درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 اسفند 1398 - 09:48   

رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند

  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


ادامه ادامه مطلب یک

بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد

  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد


ادامه ادامه مطلب دو

ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی

  عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"
  ژان دانیل: وجدان بیدار چپ و روزنامه‌نگاری فراتر از خبر
  تأکید بر اعتماد سازی رسانه‌ها در فضای مجازی
  آیا ایستگاه های خبری اصلی آمریکا مغرضانه عمل می کنند؟
  بیل گیتس میلیون ها دلار در فناوری انقلابی معدن کاوی لیتیوم سرمایه گذاری می کند
  آیا ساعت های کاری کمتر باعث افزایش بهره وری است؟.
  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد
  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟
  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد
  ربیعی، مدیرکمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41423صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 30 دی 1398 - 11:45
لزوم تدوین پیوست رسانه‌ای مخاطرات و بحران‌ها
ایران به لحاظ تنوع بحران‌ها در رده پنجم دنیا،‌به لحاظ میزان تلفات در رده ۱۰ کشور نخست جهان قرار دارد و از ۴۰ بحران طبیعی شناخته شده بیش از ۳۰ بحران در کشورمان روی داده است و یا ایران مستعد وقوع آن است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در کارگاه آموزشی « سیاست‌گذاری و مدیریت پوشش اخبار بحران » در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی راه‌آهن سراسر کشور گفت، تدوین پیوست رسانه‌ای برای مدیریت مسئولانه مخاطرات و بحران‌ها و کاهش خسارت‌ها و تلفات،‌ ضروری است.
 
 به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری آنا، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در کارگاه آموزشی « سیاست‌گذاری و مدیریت پوشش اخبار بحران » در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی راه‌آهن سراسر کشور با تشریح موقعیت ایران در بحران‌های مختلف گفت: ایران به لحاظ تنوع بحران‌ها در رده پنجم دنیا،‌به لحاظ میزان تلفات در رده ۱۰ کشور نخست جهان قرار دارد و از ۴۰ بحران طبیعی شناخته شده بیش از ۳۰ بحران در کشورمان روی داده است و یا ایران مستعد وقوع آن است.
 
 نویسنده کتاب مدیریت بحران،‌ وجود بحران‌ها را در کشورها،سازمان‌ها و بخش‌های مختلف طبیعی و گریزناپذیر دانست و گفت: در کشوری که با این حجم و تنوع بحران مواجهه است و در عصر تعدد و کثرت رسانه‌ها،‌ باید برای مدیریت بحران‌ها، هم از مناسب‌ترین و مؤثرترین ابزار یعنی رسانه‌ها حداکثر استفاده را کرد و هم اینکه از ستاد دائم مدیریت رسانه‌ای بحران در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها استفاده کرد.
 
 رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: پیش‌شرط مدیریت بحران، اتخاذ رویکرد و راهبرد مناسب رسانه‌ای، آگاه بودن از مخاطرات و بحران‌ها و آگاه کردن مسئولین و مردم از طریق رسانه‌ها است.
 
 نصراللهی با اشاره به نقش‌های دوگانه روابط عمومی‌ها در مخاطرات و بحران‌ها گفت: پیشگیری و جلوگیری از تبدیل مخاطرات به بحران‌ها،‌ رصد حوادث در شرف وقوع و هوشیار کردن مردم و مقامات، برقراری پیوند میان مسئولان و مردم، افزایش تاب‌آوری مردم و جلب مشارکت آنان برای پیشگیری از حوادث از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی برای آمادگی در مقابل بحران و بحران‌زدایی، بسیج عمومی و سازمانی، جلوگیری از و مقابله با شایعات از طریق اطلاع‌رسانی به‌موقع و صحیح و جامع و بهره‌گیری از تاکتیک شروع قبل از دیگران، اعتماد افزایی و امید زایی و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها با استفاده حداکثری و هوشمندانه از رسانه‌ها از جمله کارکرده‌ای مثبت روابط عمومی‌ها در مدیریت رسانه‌ای مخاطرات و بحران‌ها است.
 
 وی با بیان رفتارشناسی رسانه‌ها در بحران‌ها؛ تأمین نیازها و فراهم کردن شرایط مناسب برای اطلاع‌رسانی سریع و صحیح رسانه‌ها در مواقع بحرانی از جمله وظایف مهم روابط عمومی است که متأسفانه برخی مواقع به دلیل غفلت از آن,‌ تعامل سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها را در بحران‌ها با مشکل موجهه می‌کند.
 
 نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری گفت: اگر چه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در بروز برخی بحران‌ها نقش ندارند اما فرازوفرود و نتایج و تبعات ناشی از آن تا حدود بسیار زیادی به نوع مدیریت و تعامل روابط عمومی و رسانه‌ها است.
 
 رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با برشمردن برخی آسیب‌های مدیریت بحران‌های اخیر کشور گفت؛‌ فقدان سخنگوی واحد،‌ اظهار نظر افراد غیرمسئول،‌تعارض در اطلاع‌رسانی، بی‌توجهی و یا توجه ناکافی به افکار عمومی و نیاز رسانه‌ها،‌ تأخیر در اطلاع‌رسانی،‌ سواد رسانه‌ای پایین روابط عمومی‌ها و مسئولان،‌اظهار نظر قبل از بررسی‌های تخصصی و کارشناسی،‌ تمرکز اقدامات روابط عمومی به دوره بحران و غفلت از مراحل قبل و بعد از بحران‌ها،‌ غلبه رویکردهای سنتی،‌رویدادی،‌کمی و راهبرد انفعالی، واکنشی، انکار از جمله ‌اشکالات روابط عمومی‌ها در بحران‌ها است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تحوّل ژورنالیسم ایران


  راهنمای پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"


  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی


  توصیه های انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص اطلاع رسانی کرونا


  عکس هفته/ یک چیدمان هنری نور و صدا در کلیسای جامع سالسبری


  4 توصیه برای ایجاد برداشت اول خوب با روابط عمومی مناسب


  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


  تهران میزبان نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"