درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 21:21   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گفت و گوی مدیر عامل بانک رفاه با باشگاه خبرنگاران جوان
  گفت و گوی مدیر عامل بانک رفاه با خبرگزاری ایسنا
  روابط عمومی ها و مهارت لابیگری
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41425صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 30 دی 1398 - 15:28
روابط عمومی یا تبلیغات چی؟!
محسن حسین خانی کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین - هنر و سلیقه یک روابط عمومی متخصص باید نقش آفرینی نماید و با بهره گیری از تخصص، تعامل و تجربه، نماینده ای آگاه برای سازمان خود و وکیلی صادق برای مخاطبانش باشد که حاصل این ارتباط دوسویه، شناخت صحیح و دقیق، جلوگیری از انحراف تصمیم‌ها و پیشگیری از یکنواختی فضای سازمان و درنتیجه پویایی آن می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این یادداشت بر آن است تا با نگاهی نقادانه جایگاه روابط‌عمومی را در سازمان ها و ادارات مورد تحلیل و بررسی قرار دهد، جایگاهی که با هدف ابهام‌زدایی، تسهیل ارتباطات، شفافیت در امور و صدها هدف که همه آنها ریشه در مراجع محوری و مشتری‌مداری دارد، شروع به فعالیت نمود.

بعد از گذشت سال‌ها از به وجود آمدن روابط عمومی در نظام اداری ایران و همچنین انقلاب عظیم در دنیای ارتباطات انسانی که با ظهور فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و موبایلی به وقوع پیوسته ضرورت بازخوانی و نقد این جایگاه حساس را که از آن به عنوان چشم، گوش و زبان سازمان یاد می‌شود، ضروری می نماید.

 

هر ایده‌ای در مسیر شکوفایی و تحقق با آسیب ها و موانع همراه خواهد بود اما بزرگترین آفتی که می‌تواند روابط عمومی را از مسیر خود منحرف کند دور شدن از مخاطب و غرق شدن در گرداب خواسته‌های سازمان است. جب همدلی و هم افزایی دو جانبه و ارتقاء عملکرد سازمان از طریق گسترش مشارکت و شفافیت محقق می شود اما زمانی که مشتری و مخاطب احساس بی عدالتی از نماینده خود در سازمان متبوعش نماید و روابط عمومی را در جایگاه مدافع و انعکاس دهنده بی چون و چرای عملکرد سازمان ببیند ناخودآگاه دیوارهای بی‌اعتمادی روز به روز بلندتر خواهد شد که این اتفاق ناخوشایند، مرگ خاموش روابط عمومی به عنوان یک ایده ناب برای مدیریت موفق در هر سازمانی به حساب می آید.

حال برای پیشگیری از این انحراف یک روابط عمومی کاربلد در جایگاه تحلیلگر آگاه و مشاور ارشد سازمان باید با بکارگیری ابزار متناسب مجموعه را از این مهلکه نجات دهد و ضمن دفاع از منافع سازمان مدافع صادق حقوق مشتریان و مخاطبان خود باشد.

 در این قسمت 6 راهکار پیشنهادی برای پویایی سازمان و تقابل با آفت خودشیفتگیِ مدیریتی مطرح می‌شود؛

1. تسهیل حضور رسانه‌ها و تعامل مستمر با خبرنگاران به عنوان نمایندگان جسور و آگاه مخاطبان می تواند زمینه تحقق نظارت اجتماعی را فراهم سازد و برخی خواسته های مخاطبان را فراتر از رفتار و کلام محتاطانه روابط عمومی ها به تصمیم‌گیران سازمان منتقل کند. برگزاری نشست های خبری منظم و برنامه محور، تور رسانه ای ویژه خبرنگاران و همچنین تشکیل میزگردهای خبری با حضور کارشناسان متخصص از جمله برنامه های عملی در مسیر تحقق این راهکار می باشد.

2. افکارسنجی، بررسی و سنجش نظرات مردمی موجب دریافت تحلیل و شناخت از مخاطبان، میزان اثربخشی تصمیمات و آسیب شناسی مسائل سازمان می شود که همه این موارد جز ملزومات یک برنامه ریزی جامع و دقیق است. روابط عمومی با کسب این اطلاعات از طریق نظرسنجی های میدانی و الکترونیکی که بر اساس استانداردهای علمی و مشارکت متخصصان این حوزه تنظیم گردیده، می تواند به عنوان دیده بانی آگاه نقش آفرینی کند.

3. آشناسازی مدیران با نحوه کار و ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی و راهنمایی برای ایجاد صفحه اختصاصی ویژه مدیران به منظور تعامل بی‌واسطه با مخاطبان و پیشنهاد محتواهای هدفمند برای استفاده مدیران، که این نوع ارتباط در دوره ظهور و حاکمیت شبکه های ارتباطی نوین، جذاب ترین روش از نگاه مخاطبان به دلیل دسترسی آسان و بدون واسطه و راهکاری فرا گیر برای بالا بردن آگاهی مدیران و همچنین ارتقا شاخص شفافیت است.

4. تشکیل حلقه هایی از مشاوران متخصص و دلسوز حولِ مدیران سازمان و برنامه‌ریزی جلسات منظم به منظور دریافت نظرات و پیشنهادهای مشاوران، ظرفیتی برای شنیدن ایده های نو و جلوگیری از حاکمیت تک صدایی در سازمان ها می باشد.

5. قرار دادن فرصتی برای حضور بدون تشریفات و بازدید میدانی مدیران از محیط های مورد هدایت و تعامل بدون تکلف با افراد تحت مدیریت می‌تواند یک بازخورد ملموس از تاثیرات تصمیم های اتخاذ شده را به مدیران بدهد و ایشان را از توهمات خود ساخته یا نزدیکان ساخته که عمدتاً فضای آرمانی و بدون مشکل را ترسیم می نماید، خارج کند.

6. تسهیل ارتباط چهره به چهره و مستقیم مدیران و تصمیم گیران با مردم که می تواند با تشکیل جلسات ملاقات عمومی، تعبیه صندوق هایی برای مکاتبه مستقیم با مدیران و قرار دادن صفحه ای مجزا در پرتال اطلاع رسانی سازمان محقق شود.

نکته بسیار مهم در موفقیت و اثربخشی این راهکارها، انتقال این موضوع به مخاطبان است که تک تک گزارش ها، خواسته ها، انتقادها و پیشنهادها موردتوجه و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در روند تصمیم گیری ها دارای تاثیر می باشد.

اینجاست که هنر و سلیقه یک روابط عمومی متخصص باید نقش آفرینی نماید و با بهره گیری از تخصص، تعامل و تجربه، نماینده ای آگاه برای سازمان خود و وکیلی صادق برای مخاطبانش باشد که حاصل این ارتباط دوسویه، شناخت صحیح و دقیق، جلوگیری از انحراف تصمیم‌ها و پیشگیری از یکنواختی فضای سازمان و درنتیجه پویایی آن می شود.


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  معرفی کتاب/ «اصول» موفقیت در کار و زندگی، از نگاه یک مدیر موفق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران