درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:02   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41423صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 30 دی 1398 - 11:45
لزوم تدوین پیوست رسانه‌ای مخاطرات و بحران‌ها
ایران به لحاظ تنوع بحران‌ها در رده پنجم دنیا،‌به لحاظ میزان تلفات در رده ۱۰ کشور نخست جهان قرار دارد و از ۴۰ بحران طبیعی شناخته شده بیش از ۳۰ بحران در کشورمان روی داده است و یا ایران مستعد وقوع آن است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در کارگاه آموزشی « سیاست‌گذاری و مدیریت پوشش اخبار بحران » در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی راه‌آهن سراسر کشور گفت، تدوین پیوست رسانه‌ای برای مدیریت مسئولانه مخاطرات و بحران‌ها و کاهش خسارت‌ها و تلفات،‌ ضروری است.
 
 به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری آنا، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در کارگاه آموزشی « سیاست‌گذاری و مدیریت پوشش اخبار بحران » در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی راه‌آهن سراسر کشور با تشریح موقعیت ایران در بحران‌های مختلف گفت: ایران به لحاظ تنوع بحران‌ها در رده پنجم دنیا،‌به لحاظ میزان تلفات در رده ۱۰ کشور نخست جهان قرار دارد و از ۴۰ بحران طبیعی شناخته شده بیش از ۳۰ بحران در کشورمان روی داده است و یا ایران مستعد وقوع آن است.
 
 نویسنده کتاب مدیریت بحران،‌ وجود بحران‌ها را در کشورها،سازمان‌ها و بخش‌های مختلف طبیعی و گریزناپذیر دانست و گفت: در کشوری که با این حجم و تنوع بحران مواجهه است و در عصر تعدد و کثرت رسانه‌ها،‌ باید برای مدیریت بحران‌ها، هم از مناسب‌ترین و مؤثرترین ابزار یعنی رسانه‌ها حداکثر استفاده را کرد و هم اینکه از ستاد دائم مدیریت رسانه‌ای بحران در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها استفاده کرد.
 
 رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: پیش‌شرط مدیریت بحران، اتخاذ رویکرد و راهبرد مناسب رسانه‌ای، آگاه بودن از مخاطرات و بحران‌ها و آگاه کردن مسئولین و مردم از طریق رسانه‌ها است.
 
 نصراللهی با اشاره به نقش‌های دوگانه روابط عمومی‌ها در مخاطرات و بحران‌ها گفت: پیشگیری و جلوگیری از تبدیل مخاطرات به بحران‌ها،‌ رصد حوادث در شرف وقوع و هوشیار کردن مردم و مقامات، برقراری پیوند میان مسئولان و مردم، افزایش تاب‌آوری مردم و جلب مشارکت آنان برای پیشگیری از حوادث از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی برای آمادگی در مقابل بحران و بحران‌زدایی، بسیج عمومی و سازمانی، جلوگیری از و مقابله با شایعات از طریق اطلاع‌رسانی به‌موقع و صحیح و جامع و بهره‌گیری از تاکتیک شروع قبل از دیگران، اعتماد افزایی و امید زایی و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها با استفاده حداکثری و هوشمندانه از رسانه‌ها از جمله کارکرده‌ای مثبت روابط عمومی‌ها در مدیریت رسانه‌ای مخاطرات و بحران‌ها است.
 
 وی با بیان رفتارشناسی رسانه‌ها در بحران‌ها؛ تأمین نیازها و فراهم کردن شرایط مناسب برای اطلاع‌رسانی سریع و صحیح رسانه‌ها در مواقع بحرانی از جمله وظایف مهم روابط عمومی است که متأسفانه برخی مواقع به دلیل غفلت از آن,‌ تعامل سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها را در بحران‌ها با مشکل موجهه می‌کند.
 
 نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری گفت: اگر چه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در بروز برخی بحران‌ها نقش ندارند اما فرازوفرود و نتایج و تبعات ناشی از آن تا حدود بسیار زیادی به نوع مدیریت و تعامل روابط عمومی و رسانه‌ها است.
 
 رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با برشمردن برخی آسیب‌های مدیریت بحران‌های اخیر کشور گفت؛‌ فقدان سخنگوی واحد،‌ اظهار نظر افراد غیرمسئول،‌تعارض در اطلاع‌رسانی، بی‌توجهی و یا توجه ناکافی به افکار عمومی و نیاز رسانه‌ها،‌ تأخیر در اطلاع‌رسانی،‌ سواد رسانه‌ای پایین روابط عمومی‌ها و مسئولان،‌اظهار نظر قبل از بررسی‌های تخصصی و کارشناسی،‌ تمرکز اقدامات روابط عمومی به دوره بحران و غفلت از مراحل قبل و بعد از بحران‌ها،‌ غلبه رویکردهای سنتی،‌رویدادی،‌کمی و راهبرد انفعالی، واکنشی، انکار از جمله ‌اشکالات روابط عمومی‌ها در بحران‌ها است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد