درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:20   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41327صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 17 دی 1398 - 10:54
جملات قصار چیزی جز اتلاف وقت نیستند
جملات قصار یکی از بیشترین فراورده های شبکه های اجتماعی است که بیش از یک میلیارد انسان، تقریباً هر روزه با آن روبرو می شوند. جملات زیبا و به نظر مورد قبول همگانی که بخشی از حقیقت یا واقعیت مورد پذیرش همه اقشار بشر را مثل یک تابلوی نقاشی به رخ می کشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جملات قصار یکی از بیشترین فراورده های شبکه های اجتماعی است که بیش از یک میلیارد انسان، تقریباً هر روزه با آن روبرو می شوند. جملات زیبا و به نظر مورد قبول همگانی که بخشی از حقیقت یا واقعیت مورد پذیرش همه اقشار بشر را مثل یک تابلوی نقاشی به رخ می کشند.

جملات قصار به نظر انگیزه بخش می رسند چون در دل خود یکی از ضعف های بشر را مورد حمله یا تمسخر قرار می دهند. جملات قصار ادعاهای بزرگی هستند که جایگزین پند و اندرز، تمثیل و ضرب المثل، شعر و حتی دستورات مذهبی شده‌اند.

جملات قصار طوری نوشته و ابراز می شوند انگار که یک حکم و قانون علمی است؛ اما در واقعیت فقط کلمات برگزیده شده ای هستند که بخشی از یک نظر یا ایده یا افکار یک انسان معروف را بدون هیچ دلیل و مدرکی به صورت یک قانون بیان می کنند.

به قول نویسنده و منتقد فرهنگی سوزان سانتاگ، جملات قصار: «تفکری است متعلق به اشرافیت قدیم» برای همین از بالا و با تحقیر به آدمها می نگرد. معمولا طوری یک جمله قصار نوشته می شود که نوعی زیرکی و رندی و شگفتی و غیرمنتظره بودن را در خود دارد ولی در اصل یک ادعای بسیار کلی است که تقریباً هر انسان می تواند آن را به سود عقاید خودش تعبیر کند.

جملات قصار راحت تر دست به دست می شوند و فشرده اطلاعاتی هستند که ممکن است در وهله اول، با هر آنچه که معتقدیم در تضاد باشند و فرصتی هستند برای ایجاد تلنگرهای مداوم به سنت و عقیده ای که با آن بزرگ شدیم.

اما انبوه میلیونی این جملات ظریف و زیبا خیلی سریع خاصیت تاثیرگذاری اش را از دست می دهند و روز به روز از مقدار تامل هر کدام ما نسبت به آنها کاسته است. تا آنجا که بدون هیچ تاثیر مشخصی آنها را می شنویم و می خوانیم و به طور اتوماتیک به خاطر جذابیت اولیه شان بازنشر می دهیم.

نظریه پرداز معروف ایتالیایی امبرتو اکو می گوید :« هیچ چیزی سخت تر از تعریف جملات قصار نیست». به قول شاعر معاصر دان پترسون: «جملات قصار را طوری می نویسند که انگار انسان یک موجود احمق است. برای همین شاید بشود گفت که عملاً جملات قصار چیزی جز یک لحظه سریع تلف شده نیستند»
 

منبع:
‘A rose with a thousand petals’ … what makes an aphorism – and is this a golden age?
marde-rooz.com

ترجمه‌ محمد رادفر

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد