درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:42   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41452صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 2 بهمن 1398 - 14:11
هدایت گری اصول اولیه مدیریت در سازمان ها
احمد باقری / کارشناس ارتباطات و روابط عمومی - هدایت‌گری یک مهارت است، که نیازمند یادگیری و تقویت در طول زمان است و آموزش دیدن مدیران در این زمینه هم می‌تواند مفید باشد. فقدان آموزش، نه‌تنها مدیران را بدون آمادگی رها می‌کند، بلکه منجر به تقویت رویه‌های هدایت‌گری ضعیف در میان خودِ مدیران می‌شود. این اتفاق نتیجه‌ای جز اتلاف وقت، پول و انرژی به همراه ندارد.
  

آیا در هدایت‌گری کارمندان خود موفق هستید؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وقتی بسیاری از مدیران اجرایی به این سؤال پاسخ «مثبت» می‌دهند، در واقع مقدمات مناسبی برای پاسخ به این سؤال ندارند. چرا؟ به یک دلیل، مدیران هرگاه صرفاً به کارمندانشان می‌گویند چه کاری انجام دهند، تمایل دارند فکر کنند واقعاً درحال هدایت‌گری کارمندانشان هستند.


طبق نظر سِر جان ویتموریکی از شخصیت‌های برجسته در هدایت‌گریِ اجرایی، تعریف هدایت‌گری «آزاد کردن پتانسیل افراد برای به حداکثر رساندن عملکرد آنهاست. هدایت‌گری یعنی به افراد کمک کنید تا یاد بگیرند، نه اینکه به آنها آموزش دهید». اگر هدایت‌گری به درستی انجام گیرد، می‌تواند به تعهد و التزام کارمندان نیز کمک کند؛ اینکه متخصصان خود را دخیل در یک وضعیت کنید معمولاً انگیزه‌بخش‌تر از این است که به آنها بگویید چه کاری را انجام دهند.

بیشتر مدیران نمی‌دانند هدایت‌گری واقعاً چیست؟
در گام نخست باید یاد بگیرند که چطور هدایت کنند.
وقتی از مدیران خواسته می‌شود، هدایت‌گری را به‌عهده بگیرند، بسیاری از آنها به جای هدایت، نوعی از مشاوره را نشان می دهند. در اصل، آنها به سادگی به شخص دیگر مشاوره یا راه‌حل ارائه دادند. ما معمولاً نظراتی همچون «اول این کار را بکن» یا «چرا این کار را انجام نمی‌دهی؟» را می‌شنویم.


براساس ادبیات موجود و تجربه‌های شخصی مدیران موفق از هدایت‌گری رهبری، بر تحلیل ۹ مهارت هدایت رهبری که در زیر اشاره شده، می باید اشاره داشت:


• شنیدن
• پرسش‌گری
• ارائه بازخورد
• همکاری در تعیین اهداف
• نشان دادن همدلی
• آزاد گذاشتن هدایت‌گر در رسیدن به راه‌حل خود
• شناسایی و اشاره کردن به توانمندی‌ها
• ارائه ساختار
• تشویق به رویکرد راه‌حل‌محور

هر رویکردی در زمینه هدایت‌گری باید با یک تعریف روشن همراه باشد، اینکه هدایت‌گری چیست و چطور از سایر رفتارهای مدیران متمایز می‌گردد. این تغییر در ذهنیت، پایه و اساس آموزش را ایجاد می‌کند و به مدیران انتظارات مشخصی می‌دهد.

در گام بعدی این است که به مدیران اجازه دهید پیش از کار کردن با تیم‌شان، هدایت‌گری را در یک محیط امن تمرین کنند.


این وضعیت برای مدیران دو مزیت دارد:

نخست، آنها می‌توانند هدایت‌گری خود را در محیطی امن تقویت کنند.

دوم، هدایت‌گرها می‌توانند بر سر چالش‌هایی که تجربه کرده‌اند و چگونگی غلبه بر آنها با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.


هدایت‌گری یک مهارت است، که نیازمند یادگیری و تقویت در طول زمان است و آموزش دیدن مدیران در این زمینه هم می‌تواند مفید باشد. فقدان آموزش، نه‌تنها مدیران را بدون آمادگی رها می‌کند، بلکه منجر به تقویت رویه‌های هدایت‌گری ضعیف در میان خودِ مدیران می‌شود. این اتفاق نتیجه‌ای جز اتلاف وقت، پول و انرژی به همراه ندارد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد