شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امروز، دنیای تجارت با سرعت زیادی در حال تغییر است. به همین دلیل، پیش بینی بازار آینده به طور فزاینده دشوار خواهد بود. علاوه بر این، شرکت ها باید انتظار داشته باشند که این روند در آینده ادامه یابد.
مفهوم استراتژی
شرکتها همواره از استراتژی برای دستیابی به اهداف سازمانی خود استفاده کرده اند. یک استراتژی خوب مبتنی بر داده ها و تجزیه و تحلیل های معتبر است. در حقیقت، اینها به درک موقعیت فعلی شرکت به منظور طراحی طرحی برای رسیدن از نقطه فعلی به مطلوب کمک می کنند.
بنابراین، شرکتها از استراتژی برای تعیین مسیری استفاده می کنند که به ارزیابی گزینه های جایگزین و تصمیم گیری کمک می کند. اساساً، استراتژی ترکیبی از اقدامات با هدف حل برخی از مشکلات یا دستیابی به یک هدف مطلوب است.
بدون داشتن یک استراتژی مناسب و کارآمد، آینده یک شرکت می تواند نامشخص و به احتمال زیاد شکست باشد.
مفهوم چابکی
امروز، عنصر اصلی موفقیت، برنامه ریزی نیست بلکه چابکی است. در حقیقت، یک شرکت پس از تعریف استراتژی، مجموعه ای از پروژه های استراتژیک ایجاد می کند. این پروژه ها بطور مداوم تکامل می یابند، زیرا کسب و کار می آموزد چه چیزی کار می کند و چه چیزهایی کارایی ندارد.
علاوه بر این، ارزیابی و انطباق مداوم برنامه ها همراه با تغییر در محیط، بسیار مهم است. بعضی اوقات، ممکن است لازم باشد برخی از تغییرات را رد کرد. ارزیابی برنامه ها به سازمان ها اجازه می دهد تا به سرعت با چشم اندازها، احتمالات و مشکلات جدید پیش بینی و سازگار شوند.
اکنون بیش از هر زمان دیگر مهم است که شرکت ها قادر به شناسایی و نظارت بر تغییرات در محیط های تجاری خود باشند. شرکتها باید فرصتها و تهدیدها را ببینند. در حقیقت، تنها شرکت هایی که قادر به درک پویایی در حال تغییر در صنایع خود هستند، در درازمدت زنده می مانند.
یادت باشه
شرکت ها به منظور توسعه توانایی تصمیم گیری در هر شرایط مناسبی، نیاز به داده ها برای تجزیه و تحلیل، بسته بندی و به اشتراک گذاری در سراسر شرکت دارند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|