درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:38   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41358صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 22 دی 1398 - 19:35
یادداشت/ رفتار مسئولان، بی‌اعتمادی را برای رسانه‌ها به ارمغان می‌آورد
از دهه ۱۹۹۰ به بعد ما با آرایش جدید رسانه‌ای مواجه هستیم ولی به‌نظر می‌رسد با وجود گذر از دوره مدل‌های سنتی در ارتباطات هنوز برخی از مسئولان در دهه‌های قبل باقی مانده‌ و توقعشان از رسانه‌ها در حد روابط عمومی تنزل پیدا کرده که این موضوع بی‌اعتمادی عمومی را برای رسانه‌ها به ارمغان می‌آورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اکبر نصراللهی *؛ در همه جای دنیا طبیعی است که باید به گفته‌ها و اظهار نظر مسئولان کشور اعتماد شود زیرا یکی از منابع اصلی خبر، مسئولان هستند و این‌که رسانه‌ها، خبرهای داخل کشور به‌ویژه اخبار مهم ملی و امنیتی را از مقامات رسمی بگیرند، امری معمول و حرفه ای است. بنابراین نباید رسانه‌ها برای انتشار اخبار مسئولان و مواضع آنها و اتکای کارشناسان به اظهارات آنها مورد بازخواست قرار بگیرند و اعتبارشان زیر سؤال برود.

ایراد کار اینجا است که مسئولان تصویری از اطلاعات و شناختی از آرایش رسانه‌ای ندارند، حتی مخاطبان را نشناخته و دسترسی مخاطبان به ابزارهای مختلف و متعدد رسانه‌ای را هم نمی‌شناسند. امروز مخاطبان تغییر کرده‌اند و دست به انتخاب می‌زنند این‌طور نیست که فقط مصرف کننده باشند، بلکه هم مصرف کننده، هم تولیدکننده و هم توزیع‌‌کننده اخبار هستند.

با توجه به رشد تکنولوژی‌های ارتباطی از دهه ۱۹۹۰ به بعد با پدیده ارتباط جمعی شخصی و آرایش جدید رسانه‌ای مواجه هستیم. هر فرد می‌تواند هر خبری را از هر جایی و به هر زبانی تولید و منتشر کند. زمان زیادی از دوره مدل‌های سنتی که فقط برخی رسانه‌ها تولیدکننده بودند و برخی توزیع‌کننده و مردم هم تنها مصرف کننده بودند، گذشته است.

متأسفانه برخی مسئولان حتی از جایگاه خود هم شناخت دقیقی ندارند و همچنان فکر می‌کنند رسانه‌ها و مردم هر آنچه را که آنها گفتند، باید بپذیرند، در نتیجه هم چنین شده که مردم هم به مسئولان و هم به رسانه‌‌ها بی‌‌اعتماد شده‌اند. البته ایراد دیگر این است که مسئولان رقبا و دشمنان خود را نیز نمی‌شناسند، چون آنها هم در مقابل، هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشینند و افکار عمومی را در تیررس اهداف خود قرار می‌‌دهند. هنوز برخی از مسئولان در دهه‌های قبل باقی مانده‌اند و توقع آنها هم از رسانه‌ها در حد روابط عمومی تنزل پیدا کرده است.

چنانچه قرار باشد اعتماد عمومی به رسانه‌ها بازگردد، نظر و نگاه مسئولان به خود و فضای رقابتی باید تغییر کند؛ به نوعی که باید رسانه‌ها هم در تصمیمات دخالت داده شوند و بازیگر اصلی و معتمد مردم باشند.

البته نباید فراموش کرد که دادن اطلاعات غلط سبب می‌شود اعتماد مردم نه تنها به رسانه‌ها بلکه به مسئولان هم سلب شود. همچنان که بعد از اتفاقات اخیر اطلاعات کاملی از حوادث داده نشد لذا این بار هم این اشتباه تکرار شد و این رسانه ها هستند که متضرر شدند و مردم نسبت به آنها کاملاً بی‌اعتماد شدند.

به هر ترتیب همین مسأله باعث سلب اعتماد مردم می‌شود و آنها به سمت رسانه‌های خارجی گرایش پیدا می‌کنند. نکته جالب اینجا است که در همه جای دنیا، مردم اخبار را از مسئولان می‌گیرند، این در حالی است که در کشور ما به‌طور کاملاً غیرطبیعی اخبار مهم از منابع غیررسمی گرفته می‌شود، آن هم به این دلیل که مسئولان، رسانه‌ها را باور ندارند و اطلاعات را به‌درستی در اختیار آنها قرار نمی‌دهند. البته در اطلاع‌رسانی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی هم رسانه‌ها مقصر نبودند اما ضربه مهلکی بر آنها وارد شد و ضربه‌ای که وارد شده به هیچ وجه در زمان کوتاهی جبران نخواهد شد.

* رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد تهران مرکز اسلامی

 

منبع: آنا
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد