه نشان می‌دهد حجم فروش محصولات این شرکت در 9 ماه نخست سال 98، با افزایش 6/11 درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته به 75/5 میلیون تن رسیده که از این مقدار حدود 6/4 میلیون تن به فروش داخلی و 1/1 میلیون تن به صادرات اختصاص یافته است. برنامه‌ریزی‌های انجام‌شدۀ این شرکت در سال 1398، سبب شد صادرات این شرکت نه‌تنها تحت تأثیر تشدید تحریم‌های غرب کاهش نیابد؛ بلکه آمار صادرات این شرکت در 9 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی 2/47 درصدی داشته باشد.


افزایش تولید و فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه در 9 ماه نخست سال 98 در کنار نوسانات ارزی سبب شد ارزش ریالی فروش محصولات این شرکت افزایش چشمگیری یابد. در نمودار شمارۀ 2، می‌توان میزان فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه را در 9 ماه نخست سال 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مشاهده کرد. چنان‌که مقایسۀ مبلغ فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه در 9 ماه نخست سال‌های 97 و 98 نشان می‌دهد، ارزش ریالی فروش محصولات از 5/161 هزار میلیارد ریال به 1/296 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود


  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


  خداحافظی با روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس


  نتایج بیست و سومین بارومتر جهانی صنعت نمایشگاه منتشر شد


  سلامت روان روابط عمومی: 5 راه برای شروع دهه جدید با استرس کمتر


  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی


  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


  محل کارتان استرس دارید؟


  رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون


  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی