درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:33   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41426صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 30 دی 1398 - 17:46
نقش بلاک چین در آینده ارتباطات و روابط عمومی
نادر خطیبی، کارشناس حوزه روابط عمومی و تبلیغات - پس ارتباط اطمینان‌بخش بین طرفین، شفافیت و یکنواختی اطلاعات برای همه کاربران، محرمانه بودن اطلاعات برای اعضا و بین اعضا و ده‌ها مورد دیگر از جمله مزایایی است که بلاک چین در حوزه رسانه؛ ارتباطات و روابط عمومی به ارمغان می‌آورد و باعث اعتمادسازی و اطمینان بخشی مخاطبان نسبت به اطلاعات دریافتی می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هنگامی که ساتوشی ناکاموتو اولین ارز رمزنگاری جهان (بیت کوین) را ایجاد کرد، یک پروتکل شگفت‌انگیز به نام بلاک چین را نیز به عنوان بستر امن اطلاعات مالی آن بوجود آورد.
 
 فناوری بلاک چین بسیار بیشتر از یک سیستم ارتباط و ارسال اطلاعات ساده است. می‌توان گفت فناوری بلاک چین این امکان را فراهم ساخته که اطلاعات، تراکنش‌ها و داده‌های مورد نظرمان را به صورت رمزگذاری شده ارسال و دریافت کنیم.
 
 واقعیت و ذات ایده بلاک چین نه تنها در معاملات و مسائل اقتصادی و مالی قابل استفاده است، بلکه در هر صنعت دیگری نیز می‌توان از آن استفاده کرد
 
 یکی از جالب ترین ویژگی‌های بلاک چین این است که هیچ شخص یا مقام واحدی کنترلی بر آن ندارد. در عوض، بررسی و تایید اطلاعات به صورت آنلاین انجام می‌شود که آن را غیرمتمرکز می‌سازد. این پروتکل مزایای فراوانی را به همراه می‌آورد مثل شفافیت، سرعت و امنیت.
 
 همانطور که گفته شد بلاک چین غیرمتمرکز است. یعنی همه به داده‌ها دسترسی دارند (به جز بلاک چین‌های خصوصی که توسط شرکت‌ها ایجاد شده‌اند). این بدان معنی است که به محض این که یک تراکنش، یا داده و اطلاعات پردازش و تایید می‌شود، بلافاصله بر روی بلاک چین برای همه کاربران قابل مشاهده است.
 
 تعریف بلاک چین؛ چرا به این نام خوانده می‌شود
 ساده ترین تعریف این است که بلاک چین از دو کلمه بلاک (کانتیر، بسته) و چین به معنای (زنجیره) تشکیل شده است. برای مثال در دنیای واقعی یک کانتینر را در نظر بگیرید که تعدادی جعبه را از نقطه ای به نقطه دیگری می‌برد. یعنی هر کانتینر چندین جعبه حمل حاوی اطلاعات حمل می‌کند. کانتینرهای حاوی جعبه‌های اطلاعات بصورت زنجیروار و متصل به هم شبیه واگن‌های یک قطار مرتبط و در حرکت هستند، حال تصور کنید که کانتینر اول به مقصد خود رسیده است. در دنیای رمزنگاری این بدان معنی است که بلاک تایید شده و سپس برای همه قابل مشاهده است. این روند برای هر بلاک یکسان است. بعنی به محض تایید اطلاعات، تراکنش برای همه قابل مشاهده است. این دلیل «زنجیره ای» بودن تراکنش‌ها است.
 
 اطلاعاتی که در بلاک‌ها نگهداری می‌شود به عنوان پایگاه داده به اشتراک گذاشته شده و به طور پیوسته در حال انطباق و بروزرسانی است. این روش استفاده از شبکه دارای مزایای­ آشکاری است: داده‌های بلاک چین در یک مکان خاص ذخیره نمی‌شود، به این معنی که پرونده‌هایی که نگهداری می‌کنند، واقعا عمومی هستند و به راحتی قابل تاییدند. نسخه متمرکزی از این اطلاعات وجود ندارد تا یک هکر بتواند آن را تخریب کند. با میزبانی داده‌ها توسط میلیون‌ها کامپیوتر به طور همزمان، داده‌های آن برای هر کسی در اینترنت قابل دسترسی است.
 
 فناوری بلاک چین مانند اینترنت است که دارای یک استحکام داخلی است. با ذخیره بلوک‌های اطلاعاتی‌­ای که در سراسر شبکه آن یکسان هستند، زیرا در بلاک چین با ایجاد هر داده یک کد Hash تولید می‌شود که این کد با کد Hash قبلی ترکیب و متصل شده و یک بلاک جدید را ایجاد می‌کند. هر بلاک دارای، یک ترتیب خطی، زمانی و رشته کاراکترهای منحصر بفرد است. به همین علت دست کاری و ایجاد اطلاعات نادرست و غیرقابل ردیابی، تقریبا غیرممکن است. هنگامی که یک بسته اطلاعات ایجاد می‌شود، داده‌ها داخل یک بلاک محافظت شده قرار گرفته و از طریق رمزنگاری و اتصال به اطلاعات قبلی، گروه‌بندی شده و به کل شبکه ارسال می‌شود، در نتیجه برای هرگونه دخل و تصرف در یک بلاک باید کلیه بلاک‌های بعد و قبل از آن را تغییر داد که این امر تقریبا غیرممکن است.
 
 مزایا و کاربردهای بلاک چین در حوزه ارتباطات و روابط عمومی
 با توجه به تعارف فوق یکی از مهم‌ترین مزایای بلاکچین در حوزه ارتباطات، رسانه و روابط‌عمومی‌ها، جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف، استفاده از تغییرناپذیری و انکارناپذیری بلاک چین برای مبارزه با اخبار جعلی یا همان فیک نیوز است، ضمنا جذاب ترین بخش این فناوری غیر متمرکزسازی تکنولوژی آن است، به گونه‌ای که هیچ کس قادر نخواهد بود دارایی‌ها و اطلاعات شما را حذف کرده یا تغییر دهد و یا از آن به نفع خود استفاده کند. مهم‌ترین مزیت استفاده از فناوری بلاک چین، غیرقابل دستکاری بودن آن است.
 
 اطلاعات ارسال شده بصورت زنجیروار با استفاده از فناوری بلاک چین در لحظه قابل بررسی باشد که این امکان دامنه گسترش اخبار جعلی را کاهش خواهد داد و بررسی ارسال‌کننده را به آسانی میسر می‌سازد.
 
 در فناوری بلاک‌چین ریسک از دست‌ رفتن اطلاعات را با ذخیره داده‌ها به صورت توزیع شده در سراسر شبکه، کاملا از بین می‌برد.
 
 قواعد و ساختاری که بلاک‌چین از آن استفاده می‌کند این فناوری را از سایر پایگاه داده‌ها متمایز می‌کند. این بدان معناست که نمی‌توان داده‌ای را به آن افزود که در تضاد با داده‌های ثبت شده قبل باشد. بدین ترتیب داده‌ها غیرقابل تغییر و دارای ثبات هستند؛ بدین ترتیب اطلاعات و داده‌ها در عین شفافیت دارای امنیت نیز هستند.
 
 در واقع بلاک چین ساختار متفاوتی بر بستر اینترنت به وجود آورده که امکان ارتباط و تراکنش‌های امن، غیر متمرکز، بی‌واسطه، با قابلیت رمزگذاری، قابل انتشار بصورت عمومی یا خصوصی و نهایتا تأمین‌کننده منافع برای همه ی کاربران است.
 
 پس ارتباط اطمینان‌بخش بین طرفین، شفافیت و یکنواختی اطلاعات برای همه کاربران، محرمانه بودن اطلاعات برای اعضا و بین اعضا و ده‌ها مورد دیگر از جمله مزایایی است که بلاک چین در حوزه رسانه؛ ارتباطات و روابط عمومی به ارمغان می‌آورد و باعث اعتمادسازی و اطمینان بخشی مخاطبان نسبت به اطلاعات دریافتی می‌شود.
 
 این امر در حوزه رسانه و روابط عمومی که برپایه ی اعتماد و شفافیت و همچنین صداقت ایجاد شده به عنوان ستونی مستحکم پل ارتباطی سازمان یا رسانه را با مخاطبان امن و شفاف ساخته و سلامت ارتباط را نیز به همراه خواهد آورد، در نتیجه مخاطبین و ذینفعان نیز از سردرگمی و نشکیک بین اطلاعات درست و نادرست را نجات خواهد داد.
 
 منبع: فلزات آنلاین
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد