درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 18:59   

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب یک

روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی

  روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد

  یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی برای موسیقی دانان- چگونه روابط عمومی می تواند به شما کمک کند؟
  یکصدوشانزدهمین شمارۀ مدیریت ارتباطات منتشر شد
  فرماندار هشترود: مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه‌ای مهمترین کارکرد روابط عمومی‌هاست
  نشست مسئولان روابط عمومی سازمانها و مناطق شهرداری رشت برگزار شد
  دوره‌های آموزشی ویژه روابط عمومی‌ها در شهرستان نور برگزار شد.
  فرماندار هشترود: شهر هشترود شدیداً نیازمند ارتقاء کیفی بصری و ادراکی سیما و منظر شهری است
  با حمایت بانک رفاه کارگران/ مسابقات جام جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد
  بانک رفاه کارگران اهدا کرد/ 5 میلیارد و 400 میلیون ریال تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  گراس روتس دمکراسی» در ایران باستان
  آژان های فرانسوی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41313صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 18 دی 1398 - 10:00
روند جمع آوری الزامات
با شروع یک پروژه، مدیران پروژه برای تعیین و مدیریت نیازهای ذینفعان باید الزامات را جمع آوری کنند. در واقع، درک ویژه الزامات افرادی که علاقه مند به پروژه هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این افراد باید درگیر روند جمع آوری الزامات باشند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با شروع یک پروژه، مدیران پروژه برای تعیین و مدیریت نیازهای ذینفعان باید الزامات را جمع آوری کنند. در واقع، درک ویژه الزامات افرادی که علاقه مند به پروژه هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این افراد باید درگیر روند جمع آوری الزامات باشند.

مدیران پروژه وظیفه دارند کلیه الزامات را جمع آوری کرده و هیچ یک از آنها را از دست ندهند. این قطعاً به موفقیت پروژه کمک خواهد کرد. علاوه بر این، الزامات بیانگر انتظار سهامداران در مورد نتیجه پروژه است.

برای موفق بودن، مدیران پروژه می توانند از ابزارهای لازم استفاده کنند، مانند:

- طوفان مغزی
- مصاحبه ها
- گروه های متمرکز
- پرسشنامه و نظرسنجی
- معیار

طوفان مغزی
در طی طوفان مغزی، افراد مختلفی از تیمهای مختلف برای فهرست کردن نیازهای یک پروژه تلاش می کنند. علاوه بر این، در هر جلسه طوفان مغزی، ذینفعان می توانند ایده های جدیدی را تولید کنند که به شناسایی نیازهای جدید کمک می کند.


مصاحبه ها
مصاحبه ها به مدیر پروژه برای مصاحبه با شرکت کنندگان با تجربه پروژه، ذینفعان و کارشناسان موضوع کمک می کنند. آنها به مدیران پروژه کمک می کنند تا ویژگی های محصول را شناسایی و تعریف کنند.


گروه های کانونی
گروه های کانونی شامل ذینفعان ماهر و کارشناسان موضوع می باشند تا از انتظارات خود در مورد یک پروژه خاص مطلع شوند. علاوه بر این، گروه های متمرکز کمک می کنند تا مجموعه خاصی از نیازهای ذینفعان را بدست آورید.


پرسشنامه و نظرسنجی
در صورت وجود چندین ذینفع در یک پروژه، استفاده از پرسشنامه و نظرسنجی مفید است. به عنوان مثال، اگر ده ها ذینفع در این پروژه حضور داشته باشند، جمع آوری اطلاعات از هر فرد زمان زیادی را هدر می دهد.


معیار
معیار، سنجش فرآیندی است که شیوه های واقعی یا برنامه ریزی شده را با یکدیگر مقایسه می کند. علاوه بر این، بهترین شیوه ها را مشخص می کند، ایده های جدیدی تولید می کند و معیارهایی برای اندازه گیری عملکرد واقعی ارائه می دهد.


یادت باشه
پس از اتمام مراحل لازم برای جمع آوری الزامات، یک سند جدید تولید می شود. این سند بسیار مهم است زیرا پایه و اساس مدیریت دامنه پروژه را فراهم و تعیین می کند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  نامه ای سرگشاده به متخصصان روابط عمومی


  دفتر مدیریت پروژه


  روابط عمومی و تکامل شخصیت سازمانی


  روابط عمومی چیست و چه باید درباره آن بدانید؟


  مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی: رویکرد متفاوت و حرفه ای که در روابط عمومی سازمان بنادر دنبال می شود


  اندیشه ضابطه مند کردن برنامه ها و نوشتن اصول و قاعده بر ژورنالیسم تلویزیونی


  مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران: آموزش روابط عمومی ها به ویژه در حوزه خبر نویسی الزامی است


  سالروز انتشار مجلهِ فارسی زبانِ کاوه در برلین و سرآغاز نفوذ خارجی از طریق رسانه ها و ...


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی