درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:10   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41515صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 8 تیر 1400 - 08:53
هنر و علم روابط عمومی در عصر دیجیتال
امروزه هنر و علم روابط عمومی تغییر نکرده است. ما همچنان روابط استراتژیک را در جهت نتیجه مورد نظر تقویت می کنیم اما قوانین تغییر کرده اند. راز موفقیت کمپین های مدرن، همکاری و ترکیب فنون سنتی روابط عمومی با تبلیغات بازاریابی اجتماعی و دیجیتال با استفاده از هنر برای رساندن علم و تلاش در جهت نتایج قابل اثبات است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در حرفه روابط‌عمومی نوعی تعادل وجود دارد. تعادل بین ترکیبی استراتژیک از حرمت بین فردی و تدبیر و کاردانی که در حرفه های دیگر اغلب غایب است. پافشاری، ادعا، جذابیت و فروتنی با هر رابطه ای که برقرار می کنیم و جایگاهی که به دست می آوریم گره خورده است.

 

دهه ها، درک اهداف مخاطب و علاقه ی او، ما را به سمت موفقیت هدایت می کرد. توانایی ما در برقراری ارتباط با خبرنگاران بود که برای ما جایگاهی به ارمغان می آورد اما در سال های اخیر این توازن و رابطه تغییر کرده است.


با تنزل جایگاه چاپ و موفقیت رسانه اجتماعی، چالش های متخصصان روابط عمومی در فضای دیجیتال ادامه پیدا خواهد کرد. چگونه ارزش خود را اثبات کنیم؟ چگونه در فضایی انبوه از جعمیت داستان خود را بیان کنیم؟ چگونه در پاسخ به بحران عمل کنیم؟ امروزه بیشتر تیم های روابط عمومی سعی دارند بفهمند چگونه بدون تسلیم شدن به عنوان هایی که برای جذب بازدید کننده طراحی شده اند، خود را با محیطی تطبیق دهند که در آن دیجیتال نقش اول را بازی می کند.


راه حل این مشکل به تعادل بر می گردد.

دنیاهای روابط عمومی و بازاریابی با یکدیگر تلاقی دارند. در دهه گذشته شاهد این بوده ایم که تیم های بازاریابی در فضای دیجیتال موفق شده اند. در این دوره جعبه ابزار بازاریاب ها به بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، مدیریت محتوا، بهینه سازی موتور جستجو و نیز مقدار زیادی آمار و داده که همراه آن ها می آید، مجهز شده است. در این میان متخصصان روابط عمومی روابط رسانه ای را دو برابر کرده اند و بر ارزش معادلات تبلیغاتی بحث و گفتگو کرده اند. بازاریاب ها برای درک مخاطبان خود از داده ها استفاده می کنند. متخصصان روابط عمومی از مهارت های ارتباطی برای تقویت ارتباط خود با روزنامه نگاران استفاده کردند و این باعث شد، آن طور که می خواستند نشان تجاری شان در معرض دید قرار بگیرد.


ترکیب تلاش های روابط عمومی و بازاریابی زمینه را برای موفقیت کمپین های نشان های تجاری فراهم می آورد.

در سال 2018، برگر کینگ با کمپینی متکی بر موقعیت مکانی به نام WHOPPER r Detour، که در آن اگر از طریق اپلیکیشن BK از یکی از رستوران هایی که در 600 فیتی یکی از شعبات مک دونالد بود غذا سفارش می دادید، 1¢ WHOPPER® جایزه می بردید، بر خوارک خبری چیره شد.

 

برای به دست آوردن پوشش خبری گسترده کمپین WHOPPER® Detour برگر کینگ نیاز به یک سری رخدادهای هماهنگ داشت که هم روابط عمومی و هم بازاریابی را شامل می شد. این شاهکار در توئیتر، فیس بوک و یوتیوب به روش روبط عمومی سنتی و دسترسی به رسانه برای درگیر کردن رسانه ها به صورت مرسوم شامل Ad Age و USA Today تبلیغ شد.


Detour تلاشی ترکیبی بین فنون دیجیتالی بازاریابی و استراتژی های متمرکز بر رابطه ی روابط عمومی را به نمایش گذاشت. این تلاش، روشمند، مبتنی بر تعادل و همکاری بود. پس از اولین هفته کمپین، اپلیکیشن برگر کینگ در اپ استور اپل جایگاه اول را به دست آورد و با تبلیغ در CNN، Inc و AdWeek، یک میلیون بار دانلود شد.


با اینکه برخی کمپین ها ممکن است در لحظه منفجر شوند، اما کاری که شاغلان روابط عمومی انجام می دهند، ساخت رابطه ای متکی بر اعتماد و اطمینان با روزنامه نگاران است و این کاری نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. مانند صدای جیر جیر در تاریکی نیست که سعی کند کسی را تشویق به کلیک کردن بر کمپینی کند.

 

اگر می خواهیم کمپینی سر و صدا کند، باید روابط از قبل ساخته شده و هماهنگی درونی وجود داشته باشد که پوشش رسانه ای به دست آمده را تبدیل به سرمایه کند. باید مخاطبان خود، حرکات آن ها، اهداف و مخاطبانشان را بهتر از هر کس دیگری خوب بشناسیم و درک کنیم. این موضوع، هنگام برنامه ریزی کمپین ها و تعیین معیارهای موفقیت، به ما اطلاعات ارزشمند و قابل توجهی می دهد.


متخصصان روابط عمومی اغلب در دام ارزش نهادن به خروجی و تکیه بر معادلات تبلیغاتی و تیراژهای پرشمار می افتند و به جای دنبال کردن نتایج برای پیمانه زدن موفقیت شان به این موارد توجه می کنند. اطلاعاتی که از آن ها برای تعیین چهارچوب کمپین ها استفاده می کنیم، معیارهای بیهوده و صرفا تجزیه و تحلیل شبکه نیستند.

 

کمپین های مبتنی بر داده، مخاطبانشنان را درک می کنند، به نظرسنجی و بازخورد های گروهی متمرکز اهمیت می دهند و از آن ورودی ها از همان ابتدای کمپین برای خلق ابتکارات نامتناقض و خوب فکر شده برای توزیع و تعامل استفاده می کنند. می توانیم ببینیم چطور روابط اجتماعی رسانه را هدایت می کنند. اگر موضوعی ترند شده است قطعا توجه رسانه را جلب خواهد کرد.


با تمرکز بر درک مخاطب اجتماعی در بازارهای حال حاضر، از هر دو مخاطب رسانه سود می بریم. فهم برگرکینگ از محیط اجتماعی، سادگی کمپین و ذهینت رقابت جوی مخاطبان آن ها به طور یکپارچه با هم ترکیب شدند تا نوعی احساس فراگیر قانع کننده به وجود بیاید که توجه رسانه های اجتماعی و سنتی را جلب کند.


تیم های روابط عمومی برای خلق استراتژی های هوشمندتر و موثرتر کمپین های روابط عمومی به ذهنیت مبنی بر نتیجه و هوش غریزی روابط رسانه ای در رابطه با شناسایی مخاطب و بهبود استراتژی های اندازی گیری نیازمندند.

 

امروزه هنر و علم روابط عمومی تغییر نکرده است. ما همچنان روابط استراتژیک را در جهت نتیجه مورد نظر تقویت می کنیم اما قوانین تغییر کرده اند. ما همراه با بازاریابان کار می کنیم تا برای تقویت بیشتر ارزش تجارت مان، داده ها را اندازه گیری کنیم و برای دسترسی به مخاطبان از طریق رسانه های جدید و در حال تکامل، معیارهای جدید را کاوش می کنیم.


راز موفقیت کمپین های مدرن، همکاری و ترکیب فنون سنتی روابط عمومی با تبلیغات بازاریابی اجتماعی و دیجیتال با استفاده از هنر برای رساندن علم و تلاش در جهت نتایج قابل اثبات است.


نویسنده: مایکل تونر
مترجم: حنانه باقریان

منبع: https://blog.businesswire.com

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد