درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 25 مرداد 1399 - 09:29   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

کمک ۷۵۰ پوندی فیس‌بوک به کارمندانی که دورکاری می‌کنند

  کمک ۷۵۰ پوندی فیس‌بوک به کارمندانی که دورکاری می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

  ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس؛ ابتکار جدید کره جنوبی برای مقابله با کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پنج راه برای احیای روابط عمومی
  اصول روابط عمومی مناسب در دوران کرونا
  دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی
  نوآوران ماهر چه رویکردهایی دارند؟
  سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان تهران: کادر سازی مناسب از اهداف روابط عمومی هوشمند است
  جزییات نخستین جشنواره «رسانه و عدالت» در آذربایجان غربی اعلام شد
  تجلیل از خبرنگاران حوزه کشاورزی استان فارس با کیک تزیین شده به تصویر خبرنگاران
  قبرستان وب
  ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس؛ ابتکار جدید کره جنوبی برای مقابله با کرونا
  نشست خبری سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41315صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 21 دی 1398 - 08:02
چگونه یک سخنرانی را بطور موثر سازمان دهیم
وقتی کلمات موجود در گفتار خود را به روشی درست سازماندهی کنید، این کلمات به شما امکان می دهند توجه مخاطبان را جلب کنید. در عین حال، ادای ترتیب کلمات نیز مهم است. در حقیقت، رعایت ترتیب صحیح کلمات به مخاطب این امکان را می دهد که اهمیت هر بخش گفتار شما را درک کند.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نحوه سازماندهی سخنرانی برای اینکه پیام شما به مخاطب برسد بسیار مهم است.

وقتی کلمات موجود در گفتار خود را به روشی درست سازماندهی کنید، این کلمات به شما امکان می دهند توجه مخاطبان را جلب کنید. در عین حال، ادای ترتیب کلمات نیز مهم است. در حقیقت، رعایت ترتیب صحیح کلمات به مخاطب این امکان را می دهد که اهمیت هر بخش گفتار شما را درک کند.

در اینجا یک روش معمول سازماندهی گفتار وجود دارد که فرد می تواند آن را اعمال کند.
 

سازمان اساسی گفتار
سازمان گفتار از مقدمه، بدنه و نتیجه گیری تشکیل شده است.

شما می توانید از سازمان فرمول اساسی به شرح زیر استفاده کنید:

به آنها بگویید که شما به آنها چه می گویید.
به آنها بگویید.
به آنها بگویید که به آنها چه گفته اید.

اساساً، بخش "به آنها بگویید که شما به آنها چه می گویید" معادل بخش معرفی یک طرح سنتی است. دو دقیقه اول یک سخنرانی باید به اندازه کافی قانع کننده باشد که مخاطب مشتاق شنیدن اطلاعات بیشتر باشد.

در بخش "به آنها بگویید"، پس از جلب توجه گوینده، وی باید روی نکته اصلی ارائه توجه کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از ایده اصلی یا نکات و مواد پشتیبانی مانند آمار، نقل قولها یا سایر ابزارها و روشهای ارائه انجام دهید.

سرانجام، بخش "به آنها بگویید که به آنها چه گفته اید" معادل نتیجه گیری است. از لحظات آخر زمان خود استفاده کنید تا آنچه را که گفته اید به طور خلاصه مطرح کنید.


یادت باشه
بسیاری از مردم فکر می کنند که دشوارترین بخش یک سخنرانی، شروع است. درعوض، گاهی اوقات بهترین مکان برای شروع سخنرانی در وسط است. در حقیقت، دفعه بعد سعی کنید با ایجاد ایده اصلی، گفتار خود را شروع کنید و سپس به تدریج بخشهای دیگر سخنرانی خود را توسعه دهید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوآوران ماهر چه رویکردهایی دارند؟


  ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس؛ ابتکار جدید کره جنوبی برای مقابله با کرونا


  قبرستان وب


  کمک ۷۵۰ پوندی فیس‌بوک به کارمندانی که دورکاری می‌کنند


  نشست خبری سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد


  نماینده شرق استان گلستان: اصحاب رسانه روابط عمومی نمایندگان نشوند


  سرپرست فرمانداری شادگان: روابط عمومی ها تعامل خوبی با رسانه ها داشته باشند


  مدیر روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد: اطلاع رسانی در دنیای امروز محدود به موقعیت و بخش خاصی نیست


  سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان تهران: کادر سازی مناسب از اهداف روابط عمومی هوشمند است


  تجلیل از خبرنگاران حوزه کشاورزی استان فارس با کیک تزیین شده به تصویر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی