درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 2 آبان 1400 - 23:58   

فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری

  انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری

  فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست
  بحران های روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک
  فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری
  نشست مشترک مسئولین روابط عمومی شرکت های پالایشی در شرکت پالایش نفت اصفهان
  سرپرست روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان منصوب شد
  وادکست چیست؟
  پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی
  12 قاعده روابط رسانه ای
  مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان
  بانک رفاه کارگران، مسابقات دوره ای "هوش حفاظتی" برگزار می کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41288صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیجمعه، 13 دی 1398 - 23:52
اشتراک تجارب و ایده ها گامی برای هم افزایی توانمندی های روابط عمومی ها
موسی الرضا شبرنگی کارشناس ارشد روابط عمومی - اگر روابط عمومی ها بخواهند دارای نقش محوری در فرایند تصمیم گیری سازمان ها داشته باشند، باید همگام با پیشرفت های علم و تکنولوژی، زمینه و بستری مناسب را برای ارتقای توانمندی ها و فعالیت های خود فراهم کنند و این ممکن نخواهد شد مگر بواسطه بهره گیری هنرمندانه از ایده ها و تجاربی که سایر کارگزاران روابط عمومی در مسیر فعالیت های خود بدان دست یافته اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با وجود آنکه روابط‌عمومیها به فراخور نوع فعالیت سازمان متبوع خود در دسته بندی های به ظاهر متفاوتی قرار می گیرند اما بنا بر فلسفه و ذات ماهوی خود از اشتراکات بسیاری برخوردارند.

 

هنگامی که سخن از برقراری تفاهم و ایجاد نگرش مثبت از سازمان نزد مخاطب مطرح است، زمانی که ارایه تصویر مطلوب از سازمان مطمح نظر است و یا هنگامی که یک روابط عمومی می کوشد تا در در قالب فرایندی مستمر به توسعه و تقویت ارتباطات درون سازمانی خود بپردازد، دیگر مهم نیست که رسالت و وظیفه اصلی سازمان در حوزه اقتصادی یا خدماتی و تجاری و هر حوزه دیگری باشد.


آنچه مهم است بهره گیری از تجارب و ایده هایی است که در یک روابط عمومی دیگر برای تحقق بخشی از رسالت های نهاد روابط عمومی رخ داده و می توان با الهام گرفتن از آن، در سازمانی دیگر تجارب کسب شده را به کار بست.


اگر روابط عمومی ها بخواهند دارای نقش محوری در فرایند تصمیم گیری سازمان ها داشته باشند، باید همگام با پیشرفت های علم و تکنولوژی، زمینه و بستری مناسب را برای ارتقای توانمندی ها و فعالیت های خود فراهم کنند و این ممکن نخواهد شد مگر بواسطه بهره گیری هنرمندانه از ایده ها و تجاربی که سایر کارگزاران روابط عمومی در مسیر فعالیت های خود بدان دست یافته اند.


در اصل هنر مدیر خلاق در روابط عمومی، استفاده از خلاقیت و ایده های دیگران و پیدا کردن ذهن های خلاق است تا با تجربه محوری و ترکیب آن با ایده های جدید فضایی بیافریند که خودش بتواند خلاق باشد و افراد سازمان را هم نیز برای خلق ایده تحریک کند.


مدیریت و برنامه ریزی راهبردی بدون تکیه بر ایده های نو و تجربه های ناب معمولا ضعیف، ناکارامد و آینده نگرانه نخواهد بود. از طرف دیگر، ایده پردازی و تجربه محوری نیز نیازمند مدیریت قوی، انعطاف پذیر و مدبرانه است بدیهی است ارایه تجربه ها و ایده های جدید می تواند مدیریت و برنامه ریزی را تقویت کند و مدیریت قوی نیز نیازمند چنین تجربه ها و ایده های جدید است.


اشتراک گذاری ایده ها و تجارب اهالی هنر هشتم در حل ابهامات، دستیابی به راهکار های نوین برای حل مشکلات و بحران ها و حرکت به سمت سلامت و تعالی سازمان ها بسیار موثر و مفید خواهد بود و پیوند میان تمام روابط عمومی ها با یکدیگر را می توان حرکتی به سمت روابط عمومی بهتر، شفاف تر، کارآمدتر و با بهره وری بالاتر قلمداد کرد.


اما باید بخاطر داشت پیوند عمیق و نگرش های فراسازمانی؛ هنگامی متجلی می شود که آنها از مرحله همدلی با یکدیگر گذر کرده اند. در این مرحله انسان ها به سرنوشت یکدیگر حساس بوده و در جهت رشد یکدیگر می کوشند و هر کسی خود را پل پیروزی دیگری قرار می دهد و در نهایت سبب می شود جریانی از علم و دانش و تجربیات میان آنها جاری شود که همین مسئله، زمینه ساز نوآوری، خلاقیت و نمود و مصداقی از تجربه محوری خواهد بود.


زمینه سازی و بسترسازی در میان روابط عمومی ها و ایجاد محملی برای انتقال تجارب و ایده ها در زمره الزامات و ضرورت های مهم بشمار می رود تا در این گذر، تجارب کسب شده، ایده های به اجرا درآمده و روش هایی که آزمون خود را پس داده اند در معرض دید سایر دست اندرکاران روابط عمومی قرار گیرد.


شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران می کوشد چنین محملی باشد برای اشتراک تجارب و ایده ها با هدف هم افزایی توانمندی های روابط عمومی های کشور.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان


  فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  وادکست چیست؟


  مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست


  12 قاعده روابط رسانه ای


  پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی


  از مدی پیروی کنید که شما را از دیگران متمایز کند


  3 مسئله ارتباطی بزرگ که توجه فوری می طلبد


  انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی