درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41233صفحه نخست » خبر یکشنبه، 7 دی 1398 - 12:45
گزارش برگزاری نشست سالانه مسئولان روابط عمومی مراکز استانی حوزه هنری
نشست سالانه مسئولان روابط‌عمومی مراکز استانی حوزه هنری روز پنجشنبه 5دی‌ماه به میزبانی حوزه هنری خراسان رضوی در مشهد مقدس و با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نشست سالانه مسئولان روابط‌عمومی مراکز استانی حوزه هنری روز پنجشنبه 5دی‌ماه به میزبانی حوزه هنری خراسان رضوی در مشهد مقدس و با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری: برای رشد و توسعه باید به زبان گفت‌وگوی واحد برسیم/ ایمنی: روابط عمومی‌ها آینه‌ تلاش‌های حوزه‌ هنری هستند
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در نشست روابط عمومی مراکز استانی حوزه هنری گفت: باید برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی به زبان و گفتگو مصلح شویم. چرا که اگر ما زبان گفت‌وگو نداشته باشیم نمی‌توانیم به ارزش افزوده مناسب دست پیدا کنیم.


مجید مصلحی در نشست سالانه مسئولان روابط عمومی مراکز استانی حوزه هنری که این روزها در مشهد مقدس در حال برگزاری است اظهار داشت: کانال‌ها و صفحات فضای مجازی حوزه هنری این روزها موجب گسترش سریع اطلاعات و اخبار این سازمان شده و تعاملات و تبادل اطلاعات موثر و موفقی را میان خود و مخاطبان خود به‌وجود آورده است. امیدوارم است این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری ادامه داد: عناصر خبری و اطلاعات موجود در روابط عمومی حوزه هنری باید توسط متولیان مورد استفاده قرار گیرد.

مصلحی گفت: تجارت الکترونیک، الگویی تکرار نشدنی برای موفقیت است. چرا که اطلاعاتی میان فرستنده و گیرنده تبادل می‌شود و نتایج مطلوبی را در بر دارد. ما نیز باید از چنین الگویی در کار و فعالیت‌های فرهنگی خود بهره‌مند شویم.

مصلحی ادامه داد: اساس بازار کسب و کار و تجارت در اقتصاد «هزینه مبادله» نام دارد که در آن فروشنده برای ثابت کردن مشتریان خود مزایایی برای آنها در نظر می‌گیرد. البته نه تنها فروشندگان بلکه خریداران نیز می‌توانند تبادل اطلاعات کنند، فروشنده و یا خریدار می‌تواند با کاهش هزینه مبادله در بازار موفق عمل کند.

وی تصریح کرد: البته این موضوع تنها در بازار کسب و کار صدق نمی‌کند، در هر فعالیتی با کاهش محدودیت‌های انسانی می‌توان شاهد افزایش ارزش افزوده باشیم. یکی از این محدودیت‌ها خستگی بوده که در صورت کاهش دادن آن در کار و فعالیت می‌توان ارزش افزوده بیشتری را به بار آورد.

مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری خاطرنشان کرد: انسان تا زمانی که حال خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند سبب احوال خوش کسی باشد، در صورت وجود خستگی نمی‌توان به ارزش افزوده فکر کرد.

مصلحی تصریح کرد: زمانی که فردی حال خوشی ندارد از تمام اتفاقات اطرافش برداشت‌ها و واقعیت‌های شخصی دارد. واقعیت شخصی را واقعیت پنداری و یا واقعیت سازی دروغ پردازانه نیز می‌گویند.

مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری بیان کرد: باید برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی به زبان و گفتگو مصلح شویم. چرا که اگر ما زبان گفت‌وگو نداشته باشیم نمیتوانیم به ارزش افزوده مناسب دست پیدا کنیم. پس باید برای عبور از این مانع به زبان گفت‌وگوی واحد برسیم.

مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری در پایان تصریح کرد: امروزه کارشناسان جوامع پیشرفته، موتور اقتصاد نوین را فرایندی نوآور برمی‌شمارند. پس ما نیز باید در امور فرهنگی از مسئله نوآوری بهره‌مند شویم.

حیدر ایمنی مدیر مرکز اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری: آماده ارائه هرگونه کمک آموزشی به روابط عمومی‌های استانی هستیم
مجموعه اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری نیز در این نشست به تشریح فعالیت‌ها و بیان برخی از راهکارها و پیشنهادات در زمینه توسعه اخبار و اطلاع‌رسانی هر چه بهتر در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها پرداختند.

حیدر ایمنی مدیر مرکز اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری در این زمینه با تاکید بر نقش و اهمیت روابط عمومی‌های استانی گفت: فعالیت‌های روابط عمومی‌های استانی برای ما در حوزه هنری مرکز بسیار مهم و کارآمد است. چرا که روابط عمومی‌های استانی آینه‌ای از اقدامات و تولیدات حوزه‌ هنری استان خود بوده و نقش کلیدی و موثر در بازتاب رسانه‌ای حوزه هنری سراسر کشور دارند. در نتیجه باید با تمام قوا در فضای اطلاع رسانی فعال باشند.

ایمنی همچنین با اشاره به روابط عمومی به روز و موثر تصریح کرد: امروزه روابط عمومیهای موثر باید خردگرا و تحلیلگر باشند و خود را تنها به قالبها و فرم‌ها محدود نکنند. آنچه وجه تمایز روابط عمومی‌های جریان ساز را تشکیل میدهند نگاه رو به جلو، تحلیلی و کنشگرا است.

ایمنی در پایان گفت: ما در اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری هرگونه کمکی که مورد نیاز روابط عمومی‌های استانی باشد را به آنها ارائه می‌دهیم تا در کار خود موفق‌تر عمل کنند. یکی از این کمک‌ها آموزش است که می‌تواند در فرایند کار روابط عمومی‌های استانی بسیار مثبت و موثر عمل کند.

مدیر امور بین‌الملل و رسانه‌های حوزه هنری: فعالیت در فضای مجازی به آیین‌نامه‌ای واحد نیاز دارد
مهدی نیکخواه مدیر امور بین‌الملل و رسانه‌های حوزه هنری نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های خود در اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری به بیان راهکارها و شیوه‌های نوین اطلاع رسانی در فضای مجازی مانند اینستاگرام و پیام‌رسان‌های داخلی پرداخت و گفت: فضای مجازی روز کشور دارای منابع گوناگون و جذابی است که هر کدام به تنهایی می‌تواند مخاطبان ما را به سمت خود بکشاند. پس ما در فضای مجازی باید در انتخاب مطالب خود جهت انتشار دقت زیادی به خرج دهیم و مهمترین و جذاب‌ترین اخبار و مطالب را برای مخاطبانمان در فضای مجازی تولید و منتشر کنیم.

نیکخواه افزود: فعالیت روابط عمومی‌های استانی در فضای مجازی از جمله اینستاگرام باید در چهارچوبی مشخص و طبق آیین‌نامه‌ای مدون و در قالب یک برنامه راهبردی و استراتژیک باشد. تا یکپارچه و همصدا به اهداف واحد در فضای اطلاع رسانی فعالیت‌های حوزه هنری برسیم.

مدیر امور بین‌الملل و رسانه‌های حوزه هنری افزود: روابط عمومی‌های استانی باید ارتباطات خود با رسانه‌های رسمی و اصلی کشور گسترش دهند و با آنها تعاملات سازنده داشته باشند.

سردبیر پایگاه خبری حوزه هنری: استمرار در کار خبری بسیار مهم است
همچنین حسین برکتی سردبیر پایگاه خبری حوزه هنری با تاکید بر اینکه روابط عمومی استان‌ها بازوهای فعال و تاثیرگذار حوزه هنری در سراسر کشور هستند عنوان کرد: سه موضوع تولیدات، هنرمندان و برنامه های ملی حوزه هنری مهم‌ترین بخش فعالیت روابط عمومی‌ها باشد. در این راستا تولید گزارش و گفتگو و یادداشت‌های تحلیلی می‌تواند بسیار موثر و مفید واقع شود.

وی سرعت عمل در آماده‌سازی گفت‌وگوها و گزارش‌ها ضمن دقت لازم در تنظیم آنها را بسیار مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: رسانه تشنه اخبار و گزارش‌های تولیدات حوزه هنری مراکز است و در صورت پرداختن با اصول خبر نویسی و گزارش نویسی آمادگی استفاده از این خبرها در رسانه‌ها وجود دارد.

برکتی تاکید کرد: برنامه‌های مهم در استان‌ها مانند جشنواره‌ها، نشست‌های ملی و بین‌المللی می‌بایست به شکل مداوم و مستمر اطلاع‌رسانی و خبر‌رسانی شود. نه اینکه تنها هنگام برپایی برنامه، کلیه اخبار ارائه شود و با پایان جشنواره‌ها و دیگر برنامه‌های مهم، آن رویداد به فراموشی سپرده شود.

همچنین امیر امامی مدیر بخش تبلیغات و رسانه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری با ارائه نکاتی کلیدی و موثر در تهیه و تنظیم فیلم و عکسهای ارسالی برای رسانه‌ها مواردی را برای حضار تشریح و به سوالات متداول آنها پاسخ داد.

مدیر روابط عمومی امور استان‌های حوزه هنری: باید بتوان در حوزه هنری تیم کاری خوبی را فعال سازیم
سیدمرتضی دارابی ظهر امروز چهارشنبه ۴ دی‌ماه در برنامه نشست سالانه مسئولان روابط عمومی مراکز استانی حوزه هنری در هتل گلستان اظهار داشت: باید بتوان در حوزه هنری تیم کاری خوبی را فعال سازیم و بخش روابط عمومی باید با قدرت بیشتری پیشروی کند.

مدیر روابط عمومی امور استان‌های حوزه هنری گفت: نوع درج اخبار تغییر کرده و مسئولان سایت باید زیر نظر مسئولان روابط عمومی فعالیت کنند، روابط عمومی‌ها به عنوان دبیران خبری در استان‌ها فعالیت می‌کنند و دبیر سرویس سایت وظایف سایت را بر عهده دارد، این دو باید از یکدیگر جدا باشند.

دارابی ادامه داد: بررسی وضعیت آرشیو روابط‌ عمومی‌ها نیز از دیگر مسائل حائز اهمیت در بخش روابط عمومی بوده است، آرشیو پشتوانه فعالیت روابط عمومی‌هاست و از آرشیوها می‌توان بهره‌برداری مفید و مطلوبی داشت، برخی از استان‌ها به برنامه‌های گذشته خود دقتی ندارند، این در حالی است که آرشیو برنامه‌ها در آینده برای هر حوزه‌ای لازم است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در فضای مجازی نیز بسیار اهمیت دارد، اما هنوز فعالیت مطلوبی در آن صورت نمی‌پذیرد، باید در این بخش نیز تدابیری صورت پذیرد و از اپلیکیشن‌های ایرانی برای تبلیغات استفاده شود، ما باید با هم‌فکری با یکدیگر امور مشترکی انجام دهیم و مخاطبان را دعوت کنیم.

دارابی تصریح کرد: البته برخی از روابط عمومی‌ها حدود ۵۰۰ تا هزار نفر مخاطب را در گروه‌های موجود در فضای مجازی گرد آورده، اما در صورت همکاری تمامی روابط‌ عمومی‌ها با یکدیگر می‌توان گروه سراسری ایجاد کرد تا این حوزه تأثیر بیشتری داشته باشد.

مدیر روابط عمومی امور استان‌های حوزه هنری بیان کرد: در حال حاضر اغلب روابط عمومی‌ها تنها خبر می‌نویسند، آنها باید با استفاده از مهارت خود اطلاعات مفیدی از حوزه هنری را منتشر کنند، از دیگر مسائل مهم نیز باید به تعامل با روابط عمومی‌ها اشاره کرد.

وی عنوان کرد: اغلب روابط عمومی‌ها تنها رفع تکلیف می‌کنند، به عبارتی اخبار را منتشر می‌کنند اما پس از آن حتی اطلاعی از تأیید یا رد شدن اخبار خود ندارند و سایت را مشاهده نمی‌کنند، روابط عمومی در صورت بازدید مجدد از خبر خود می‌تواند اشکالات آن را متوجه شود و از تکرار آنها جلوگیری کند.

دارابی اظهار داشت: البته در گذشته گزارش‌های بسیار ضعیف و نامناسبی کار می‌شد، اما هر سال مسئولان روابط عمومی ارتقاء می‌یابند و اشتباهات نسبت به گذشته بسیار کمرنگ شده اند، باید کانال‌هایی با بازدید بالا ایجاد شود و تعامل رسانه‌ای کاملی صورت پذیرد.


معاون برنامه‌ریزی و نظارت اداره کل امور استان‌های حوزه هنری: سنجش احساسی و واقعی فعالیت‌های حوزه هنری از وظایف روابط عمومی‌هاست
معاون برنامه‌ریزی و نظارت اداره کل امور استان‌های حوزه هنری عنوان کرد: نشان دادن فعالیت حوزه‌های هنری در هر استان از وظایف و هنرهای روابط عمومی این بخش‌هاست.


اسماعیل آجرلو در نشست سالانه مسئولان روابط عمومی مراکز استانی حوزه هنری عنوان کرد: سه برنامه مشخص، تعیین شده است که از آنها می‌توان به منسجم ساختن ساختار روابط عمومی و انتصاب‌ها اشاره کرد، نگاه‌های سنتی، نگاه‌های جدید عصر رسانه و مباحث موجود در رسانه پیچیدگی‌های زیادی دارد و نقش روابط عمومی را اثربخش‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها امور بسیار سختی را بر عهده دارند که باید به صورت منسجم انجام شود.

آجرلو تصریح کرد: برای هر یک از متولیان حوزه هنری لیستی از وظایف طرح شده است، آموزش نیز از دیگر محورها و اهداف حوزه هنری است و اقداماتی در این زمینه انجام شده و ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: باید بحث آموزش را جدی گرفت و ما برای نتیجه گرفتن در این زمینه تلاش خود را به کار گرفتیم، برای بالا بردن سطح آموزش، بسته‌های آموزشی نیز تدارک دیده شده است که ارائه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت اداره کل امور استان‌های حوزه هنری عنوان کرد: سایت‌های حوزه هنری در گذشته دچار مشکل بود اما با همکاری متولیان تا انتهای سال جاری cms جدیدی راه اندازی می‌شود، سه قالب استاندارد سایت طراحی شد و هر یک از مسئولان روابط عمومی حوزه هنری در استان‌های مختلف باید یکی از این قالب‌ها را انتخاب کرده و امور مربوط به آن را انجام دهند.

آجرلو ادامه داد: تمامی برنامه‌های طراحی شده باید تا آخر امسال اجرایی شود.

وی تصریح کرد: برخی از سازمان‌ها در استان‌های مختلف کم‌کاری می‌کنند اما به دلیل وجود روابط عمومی قدرتمند، کم‌کاری آنها چندان به چشم نمی‌آید، همچنین برخی از استان‌ها با سرعت و شتاب فراوانی به سمت جلو می‌روند اما به دلیل وجود ضعف در بخش روابط عمومی هیچکدام از کارهای بخش مربوطه دیده نمی‌شود.

آجرلو بیان کرد: نشان دادن فعالیت حوزه‌های هنری در هر استان از وظایف و هنرهای روابط عمومی این بخش‌هاست، دو نوع سنجش و نمای احساسی و واقعی توسط روابط‌ عمومی‌ها صورت می‌پذیرد.

وی گفت: باید با رسانه‌ها و شبکه‌های داخلی نیز ارتباط قوی داشته باشیم. هر روابط عمومی باید دنیای ارتباطات باشد؛ پشت میز نشینی خروجی مطلوبی ندارد.

گفتنی است، این برنامه با ارائه جلسات آموزشی، کارگاهی، سیاست‌گذاری و تبادل نظر از روز سه‌شنبه ۳ دی‌ماه تا ۵ دی‌ماه در مشهد مقدس و به میزبانی حوزه هنری خراسان رضوی در حال برگزاری‌ است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: روابط عمومی‌ها مراکز استانی می‌توانند گفتمان‌ساز باشند
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تاکید کرد: سازمان حوزه هنری مجموعه‌ای پویا، فعال، خلاق، مبدع، اثرگذار و ارزشمند است، بنابراین روابط عمومی‌ها نقش مهمی در آن پیدا می‌کنند.

میثم مرادی امروز سوم دی‌ماه در نشست سالانه مسئولان روابط عمومی مراکز استانی حوزه هنری اظهار داشت: امیدوارم نشست امروز سرآغاز فصل تازه‌ای در برگزاری سلسله‌نشست‌های روابط عمومی‌های حوزه هنری باشد، اهمیت روابط عمومی باید درک شود و مسئولان نیز باید جایگاه ویژه‌ای برای افراد فعال در حوزه روابط عمومی قائل باشند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: روابط عمومی ماموریت‌های ویژه‌ای دارد، حوزه هنری مجموعه‌ای پویا، فعال، خلاق، مبدع، اثرگذار و ارزشمندی بوده که به صورت نو به نو نسبت به مسائل و موضوعات مختلف می‌پردازد.

مرادی تصریح کرد: از فرایند اندیشه به ایده می‌رسیم، پس از آن طراحی و تولید صورت می‌پذیرد و پس از آن مرحله توزیع و ترویج محقق شود. یکی از معضلات گریبان‌گیر سازمان‌های فرهنگی هنری، عدم پیوست اجتماعی فعالیت‌های آن‌ها است که وظیفه رساندن پیام و محصول سازمان را به مخاطب بالقوه و تبدیل آن به مخاطب بالفعل، مشارکت‌جو و سازنده را برعهده دارد.

وی بیان کرد: تمایز روابط عمومی‌های حوزه هنری با سایر روابط عمومی‌ها باید در نظر گرفته شود، همچنین باید در ارتباط با پیوست فعالیت‌های اجتماعی دقیق گام برداریم.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی عنوان کرد: روابط عمومی باید پس از تولید هر محصول نگاه سازمان به مخاطب و همچنین بازخورد مخاطب به سازمان را منتقل کند.

وی گفت: در صورت معرفی مطلوب فعالیت‌ها و محصولات، مخاطبان بیشتری استقبال خواهند کرد.

مرادی اظهار داشت: مراکز حوزه هنری در استان‌های مختلف می‌توانند امر گفتمان‌سازی هنر انقلاب اسلامی را ناظر به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های اختصاصی بوم استان، محقق سازند. برای مثال در حوزه هنری خراسان رضوی به تازگی فعالیت جدیدی ذیل دبیرخانه هنر حماسی طرح شده که راهبرد اصلی آن احیای هنر و ادبیات حماسی ذیل گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: روابط عمومی باید گفتمان را در بدنه رسانه فرهنگی و هنری استان ترویج دهد و با همت مدیران روابط عمومی هر استان می‌تواند امر گفتمان‌سازی را محقق کند.

گفتنی است، این برنامه با ارائه جلسات آموزشی، کارگاهی، سیاست‌گذاری و تبادل نظر از روز سه‌شنبه ۳ دی‌ماه تا ۵ دی‌ماه در مشهد مقدس و به میزبانی حوزه هنری خراسان رضوی در حال برگزاری‌ است.

کارشناس مطبوعات: وظیفه روابط عمومی پوشاندن نقطه ضعف‌ها و نوشتن دروغ نیست
رضا غبیشاوی نیز در نشست سالانه مسئولان روابط عمومی مراکز استانی حوزه هنری اظهار داشت: در خبرنویسی، خبر بر خلاف نظر از واقعیت صحبت می‌کند و کسی در ارتباط با آن اختلاف نظر ندارد، اما نظر به عبارتی برخاسته از ذهنیات است.

کارشناس مطبوعات گفت: خبرنگار و یک مسئول روابط عمومی نمی‌تواند نظر خود را در اخبار خود دخالت دهد، ۶ عنصر چه، چرا، چگونه، چه کسی، کجا، و چه وقت در اخبار بسیار حائز اهمیت هستند، در اخبار این موارد ذکر می‌شود اما در گزارش علاوه بر آن، جزئیات دیگری نیز بیان می‌شود، در هر صورت نظر نویسنده باید پنهان بماند.

وی با اشاره به اهمیت بالای پنهان ماندن نظر نویسنده ادامه داد: نویسنده در صورت عدم پنهان نظر خود به خبر جنبه تبلیغاتی می‌دهد، برخی از گفته‌ها می‌تواند دارای یکی از دو ویژگی نظر و توصیف باشد، به عنوان مثال استاد نامدار تاریخ از طرفی می‌تواند توصیف باشد و از بُعد دیگری نظر است.

روزنامه‌نگار و خبرنگار عصر ایران تصریح کرد: تحلیل، یادداشت، تفسیر و مقاله زیرمجموعه توصیف هستند، نویسنده می‌تواند از توصیف استفاده کند اما باید در اخبار خود از نیش و کنایه پرهیز شود، در غیر این صورت اخبار وی جنبه خبری ندارد.

وی تصریح کرد: وظیفه روابط عمومی پوشاندن نقطه ضعف‌ها و نوشتن دروغ نیست، در صورتی که یک برنامه با پیش‌بینی حضور ۲۰ نفر با ۱۰ نفر برگزار می‌شود، نویسنده نباید استقبال افراد را بنویسد، به تازگی خبری با موضوع عدم رقابت نابغه شطرنج با پرچم ایران منتشر شد، اما باید اغلب افراد نابغه بودن وی را قبول داشته باشند تا چنین صفتی نسبت داده شود، در حالی که بسیاری از افراد نام این فرد را تاکنون نشنیده‌اند.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: در خبر و گزارش نباید نظر نویسنده، قضاوت و نتیجه‌گیری وجود داشته باشد، بالعکس آن در یادداشت، مقاله و تحلیل صدق می‌کند، افراد تحلیل‌گر نمی‌توانند خبر بنویسند و به نظر دادن مشغول هستند، اما خبرنگاران بالعکس تحلیل‌گران نمی‌توانند نظرات خود را بیان کنند.

وی بیان کرد: تفاوت سخت‌خبر با نرم‌خبر در زمان آن است، خبر منتشر شده در لحظه وقوع انتخاب سخت‌خبر نام دارد و پس از مدتی خبر به اصطلاح سوخته نام دارد، اما در نرم‌خبر می‌توان خبر سوخته را به خبر تازه تبدیل کرد، به عنوان مثال در یک روز مدیری انتصاب می‌شود و خبری که در همان لحظه منتشر می‌شوند سخت‌خبر نام دارند اما فردای آن روز شرایط موجود در آن روز را شرح می‌دهد.

کارشناس مطبوعات عنوان کرد: نرم‌خبر بیشتر از سخت‌خبر به حاشیه‌ها می‌پردازد، سخت‌خبر و نرم‌خبر دشوار هستند، اما نرم‌خبر مستلزم وجود توانایی ویژه‌ای است، در مثالی دیگر می‌توان گفت که نمایشگاه نقاشی راه‌اندازی می‌شود و خبر اولیه در ارتباط با تاریخ و آمار دقیق آن سخت‌خبر نام دارند، پس از آن نویسنده در روزهای بعدی استقبال مردم، مقدار خرید آنها و نظایر این موارد را زیر نظر قرار می‌دهد و به آنها می‌پردازد.

وی گفت: امروز نرم‌خبر بیش از سخت‌خبر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، به عنوان مثال برگزاری نشست برای اغلب افراد اهمیتی ندارد اما خوانندگان اخبار علاقه به دانستن حواشی برنامه‌ها دارند.

خبرنگار عصر ایران اظهار داشت: نویسنده در صورت ضرورت بیان نظرات باید نظر بد و خوب را به همراه هم بیاورد تا جنبه تبلیغاتی یا سرکوب کردن محل مربوطه را نداشته باشد، همچنین درج خبر بدون نظر گوینده نیز از دسته اخبار نامطلوب و دارای جنبه سرکوب یا تبلیغ هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو سبک تاریخی و هرم وارونه در خبرنویسی وجود دارد، در تاریخی اخبار به ترتیب زمان و در هرم وارونه بر اساس اهمیت اخبار نوشته می‌شوند.

غبیشاوی تصریح کرد: در اخبار باید اطلاعات دقیقی وجود داشته باشد، به عنوان مثال نمی‌توان افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان فرانسه را نوشت؛ چرا که اغلب افراد، اطلاعات پیشین از مقدار حقوق آنها نداشته‌اند، یا در مثالی دیگر نباید میزان صادرات ایران را بدون مقایسه با سال پیشین مقایسه کرد، در صورت وارد کردن اطلاعات قبلی خوانندگان اخبار می‌توانند مقایسه کنند.

وی بیان کرد: سبک رولی چندان رواج نداشته اما سبک جالبی است، در این سبک مانند هرم وارونه خبر از مهم‌ترین مطالب آغاز می‌شوند، تفاوت آن با سبک هرم وارونه، درج «خبرهای مرتبط» و «پیشینه» برای هر یک از مطالب نوشته شده است.

کارشناس مطبوعات عنوان کرد: تیتر باید مانند عکس، شفاف، خوانا و زیبا باشد تا خواننده آن را نخواند و بتواند درک کند، رسانه‌ها به چهار دسته الکترونیک، دیجیتال، سایبری و آنلاین تقسیم می‌شوند، اخبار در اینترنت باید کم اما کامل و مفید باشند و از حروف و کلمات زائد استفاده نشود، خبر در صورت کوتاه نبودن خوانده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: شعر و ادبیات نباید در اخبار وجود داشته باشند، هر کدام از سبک‌ها باید در جای خود قرار گیرند، به عنوان مثال در یک جاده برای اطلاع‌رسانی از بسته بودن مسیر باید به سبک واضح و گویا بیان شود، در غیر این صورت حتی با استفاده از بهترین کلمات، راننده آن را درک نمی‌کند و مسیر خود را ادامه می‌دهد.

غبیشاوی با بیان این که در مطبوعات فضا برای انتشار مطلب محدود است، تصریح کرد: ویدیو به تازگی بیش از فضاهای ثابت مانند متن و عکس مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد، در حال حاضر فیس‌بوک و یوتیوب در جهان بیش از سایر نرم‌افزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما نرم‌افزارهایی مانند توییتر باکیفیت‌تر بوده و افراد مهم‌تری در این برنامه‌ها فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌های خبری در تلگرام دارای مخاطبان زیادی است اما برخی از افراد برای باز کردن یک فایل زمانی را صرف نمی‌کنند، به همین دلیل باید متنی از خبر نیز زیر فیلم نوشته شود، همچنین باید برای فیلم‌ها تیترهای جالبی نوشته شود تا حس کنجکاوی در مخاطب برای باز کردن فیلم برانگیخته شود.

کارشناس مطبوعات بیان کرد: استقبال از وسایل و ابزار انتقال ارتباطات بستگی به سن افراد دارد، به عنوان مثال در زمینه رسانه‌های آنلاین نسل جوان بخش عمده استفاده کنندگان آن را تشکیل می‌دهند و از طرفی سن اغلب مخاطبان تلویزیون از ۵۵ سال به بالاست.

وی عنوان کرد: گوگل در سال ۱۹۹۸ متولد شد و افرادی که از این سال به بعد متولد شدند بیشتر از سایرین با اینترنت گره خوردند و به دلیل آمیخته شدن اینترنت با زندگی آنها تشخیص راست و دروغ برای این افراد راحت‌تر است.

غبیشاوی گفت: ۶۷.۶ میلیون نفر از ایرانیان از اینترنت استفاده می‌کنند که نسبت سایر کشورها آمار بالاتری دارد، ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۸۱.۴۸ درصد بوده است، نفوذ اینترنت ثابت در کشور رشد صعودی داشته است، به عنوان مثال در شهریور امسال اینترنت ۴.۹ درصد نفوذ یافته که این امر تا پایان سال به ۱۲.۹ درصد می‌رسد.

عدم استفاده از کلمات مفید ارزش متن را کاهش می‌دهد
غبیشاوی بیان کرد: از عوامل ارتقای رتبه سایت می‌توان به تعداد مخاطبان، بازدید صفحات به ازای هر مخاطب، میزان حضور مخاطب در سایت و میزان دانلود اشاره کرد، همچنین انتشار خبر در تمامی ساعات شبانه روز، تولیدی بودن خبرها، ورودی از گوگل یا سئو و بازنویسی خبرها و تیترها نیز از دیگر عوامل ارتقاء رتبه سایت است.

کارشناس مطبوعات عنوان کرد: باید هر خبری دارای عکس باشد و هیچ خبری بدون عکس منتشر نشود، بهتر است که عکس‌های اختصاصی مورد استفاده قرار گیرد اما در صوت فقدان عکس باید از تصاویر آرشیوی استفاده شود، همچنین باید عکس‌های آرشیوی مشخص باشند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از عکس‌های موجود در اخبار حتی در صورت مشخص کردن آرشیوی بودن آنها، تأثیر خود را می‌گذارد، بنابراین نباید زیاد از حد از عکس‌های آرشیوی استفاده کرد.

غبیشاوی گفت: سه حریم عمومی، خصوصی و نیمه عمومی و نیمه خصوصی در کشور وجود دارد، در حریم عمومی مانند خیابان، هر فردی می‌تواند عکسبرداری کند، در جلسات این چنینی که به صورت نیمه عمومی یا نیمه خصوصی برگزار می‌شوند فرد برای گرفتن عکس باید اجازه داشته باشد، در مکان‌های خصوصی به طور کلی گرفتن عکس ممنوع است.

وی بیان کرد: یکی از ممنوعیت‌های حریم خصوصی، عدم انتشار عکس از کودکان زیر ۱۸ سال و خلافکاران تا پیش از تشکیل دادگاه است.

کارشناس مطبوعات عنوان کرد: عدم استفاده از کلمات مفید ارزش متن را کاهش می‌دهد، به عنوان مثال یک فرد در صورت صحبت در مورد بخشی غیر مرتبط با مباحث درمانی نباید دکتر نامیده شود، به تازگی الفاظ دکتر و مهندس متعدد شده و تکرار آنها سبب بی ارزش دیده شدن آن شده است.

بازدید روابط عمومی‌های استان‌های حوزه هنری از دفتر روزنامه قدس
همزمان با برپایی این نشست، عصر امروز جلسه بازدید از دفتر روزنامه قدس خراسان رضوی توسط روابط عمومی‌های استان‌ها در حوزه هنری در محل روزنامه قدس خراسان رضوی برگزار شد.

سیدعباس مشکوه رضوی در این جلسه اظهار داشت: روزنامه قدس از سال ۶۶ فعالیت خود را آغاز کرد، روزنامه قدس به عنوان نخستین روزنامه‌ای که به وسیله شبکه دیتا به چاپ رسید به شمار می‌رود، پایگاه خبری قدس آنلاین با توجه به نیازهای روز و گسترش اینترنت به صورت جدی در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: پایگاه خبری قدس آنلاین دقت و سرعت خود را حفظ کرده و ضمن عدم پرداختن به مسئل حاشیه‌ای اطللاعات کافی را به مردم برساند، قدس آنلاین با احترام به کاربران از دیدگاه‌هایی که مؤثر واقع شوند حمایت می‌کند، چاپخانه از مهم‌ترین بخش‌های این سازمان است، دستگاه سه طبقه‌ای به نام چاپ رول در محل سازمان وجود دارد که با سرعت تمام مطالب را به چاپ می‌رساند.

مسئول روابط عمومی روزنامه قدس ادامه داد: سفارشات چاپی نیز دریافت می‌شود، روزنامه قدس با دارا بودن دستگاه‌های پنج رنگ و دو رنگ فعالیت خود را با اهتمام کامل انجام می‌دهد، در سالن آمفی تئاتر با ۲۴۰ نفر ظرفیت و همچنین سالنی دیگر با ۱۱۰ نفر ظرفیت جلسات این چنینی برگزار می‌شود.

امیر سعادتی نیز در این جلسه اظهار داشت: روابط عمومی تراز برای هنر انقلاب باید دارای چندین ویژگی باشد، حوزه هنری نیز زاییده انقلاب اسلامی است، انقلاب ما تخریب‌گر نبود و ما ضمن حفظ ارتش، سپاه را به وجود آوردیم، همچنین کانون‌های مختلفی مانند کانون پرورش فکری راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما خون از بینی کسی در نیاورد و در هنر تحولات بسیار عمیقی ایجاد شد، مردم نیز برخورد فرهنگی با ساختار داشتند و در بسیاری از برنامه‌ها وسیله رشد و ارتقاء شده‌اند، حوزه هنری یکی از منابع مهم فرهنگ بوده و باید تاریخچه بلند و بالایی داشته باشد.

سعادتی ادامه داد: وجود تاریخچه سبب مشاهده اشتباهات تاریخی و عدم تکرار آنها می‌شود، البته در این زمینه تلاش‌هایی شده اما کافی نیست و باید در این زمینه فعالیت بیشتری صورت پذیرد، باید تمام خطاها مورد بررسی قرار گیرند و از ادامه آنها جلوگیری شود، افراد حاضر در این جمع روابط عمومی هنر و انقلاب هستند و سیاست امری حائز اهمیت برای متولیان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: متولیان روابط عمومی حوزه هنری باید منش و اخلاق برخورد با هنر داشته باشند، ذوق هنری نیز از دیگر ویژگی‌های این افراد است، به عبارتی مسئولان مربوطه باید با تناسب فضاهای جدید و در نظر گرفتن منش، اخلاق و ذوق هنری برای آینده برنامه ریزی کنند.

معاون سردبیر روزنامه قدس بیان کرد: روزنامه قدس به دلیل انتشار مطالب خود یک روز پس از وقوع اتفاق درگیری‌های بسیاری دارد، همچنین مطلب‌ها باید تحلیل شوند، مشهد دارای شرایط ویژه‌ای است و به عبارتی ایران کوچک است، این شهر ابعاد سیاسی، ملی و فرهنگی بسیاری دارد.

وی عنوان کرد: سه روزنامه خراسان، قدس و شهرآرا تنها در استان وجود دارند و این پیچیدگی‌ها سبب سخت‌تر شدن امور روابط عمومی‌ها شده است، افراد فعال در این زمینه‌ها نباید نگاه سیاسی را با سلیقه خود وارد اخبار کنند.

پس از اتمام جلسه از چاپ خانه روزنامه قدس خراسان رضوی بازدید شد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد