درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:27   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41349صفحه نخست » پنجشنبه، 19 دی 1398 - 15:35
طرح‌ریزی کارگاه‌های آموزشی؛ مراحل و توصیه‌هایی برای برگزاری موفق آنها
الناز طرزمنی - هر کسی که کارگاهی را طرح‌ریزی کرده باشد، خواهد گفت که طرح‌ریزی کارگاهی ساده کاری بس دشوار است؛ چه برسد به طرح‌ریزی کارگاهی خوب! این کار مستلزم سازمان‌دهی، تمرکز و خلاقیت زیاد است. پس چگونه باید خودتان را برای برگزاری کارگاهی که نه تنها مناسب و سازنده، بلکه به‌یادماندنی نیز باشد آماده کنید؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هر کسی که کارگاهی را طرح‌ریزی کرده باشد، خواهد گفت که طرح‌ریزی کارگاهی ساده کاری بس دشوار است؛ چه برسد به طرح‌ریزی کارگاهی خوب! این کار مستلزم سازمان‌دهی، تمرکز و خلاقیت زیاد است. پس چگونه باید خودتان را برای برگزاری کارگاهی که نه تنها مناسب و سازنده، بلکه به‌یادماندنی نیز باشد آماده کنید؟

برخی افراد از رفتن به کارگاه‌های آموزشی نفرت دارند. انجامِ اشتباهیِ این کار باعث اتلاف وقت و پول زیادی می‌شود، اما اگر کارگاه‌ها به‌خوبی طرح‌ریزی شوند، می‌توانند برای همه‌ی شرکت‌کنندگان، فوق‌العاده ارزشمند باشند. کارگاه‌ها برای طوفان فکری، یادگیری تعاملی، ایجاد روابط و حل مسئله بسیار خوب هستند. به همین دلیل طرح‌ریزی آنها از قبل بسیار مهم است.
 

قبل از برگزاری کارگاه
برای اطمینان از اینکه کارگاه‌تان تجربه‌ی ارزشمندی برای همه به دنبال دارد، مراحل زیر را دنبال کنید:


مرحله‌ی اول: اهداف را تعریف کنید
هر کارگاه باید هدفی داشته باشد. آیا باید رویکردهای استخدامی شرکت‌تان را بهبود ببخشید؟ آیا می‌خواهید به مدیران آموزش دهید که سازمان‌دهنده‌های بهتری باشند؟ آیا باید با اعضای جدید، گروهی تشکیل دهید؟

بسیاری از کارگاه‌ها در حقیقت اتلاف وقت هستند، زیرا هیچ هدف مشخصی مورد بحث قرار نمی‌گیرد. بدون هدف مشخص، جمع کردن افراد دور هم هیچ سودی ندارد.


مرحله‌ی ۲: تصمیم بگیرید چه کسانی در کارگاه شرکت کنند
دانستن اینکه چه کسانی در کارگاه شرکت می‌کنند، مستقیما به هدف شما مربوط می‌شود. برای مثال اگر هدف کارگاه‌تان توسعه‌ی راه حل دقیقی برای مشکلی خاص است، احتمالا به ۱۰ شرکت‌کننده‌ی کلیدی یا حتی کمتر نیاز دارید. اگر هدف‌تان روی آموزش متمرکز است، شاید به گروه بسیار بزرگتری نیاز داشته باشید که آن هم برای بحث به گروه‌های کوچکتر تقسیم شود.

فهرستی از افرادی که باید حاضر شوند تهیه کنید. سعی کنید فهرست‌تان تا حد ممکن دقیق باشد، اما چند جای خالی برای افرادی که ممکن است در لحظات آخر اضافه شوند هم در نظر بگیرید.


مرحله‌ی ۳: محل درست را انتخاب کنید
اگر ۱۰ شرکت‌کننده دارید، احتمالا اتاق کنفرانس انتخاب مناسبی است. اما اگر ۵۰ شرکت‌کننده دارید، باید محلی در خارج از شرکت بیابید که به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد.

هنگام انتخاب محل، در مورد امکانات و جزئیات عملی کارگاه هم فکر کنید. آیا همه می‌توانند مطالب و محتوای دیداری را به خوبی ببینند؟ اگر به فناوریِ خاصی مانند کنفرانس از راه دور نیاز دارید، آیا این محل مناسب است؟ آیا امکانات مناسبی برای زمان استراحت وجود دارد؟ آیا همه می‌توانند به محل اجرای کارگاه برسند؟ آیا باید ترتیب اقامت افرادی که از راه دور می‌آیند را هم بدهید؟ این محل چه امکاناتی برای تهیه‌ی غذا در اختیارتان می‌گذارد؟


مرحله‌ی ۴: دستورجلسه آماده کنید
اکنون که می‌دانید هدف اولیه‌تان چیست و چه کسانی حضور خواهند داشت، می‌توانید شروع به ایجاد طرحی کلی از چگونگی دستیابی به اهداف کارگاه کنید.

نکات اصلی: فهرستی از نکات اصلی بحث تهیه کنید و سپس نکات بزرگتر را به جزئیاتی تقسیم کنید که می‌خواهید به اطلاع مخاطبان برسانید.


تجهیزات دیداری: اگر به اینگونه تجهیزات نیاز دارید؛ فهرستی از آنهایی که برای هر نکته استفاده خواهید کرد، تهیه کنید. اگر نیاز به پشتیبانی فنی دارید، این کار به افرادی که آن را فراهم می‌کنند، کمک می‌کند تا دریابند که تلاش‌های خود را کجا باید متمرکز کنند.


بحث و فعالیت‌ها: فهرستی از بحث‌های گروهی و فعالیت‌هایی که باید در هر مرحله انجام دهید، تهیه کنید. مشخص کنید که باید برای هر تمرین چه زمانی اختصاص دهید. مطمئن شوید که فعالیت‌هایتان برای گروهی با این اندازه مناسب هستند و مکان‌تان هم دارای منابع لازم (مثل اتاق‌های سمینار) برای اجرای جلسات است.

به خاطر داشته باشید که هر چقدر برنامه‌ی شما دقیق‌تر باشد، بیشتر از اجرای آن بر طبق زمان‌بندی و موفقیتش مطمئن می‌شوید.


مرحله‌ی ۵: برای ادامه هم طرحی آماده کنید
تنها راه برای اینکه بفهمید کارگاه‌تان موفقیت‌آمیز بوده یا نه، این است که برای ادامه هم طرح مؤثری داشته باشید. پرسشنامه‌ای آماده کنید و در پایان رویداد آن را به تمام شرکت‌کنندگان بدهید. به آنها فرصت کافی بدهید تا عقاید خود را در مورد برگزاری درست کارگاه به اشتراک بگذارند. اگر چه این کار کمی دلهره‌آور است، اما تنها راهِ یادگیری و پیشرفت در دفعات بعدی، همین است.

داشتن طرحی برای آگاه‌سازی افراد از تصمیمات اخذ شده در زمان برگزاری کارگاه نیز مهم است. آیا ایمیلی گروهی با کلیه‌ی جزئیات برای همه ارسال خواهید کرد؟ آیا آن را در اینترانت شرکت‌تان می‌گذارید؟ افراد باید بدانند که تلاش‌هایشان منجر به اخذ تصمیم یا فعالیتی شده است، بنابراین پس از اتمام کارگاه آنها را در جریان اتفاقات بگذارید.


در زمان برگزاری کارگاه، مشارکت افراد را جلب کنید
به محض اینکه طرح پیشرفتِ قابل اتکایی به دست آوردید، بررسی کنید که چگونه می‌توانید کمی هیجان در کارگاه ایجاد کنید. شما مطمئنا از موضوعاتی که می‌خواهید پوشش دهید اطلاع دارید، اما چگونه آنها را برای گروه‌تان جالب و خاطره‌انگیز می‌کنید؟

جلب مشارکت همه‌ی حاضرین، کلید برگزاری کارگاهی موفق است. اگر بایستید و سه ساعت مدام صحبت کنید، فقط دارید سخنرانی می‌کنید و کمکی به برگزاری کارگاه نمی‌کنید، پس همه‌ی افراد باید مشارکت داشته باشند.

ابجاد تمرینات گروهی برای هر کارگاه متفاوت است. این نکات مفید را به خاطر بسپارید:
خیلی‌ها هنگام صحبت در گروهی ناآشنا عصبی می‌شوند. اگر تمرین‌های گروهی در نظر گرفته‌اید، اندازه‌ی گروه‌ها را کوچک نگه دارید تا افراد هنگام صحبت و تعامل احساس راحتی بیشتری بکنند.


در هر گروه افراد مختلفی را جای دهید. برای مثال، اگر بخش‌ها و ادارات مختلفی در کارگاه شما حضور دارند، افراد را بر اساس بخشی که در آن کار می‌کنند گروه‌بندی نکنید. با تشویق افراد به تعامل با سایر بخش‌ها، آنها می‌توانند یاد بگیرند که از دیدگاه‌های مختلفی به مسائل نگاه کنند.


تعیین کنید که چگونه ایده‌های هر گروه را ثبت می‌کنید. آیا شرکت‌کنندگان باید ایده‌های‌شان را فریاد بزنند و شما آنها را یادداشت کنید؟ یا اینکه ایده‌های خود را می‌نویسند و به شما می‌دهند؟ این یکی از جزئیات کوچک ولی مهمی است که غالبا نادیده گرفته می‌شود.


اگر پنج گروه یا کمتر دارید، زمانی را به کل گروه اختصاص دهید تا ایده‌های گروه‌های کوچکتر را ارزیابی کنند. این راه فوق‌العاده‌ای برای محدود کردن فهرست ایده‌هایتان است؛ به این شکل ایده‌های خوب واقعا خودشان را نشان خواهند داد.

تا جایی که می‌توانید هیجان و تمرینات گروهی جالب ایجاد کنید. این امر باعث می‌شود همه علاقه‌مند شده و مشارکت کنند.


توصیه‌های کلی برای کارگاه
در ادامه ایده‌های بیشتری برای برگزاری کارگاه موفق ارائه می‌شود:
اگر جلسه‌ای را طرح‌ریزی می‌کنید، شاید بخواهید قبل از شروع، آن را برای دیگران تسهیل هم بکنید.


جلسه را با چند یخ‌شکن آغاز کنید تا همه احساس آرامش و راحتی بکنند.


اگر هدف کارگاه‌تان مطرح کردن موضوع دشوار یا حساسی است، باید قبل از شروع به افراد احساس راحتی بدهید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که پیش از بحث در مورد موضوعی دشوار، داستانی بگویید که کمی هم با موضوع ارتباط داشته باشد.


گاهی اوقات لازم نیست همه‌ی افراد در تمام مدتِ کارگاه حضور داشته باشند. برای مثال، شاید مدیر ارشد اجرایی مشغولیات زیادی داشته باشد و نتواند در کل جلسه حضور داشته باشد. جلساتی را که شرکت‌کنندگان پرمشغله باید در آنها حضور داشته باشند، شناسایی کنید. و از قبل پیشنهاد کنید که چه زمانی باید به کارگاه بیایند و چه زمانی می‌توانند آنجا را ترک کنند. آنها مطمئنا از توجه شما قدردانی خواهند کرد.


اگر امکان دارد، از برگزاری کارگاه پس از ناهار، بین ساعت ۲ و ۳ بعدازظهر اجتناب کنید. برای بسیاری از افراد این زمان آهسته‌ترین و بی‌حاصل‌ترین زمان روز است. اگر کارگاه خود را برای صبح یا اواخر عصر برنامه‌ریزی کنید، احتمالا افراد انرژی بیشتری خواهند داشت، (اگر مجبورید کارگاه را در اوایل بعدازظهر برگزار کنید، مقدار زیادی قهوه‌ی غلیظ و چای هم آماده کنید!)


اگر هدف نهایی کارگاه‌تان تصمیم‌گیری در مورد مطلبی است، هر چقدر که تعداد افراد بیشتر باشد، احتمال دستیابی به تصمیمی درست کمتر است. در این موارد سعی کنید تعداد افراد شرکت‌کننده را به حداقل ممکن برسانید آشنایی با راهکارهای مختلف برای تصمیم‌گیری گروهی هم مهم است.

 

منبع: www.chetor.com
 


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد