درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 اسفند 1398 - 10:17   

رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند

  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


ادامه ادامه مطلب یک

بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد

  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد


ادامه ادامه مطلب دو

ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی

  عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"
  ژان دانیل: وجدان بیدار چپ و روزنامه‌نگاری فراتر از خبر
  تأکید بر اعتماد سازی رسانه‌ها در فضای مجازی
  آیا ایستگاه های خبری اصلی آمریکا مغرضانه عمل می کنند؟
  بیل گیتس میلیون ها دلار در فناوری انقلابی معدن کاوی لیتیوم سرمایه گذاری می کند
  آیا ساعت های کاری کمتر باعث افزایش بهره وری است؟.
  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد
  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟
  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد
  ربیعی، مدیرکمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41404صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 29 دی 1398 - 00:00
روابط عمومی انسان محور
یادداشتی از ابراهیم علی پور کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی - دانش ارتباطات، دانش حل مسئله است. نماندن در بن بست هایی که در مسیر فعالیتها بوجود می آید، دانش پیدا کردن راه های جدید و بهتر. به عبارتی دیگر، عقلانیت توام با صمیمیت است که راهگشاست، نه عقلانیت محض و نه صمیمیت صرف، هیچکدام به تنهایی قدرت آن را ندارند که ما را از این بن بست ها خارج کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جایگاه روابط‌عمومی در ایران با آنکه بیش از نیم قرن از تاسیس آن می گذرد هنوز هم به خوبی روشن نیست و سازمان های دولتی و عمومی هر یک به نوعی با این چالش دست و پنجه نرم می کنند.

برای مثال، شهرداری و شورای شهر تهران در اقدامی عجیب در دوره گذشته نام روابط‌عمومی خود را به "اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل" تغییر دادند. نامی که بکار بردن و شنیدن آن فقط حظ خاصی در مدیران آنجا ایجاد می کند وگرنه هیچ توجیه منطقی برای آن وجود ندارد. چرا که روابط عمومی دارای استانداردهای بین المللی و علمی است و نام عنوان شده در این قاموس نمی گنجد.

 اندیشمندان معاصر، چهار رکن برای روابط عمومی معرفی می کنند:
دانش، مهارت، ارتباطات و عشق به کار
در واقع دانش ارتباطات، دانش حل مسئله است. نماندن در بن بست هایی که در مسیر فعالیتها بوجود می آید، دانش پیدا کردن راه های جدید و بهتر.


به عبارتی دیگر، عقلانیت توام با صمیمیت است که راهگشاست، نه عقلانیت محض و نه صمیمیت صرف، هیچکدام به تنهایی قدرت آن را ندارند که ما را از این بن بست ها خارج کنند.

ارتباطات حضوری و شفاهی
نکته ای که وجود دارد، کاربرد فناوری نوین ارتباطی نباید به قیمت از بین رفتن یا کمرنگ شدن ارتباطات‌ طبیعی و دوستانه تمام شود. چرا که هیچ چیزی نمی تواند از اهمیت ارتباطات حضوری و شفاهی کم کند.

خوشنامی سازمان
ایجاد و حفظ خوشنامی سازمان از اهداف اصلی روابط عمومی هر سازمانی است. شاید بهتر باشد بگوئیم "روابط عمومی برای همه" چرا که خوشنامی سازمان نیز در رضایت مندی مخاطبان درون و برون سازمانی ریشه دارد.

خلاصه اینکه نباید غرق ظواهر شویم، انسان محور بودن برنامه های روابط عمومی هیچگاه نباید فراموش و مورد غفلت واقع شود.

 

مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان تهران

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهنمای پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"


  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی


  توصیه های انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص اطلاع رسانی کرونا


  عکس هفته/ یک چیدمان هنری نور و صدا در کلیسای جامع سالسبری


  4 توصیه برای ایجاد برداشت اول خوب با روابط عمومی مناسب


  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


  تهران میزبان نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی


  تفاوت بین یک مطالعه موردی با یک توصیف چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"