درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:11   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41253صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 9 دی 1398 - 17:53
نخستین رویداد گراف دی برگزار شد
نخستین گردهمایی روابط‌عمومی‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری با عنوان «گراف‌دی»، یکشنبه 8 دی ماه با حضور چهره‌های شاخص و برجسته روابط‌عمومی و رسانه برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نخستین گردهمایی روابط‌عمومی‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری با عنوان «گراف‌دی»، یکشنبه 8 دی ماه با حضور چهره‌های شاخص و برجسته روابط‌عمومی و رسانه برگزار شد.

به گزارش شارا، در این رویداد، نقش روابط عمومی و رسانه در مدیریت بحران، چالش های روابط عمومی و رسانه و همچنین مدیریت بحران در روابط عمومی توسط علی کریمی مدیرکل پیشین روابط عمومی بانک مرکزی، داود زارعیان استاد ارتباطات و روابط عمومی، نسیم پوراکبری رئیس اداره مدیریت ارتباطات مخابرات، وحید قربانی مدیر ارتباطات شرکت مبین وان، امیرعباس تقی پور مدیرکل پیشین روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ایمان بیک سردبیر روزنامه فناوران اطلاعات، شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد، مسعود فیاضی مدیر روابط عمومی سامسونگ و سعید کریمی هم‌بنیان‌گذار گراف‌دی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پنل بررسی چالش های روابط عمومی و رسانه که توسط نسیم پوراکبری رئیس اداره مدیریت ارتباطات مخابرات مدیریت شد، ضمن ارائه مقدماتی بر تعریف روابط عمومی و رسانه و نقش کلیدی کارکرد تعاملی آن ها برای افزایش سطح آگاهی جامعه و عملکرد بهینه سازمان ها، موضوع پنل با سوالاتی از سوی وی همراه بود که توسط اعضای پنل پاسخ داده شد.

داود زارعیان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر اینکه روابط‌عمومی برای موفقیت نیازمند ارتباط تعاملی با رسانه‌ها است و در این زمینه باید حرفه ای عمل کند، گفت: در مدل معرفی شده، روابط عمومی باید حداقل ۷ ویژگی آگاه بودن، در دسترس بودن، مفید بودن، قابل اعتماد، صادق، پویا و انتقادپذیر بودن را دارا باشد.

وی افزود: یک روابط عمومی در قبال سازمان، مدیرعامل سازمان، دریافت کنندگان خدمات از آن سازمان و در سطحی کلان‌تر در قبال کل جامعه و حرفه خود مسئول است.

امیر عباس تقی پور مدیرکل پیشین روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، یکی از وظایف سازمان‌ها را احترام‌گذاردن به رسانه‌ها و پاسخگویی شفاف در برابر آنان دانست و عنوان کرد: در این صورت است که زمان مدیریت بحران می توان از درک و حمایت رسانه‌ها بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت های هر دو نهاد، ارتقای رضایت و آگاهی جامعه است و در این مسیر علی رغم نقش های متفاوت این دو، نقاط اشتراک بسیاری برای تعامل و رسیدن به هدف مورد نظر وجود دارد.

در ادامه شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد، چالش عمده رسانه و روابط عمومی را موضوع عدم اعتماد جامعه به رسانه دانست و از جایگزین شدن شبکه‌های اجتماعی به جای رسانه‌های رسمی سخن گفت و تاکید کرد: اگر نقش اصلی هر دو به خوبی ایفا شود و در عین حال ارتباط شایسته و تعامل مناسب علمی و صحیحی بین روابط عمومی ها با رسانه ها ادامه یابد، شاهد این خواهیم بود که رسانه های رسمی همچنان به عمر خود ادامه داده و نقش کلیدی اطلاع رسانی معتبر را همچون کشورهای پیشرفته جهان در ایران به خوبی ایفا خواهند کرد.

ایمان بیک سردبیر روزنامه فناوران اطلاعات نیز در این پنل به درک مشترک رسانه و روابط عمومی تاکید کرد؛ وی آشنایی حوزه رسانه با هر سازمان را منوط به شناخت فضا و فرهنگ آن سازمان دانست و آن را از وظایف مهم روابط عمومی‌ها برشمرد.

وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها برای تهیه و ارسال محتوای خبری به رسانه ها در مرحله اول به شیوه صحیح و استاندارد متن خبر را بنویسند، سپس ویراستاری کنند و از همه مهم تر برای ارسال به انواع رسانه ها متناسب با ماهیت و کارکرد هر رسانه، با شناسایی صحیح آن ها، به ارسال اخبار اختصاصی و نه کلی و دسته جمعی اقدام کنند تا نتیجه بهتر و دقیق تری نیز به دست آورند.
همچنین وحید قربانی مدیر روابط عمومی شرکت مبین‌وان، آموزش به خبرنگاران را بسیار مهم قلمداد و به نقش روشنگرانه خبرنگاران و اطلاع‌رسانی درست به مردم، با مثال بحث سرویس‌های ارزش افزوده اشاره کرد.

محمدعلی کریمی مدیرکل پیشین روابط عمومی بانک مرکزی، در بخش بررسی نقش روابط عمومی و رسانه در مدیریت بحران، گفت: سخت‌ترین لحظات برای روابط‌عمومی هر سازمان، دوراهی‌ انتخاب میان منافع سازمان و منافع مشتریان است؛ ایجاد تعادل و همگرایی در حفظ منافع و حقوق هر دو بخش از هنرمندانه‌ترین فعالیت‌های روابط عمومی به شمار می‌آید.

در بخش دیگر این رویداد یعنی گفت و گوی تخصصی با موضوع مدیریت بحران در روابط عمومی که توسط سعید کریمی هم‌بنیان‌گذار #گراف_دی مدیریت شد، ضمن ارائه نکاتی مهم و جمع بندی بخش های قبلی در اهمیت برگزاری این رویداد، سوالاتی از سوی وی مطرح، که توسط مسعود فیاضی مدیر روابط‌عمومی سامسونگ در ایران پاسخ داده شد و در سخنان خود با نقل یک تجربه، به چگونگی روش‌های مدیریت بحران و نقش راهبردی روابط عمومی در هر سازمان پرداخت.

وی نقش روابط عمومی هر سازمان را شبیه به وکیل یا مشاورحقوقی آن سازمان دانست که باید صادقانه در خدمت سازمان باشد؛ وی از سرعت عمل به عنوان مهم‌ترین دستورالعمل در زمان بحران نام برد و رسانه را بازوی روابط عمومی برشمرد.
فیاضی تصریح کرد: اگر روابط عمومی کار خود را درست انجام داده باشد، سازمان در زمان بحران به نقش حمایتگرانه رسانه نیاز ندارد و فقط نقش روشنگرانه رسانه راه گشای مشکلات یک سازمان خواهد بود.


وی افزود: روابط عمومی کاری یک شبه نبوده و نیست؛ پایش اخبار و برنامه‌ریزی، فعالیتی مستمر و مفید در روابط عمومی به شمار می‌آید.


به گزارش شبکه خبری آی سی تی پرس، این رویداد در عین نظم برگزاری خصوصا زمان بندی مناسب و ارائه مطالب کاملا کاربردی، به خوبی توانست فضای مناسب هم اندیشی و تعامل میان فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه را در نخستین گام خود (نخستین دوره برگزاری) فراهم سازد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد