درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 21 مرداد 1399 - 16:44   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد

  توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد


ادامه ادامه مطلب سه

توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد

  توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر کل راه و شهرسازی لارستان: روابط عمومی قوی، مدیر سازمان را قوی تر می کند
  به مناسبت 17 مرداد منتشر شد؛ پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات روزیادی برای خبرنگاران
  مراسم تجلیل از اصحاب قلم با حضور شهردار باقرشهر
  تغییر مدیر کل روابط‌ عمومی دانشگاه تهران
  پیام تسلیت مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان
  یادداشت/ ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه
  پرتال داخلی جدید شرکت مخابرات ایران رو‌نمایی شد
  میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / وقتی روابط ‌عمومی‌ها جای رسانه‌ها را می‌گیرند
  چالش های اخلاقی در کسب و کارهای بین المللی
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: امیدواریم شاهد رشد شاخص ها در حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41313صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 18 دی 1398 - 10:00
روند جمع آوری الزامات
با شروع یک پروژه، مدیران پروژه برای تعیین و مدیریت نیازهای ذینفعان باید الزامات را جمع آوری کنند. در واقع، درک ویژه الزامات افرادی که علاقه مند به پروژه هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این افراد باید درگیر روند جمع آوری الزامات باشند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با شروع یک پروژه، مدیران پروژه برای تعیین و مدیریت نیازهای ذینفعان باید الزامات را جمع آوری کنند. در واقع، درک ویژه الزامات افرادی که علاقه مند به پروژه هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این افراد باید درگیر روند جمع آوری الزامات باشند.

مدیران پروژه وظیفه دارند کلیه الزامات را جمع آوری کرده و هیچ یک از آنها را از دست ندهند. این قطعاً به موفقیت پروژه کمک خواهد کرد. علاوه بر این، الزامات بیانگر انتظار سهامداران در مورد نتیجه پروژه است.

برای موفق بودن، مدیران پروژه می توانند از ابزارهای لازم استفاده کنند، مانند:

- طوفان مغزی
- مصاحبه ها
- گروه های متمرکز
- پرسشنامه و نظرسنجی
- معیار

طوفان مغزی
در طی طوفان مغزی، افراد مختلفی از تیمهای مختلف برای فهرست کردن نیازهای یک پروژه تلاش می کنند. علاوه بر این، در هر جلسه طوفان مغزی، ذینفعان می توانند ایده های جدیدی را تولید کنند که به شناسایی نیازهای جدید کمک می کند.


مصاحبه ها
مصاحبه ها به مدیر پروژه برای مصاحبه با شرکت کنندگان با تجربه پروژه، ذینفعان و کارشناسان موضوع کمک می کنند. آنها به مدیران پروژه کمک می کنند تا ویژگی های محصول را شناسایی و تعریف کنند.


گروه های کانونی
گروه های کانونی شامل ذینفعان ماهر و کارشناسان موضوع می باشند تا از انتظارات خود در مورد یک پروژه خاص مطلع شوند. علاوه بر این، گروه های متمرکز کمک می کنند تا مجموعه خاصی از نیازهای ذینفعان را بدست آورید.


پرسشنامه و نظرسنجی
در صورت وجود چندین ذینفع در یک پروژه، استفاده از پرسشنامه و نظرسنجی مفید است. به عنوان مثال، اگر ده ها ذینفع در این پروژه حضور داشته باشند، جمع آوری اطلاعات از هر فرد زمان زیادی را هدر می دهد.


معیار
معیار، سنجش فرآیندی است که شیوه های واقعی یا برنامه ریزی شده را با یکدیگر مقایسه می کند. علاوه بر این، بهترین شیوه ها را مشخص می کند، ایده های جدیدی تولید می کند و معیارهایی برای اندازه گیری عملکرد واقعی ارائه می دهد.


یادت باشه
پس از اتمام مراحل لازم برای جمع آوری الزامات، یک سند جدید تولید می شود. این سند بسیار مهم است زیرا پایه و اساس مدیریت دامنه پروژه را فراهم و تعیین می کند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در کردستان، صنعت نیست/ وبینار" "چالش های روزنامه نگاری و روزنامه داری در کردستان"


  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی انجمن پهلوانی و زورخانه ای کارگری استان گیلان


  روابط عمومی موفق با مدیر توانمند


  به همت روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد؛ بزرگداشت پیشکسوتان و فعالان رسانه در پایتخت رسانه‌های محلی


  باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به بهره برداری رسید


  پیام تبریک روز خبرنگار و دعوت به بازدید از خطوط تولید شرکت دخانیات ایران


  بازدید استاندار قزوین از ایرنا به مناسبت روز خبرنگار


  انتشار کتاب الگوی ارتباطات کلامی در نهج‌البلاغه


  دومین نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در ندامتگاه ورامین برگزار شد


  گلایه از روابط عمومی ضعیف فرمانداری اشکذر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی