درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:59   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41232صفحه نخست » جهان روابط عمومیشنبه، 7 دی 1398 - 12:22
برندهای برتر حوزه روابط عمومی در سال 2019
سال 2019 در واپسین روزهای خود است. یکی از ترندهای داغ در این زمینه تلاش برای بررسی آخرین وضعیت حوزه های مختلف کسب و کار است. در این مقاله برخی از برترین شرکت های فعال در حوزه روابط عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| حوزه روابط‌عمومی همیشه اهمیت زیادی برای برندها داشته است. تعامل هر شرکت با مشتریان هدف و نحوه جلب نظر مخاطب ارتباط نزدیکی با استراتژی های حوزه روابط عمومی دارد. امروزه مشتریان انتظارات بسیار بیشتری از برندها دارند. به همین خاطر کارآفرینان و صاحبان شرکت ها باید ایده های جدید و نوآوری های بیشتری برای جلب نظر مشتریان مدنظر داشته باشند.

یکی از نارضایتی‎های پایدار مشتریان از برندها، ناتوانی آنها در زمینه پاسخگویی سریع به پرسش ها و نیازهای شان است. این امر در بسیاری از مواقع موجب تمایل افراد به خرید از یک برند دیگر می شود. شاید در نگاه نخست حوزه روابط عمومی بسیار ساده و مبتنی بر تعامل نزدیک با مشتریان باشد. در عمل این حوزه شامل ترکیب چند مهارت و حوزه های کوچک‎تر است. هر برند براساس ماهیت کسب و کارش باید اقدام به جلب نظر مشتریان کند. همانطور که کمپین بازاریابی هر برند در صورت عدم هماهنگی با ویژگی های اصلی کسب و کار با شکست مواجه می شود، در حوزه بازاریابی نیز همین امر صادق است.

سال 2019 در واپسین روزهای خود است. یکی از ترندهای داغ در این زمینه تلاش برای بررسی آخرین وضعیت حوزه های مختلف کسب و کار است. در این مقاله برخی از برترین شرکت های فعال در حوزه روابط عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با توجه به افزایش اهمیت روابط عمومی در کسب و کار برندها شروع به کار آژانس های روابط عمومی امری طبیعی است. امروزه بسیاری از برندها توانایی کافی برای ساماندهی امور کسب و کارشان در زمینه روابط عمومی را ندارند. به همین خاطر همکاری هرچه نزدیک‎تر با کارشناس های روابط عمومی بدل به نیازی ضروری شده است. عملکرد شرکت های روابط عمومی در سال 2019 علاوه بر نمایش ثبات شرکت های قدیمی شامل ظهور برخی از آژانس های تازه کار نیز هست، بنابراین در سال 2019 ما ترکیب هیجان‎انگیزی از ثبات و تغییر را تجربه کرده ایم.

1. فین پارتنرز
مدیرعامل: پیتر فین (موسس آژانس روابط عمومی فین پارتنرز)

 


انتظار شرکت ها از یک آژانس روابط عمومی چیست؟ ثبات در زمینه ارائه خدمات مطلوب یکی از اهداف اصلی برندهای بزرگ از همکاری با آژانس های مطرح است. اگر کسب و کار ما در زمینه روابط عمومی عملکرد بی‎ثباتی داشته باشد، امکان دستیابی به موفقیت دشوار خواهد شد. آژانس فین پارتنرز در طول هشت سال فعالیت در حوزه روابط عمومی بسیاری از رکوردها را جا به جا کرده است. آنها در طول پنج سال اخیر میانگین رشد 45درصدی داشته اند. سود خالص سال گذشته آنها معادل 115 میلیون دلار ارزیابی شده است، با این حساب فین پارتنرز یکی از آژانس های بزرگ و موفق در زمینه روابط عمومی محسوب می شود.


امروزه بسیاری از آژانس های بازاریابی در سطحی محدود مشغول به فعالیت هستند. این امر ناشی از ضرورت آشنایی با بازار هدف هر شرکت به منظور فعالیت مناسب است. نکته مهم درخصوص فین پارتنرز گسترش سریع کسب و کارشان در سراسر دنیاست. اکنون آنها دارای شعبه های رسمی در نیویورک، هنگ کنگ، قبرس، ترکیه، قطر و انگلستان هستند. بی‎تردید فعالیت مناسب در بازارهای مختلف نیازمند آگاهی دقیق از ویژگی های مشتریان و نحوه فعالیت برندهاست. بخش توسعه و تحقیقات آژانس فین پارتنرز علاوه بر دریافت مقدار بودجه فراوان در زمینه همکاری با کارشناس های ماهر نیز از دیگر رقبا جلوتر است. تمام این فرآیندها در کنار هم فین پارتنرز را بدل به قدرتمندترین آژانس روابط عمومی در سال 2019 کرده است.


2. برلین روزن
مدیرعامل ها: والری برلین و جاناتان روزن
 



 

شمار بسیار کمی از شرکت ها در طول دوران فعالیت شان هرگز با افول یا شکست بزرگ مواجه نشده اند. ماهیت دنیای کسب و کار همیشه همراه با اندکی اتفاق های غیرمنتظره است. به همین خاطر بسیاری از برندها در عمل دچار شکست های سنگین می شوند. در این زمینه آژانس برلین روزن با همکاری دو کارشناس مطرح در حوزه روابط عمومی بسیاری از چالش های کسب و کار را به خوبی پشت سر گذاشته است. آنها در زمینه توسعه کسب و کار با خرید دفتری بزرگ‎تر در شهر نیویورک توجه بسیاری از رسانه ها را جلب کردند. همچنین میزان سود خالص آنها نیز رشد 12.5 میلیون دلاری داشته است.

نکته جالب درباره آژانس برلین روزن همکاری آن با بیش از 450 مشتری است. برخی از مشتریان این آژانس شرکت های تجاری و برخی دیگر افراد و چهره ای مشهور هستند. این امر بیانگر مهارت بالای مدیران این شرکت در زمینه مدیریت نیازهای مختلف مشتریان گوناگون است. حوزه روابط عمومی به طور معمول نیازمند تخصص در حوزه های ریزتر به شکل انحصاری است. همین امر بسیاری از برندها را به سوی فعالیت اختصاصی در حوزه های خاص سوق می دهد، با این حساب فعالیت برلین روزن در هر دو حوزه بسیار هیجان‎انگیز به نظر می رسد. این نکته میزان فشار و انتظار مشتریان از مدیران شرکت را دوچندان می کند. تجربه فعالیت این شرکت در سال های اخیر به خوبی توانایی مدیران آن در زمینه مدیریت فشارهای فزاینده را نشان می دهد.

برخی از مشتریان مشهور برلین روزن شامل برند سامسونگ، خبرگزاری بلومبرگ، شرکت ویریجینیا تک و شعبه پشتیبانی گوگل در کاناداست. توجه به میزان شهرت و موفقیت طرف های قرارداد برلین روزن برای آگاهی از سطح بالای کیفیت خدمات روابط عمومی آنها کافی به نظر می رسد. به همین خاطر آنها در سال 2019 رتبه دوم را کسب کرده اند.

3. آژانس بازاریابی و روابط عمومی آلیسون براد
مدیران‎عامل: آلیسون براد و جودی حسن





هیچ چیز به اندازه حضور آژانس بازاریابی و روابط عمومی آلیسون براد در فهرست امسال تعجب‎برانگیز نیست. این آژانس ابتدا در زمینه بازاریابی و تبلیغات فعالیت داشت. اکنون نزدیک به 20 سال از تاسیس این شرکت می گذرد. در طول دو دهه گذشته این برند با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است. همین امر تجربه مدیران آن در زمینه مواجهه با چالش ها و غلبه بر آنها را افزایش داده است.

یکی از استراتژی های موفق آژانس آلیسون براد همکاری نزدیک با خبرگزاری های بزرگ و محلی است. این امر به آنها توانایی واکنش سریع در برابر اقدامات چالش ها را می دهد. یکی از مشکلات اصلی برندها در زمینه مدیریت بحران ناتوانی در اطلاع‎رسانی سریع به مخاطب هدف است. این امر موجب گسترس سریع شایعات و ناتوانی برندها در زمینه مدیریت بحران می شود. آژانس آلیسون براد با توجه به این مشکل اقدام به همکاری نزدیک با رسانه های مختلف کرده است.

وقتی ما با یک آژانس فعال در زمینه بازاریابی و روابط عمومی مواجه هستیم، باید توانایی و مهارت های بالای آن را مدنظر داشته باشیم. امروزه بسیاری از مشتریان اعتماد چندانی به برندهای فعال در زمینه های مختلف ندارند. به همین خاطر فعالیت تخصصی در یک حوزه اهمیت بسیار زیادی یافته است، با این حال آژانس آلیسون براد علی رغم تمام این نکات در هر دو حوزه روابط عمومی و بازاریابی فعالیت مناسبی دارد. نکته مهم در این خصوص توانایی این شرکت در زمینه اقناع دامنه مختلف مشتریانش است. اگر در هر زمینه ای کوچک‎ترین لطمه ای به کیفیت خدمات این آژانس وارد شود، دامنه بسیار وسیعی از مشتریان آن از دست خواهد رفت. رتبه سوم این مقاله بیشتر به دلیل مهارت بالای آژانس آلیسون براد در زمینه ایجاد تعادل میان بازاریابی و روابط عمومی اختصاص داده شده است.

4. 42 غربی
مدیران‎عامل: لسلی دارت، آماندا لوندبرگ و الن میر





هر کسی که بعد از سال 2018 انتظار شکست آژانس روابط عمومی 42 غربی را داشته است باید سال ها منتظر این اتفاق بماند. این برند در طول سال های اخیر همیشه عملکرد بسیار عالی در زمینه رفع نیازهای مشتریان و عقد قراردادهای بلندمدت داشته است. یکی از مزیت های قراردادهای بلندمدت برای آژانس های روابط عمومی امکان برنامه‎ریزی به منظور توسعه کسب و کار در مدت‎زمانی طولانی است. متاسفانه امروزه کمتر برندی اقدام به عقد قرارداد بلندمدت با آژانس های روابط عمومی می کند. این امر موجب بروز بحران های مالی در زمان های مختلف برای شرکت ها می شود.

استراتژی اصلی آژانس 42 غربی ارائه یک ماه خدمات رایگان برای مشتریان است. به این ترتیب اعتماد آنها نسبت به کیفیت کاری این آژانس جلب می شود. سپس در صورت عقد قرارداد بلندمدت مقدار مشخصی تخفیف در اختیار برندها قرار خواهد گرفت. امروزه تلاش برای کاهش هزینه های جاری دغدغه اصلی برندها را تشکیل می دهد، بنابراین استراتژی مدیران آژانس 42 غربی کاملا کارآمد طراحی شده است.

حوزه جذاب فعالیت آژانس 42 غربی همکاری آن با بسیاری از برندهای بزرگ در هالیوود است. بی‎تردید همکاری یک آژانس روابط عمومی با مشتریان مشهور تاثیر قابل ملاحظه ای بر اعتبارش خواهد داشت. امروزه بسیاری از افراد موفقیت یک برند را براساس اعتبار و جایگاه مشتریانش ارزیابی می کنند. این امر موجب اختصاص جایگاه چهارم به آژانس بزرگ 42 غربی شده است. بدون تردید این رتبه‎بندی به معنای موفقیت کمتر این برند در مقایسه با دیگر رقبا نیست. نکته مهم درخصوص این برند شروع به کار در طول سه سال اخیر است. به همین خاطر در صورت حفظ ثبات از سوی این آژانس رتبه اش در سال های آینده بهبود خواهد یافت.

5. کِکست سی ان سی
مدیرعامل: جرمی فیلدینگ

 



در اینجا ما با یک آژانس روابط عمومی همراه با مدیر واحد مواجه هستیم. امروزه موفقیت یک آژانس در حوزه ای تخصصی مانند روابط عمومی همراه با یک موسس اصلی بسیار دشوار به نظر می رسد. به همین خاطر بسیاری از آژانس های موفق دارای هیأت مدیره پرتعداد هستند.

یکی از شاهکارهای این برند در زمینه مدیریت بحران های روابط عمومی همکاری با فولکس واگن پس از بروز رسوایی گسترده در زمینه تولید از آلاینده های غیرمجاز از سوی موتور خودروهای این شرکت بود. این برند به طور موثر در زمینه کاهش هزینه های بحران عجیب غریب مذکور با فولکس واگن همکاری کرد. بدون تردید بسیاری از برندها در صورت مواجهه با بحرانی مشابه امکان ادامه فعالیت را از دست می دهند. درست در همین نقاط اهمیت حوزه روابط عمومی آشکار می شود. بسیاری از برندها نسبت به اهمیت حوزه روابط عمومی آگاهی ندارند. در این شرایط فقط بروز یک بحران وسیع اعتقاد آنها به اهمیت روابط عمومی را افزایش خواهد داد.

آژانس ککست سی ان سی در زمینه مشاوره روابط عمومی به افراد شاخص نیز عملکرد مناسبی داشته است. این برند به طور خصوصی به ترزا می، نخست وزیر سابق بریتانیا، مشاوره روابط عمومی داده است. این سابقه درخشان برای اعطای رتبه پنجم به این آژانس کافی به نظر می رسد. نکته جالب اینکه جرمی فیلدینگ سرمایه گذاری عظیمی بر روی آموزش نسل جوان کارمندان برای شرکتش انجام داده است. او در تلاش برای ایجاد مرکزی به منظور آموزش افراد دارای استعداد در زمینه روابط عمومی است.

6. گروه گلوبال استراتژی
مدیران‎عامل: جان سیلوان و جفری پالوک

 



 


همانطور که پیش از این نیز بیان شد، امروزه بسیاری از شرکت ها در زمینه های تخصصی فعالیت دارند. در این فهرست ما شرکت های فعال در زمینه های مختلف را کمتر مورد توجه قرار داده ایم. دلیل این امر سلیقه شخصی ما نیست. اغلب شرکت های فعال در زمینه های مختلف توانایی مدیریت حوزه های مختلف کسب و کارشان را ندارند. به همین خاطر به سرعت با شکست مواجه می شوند. جالب اینکه چنین قاعده کلی درباره گروه گلوبال استراتژی به هیچ‎وجه صادق نیست. در اینجا ما بازهم با یکی دیگر از برندهای خلاق و موفقیت حوزه بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی مواجه هستیم. این غول بزرگ عرصه کسب و کار با استخدام کارشناس های حرفه ای علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای گسترده در حال جمع‎آوری بانک اطلاعاتی کاملی نیز هست. به این ترتیب سطح خدمات ارائه شده از سوی این شرکت بسیار وسیع ارزیابی می شود.

اصلی ترین مشتریان گروه گلوبال استراتژی برند لگو، لیگ بسکتبال NBA و شرکت LG است. نکته جالب درباره فعالیت این گروه تلاش برای همکاری در همه سطح های بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی با مشتریان است. این کار بیانگر سطح نزدیک خدمات این برند به یکدیگر است. در غیر این صورت مشتریانش هرگز حاضر به همکاری گسترده نمی شدند. گروه گلوبال استراتژی به دلیل فعالیت مناسب و یک دست در حوزه های فعالیتش در فهرست کنونی رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. این امر بیانگر رشد سه پله ای این گروه در مقایسه با سال گذشته است.

7. BWC
مدیرعامل: دونا ایمپراتو

 




همکاری با برندهای محلی برسون و ولفی در سال 2018 شروع فعالیت گروه روابط عمومی BWC بود. این گروه در طول دو سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای در زمینه جلب نظر برندهای بزرگ‎تر موفق بوده است. همین امر آنها را به رتبه هفتم در سال جاری رسانده است. جالب اینکه در سال گذشته این گروه در فهرست 100 آژانس روابط عمومی برتر نیز جایی نداشت. این امر به خوبی امکان رشد و توسعه سریع در حوزه روابط عمومی را نشان می دهد. این گروه اکنون با برندهای بزرگی نظیر فدکس، کوکاکولا، نیویورک تایمز، اوراکل و مایکروسافت همکاری نزدیک دارد.

یکی از نوآوری های جالب گروه BWC ترکیب حوزه روابط عمومی با کمپین های بازاریاب شرکت هاست. به این ترتیب فرآیند روابط عمومی از حالت خشک و بی‎روح عادی فاصله خواهد گرفت. بی‎شک این امر ریسک های زیادی نیز به همراه دارد. نقطه قوت گروه BWC تمایل بالای آنها برای ریسک‎پذیری است. همین امر رتبه آنها در میان سایر رقبا را به شدت افزایش داده است.

8. سانشاین ساچز
مدیران عامل: کن سانشاین، شاون ساچز، هیتر لیلیز و کلیگ توماس مورگان

 

 


همکاری با سلبریتی های مشهور در فرهنگ عامه نیازمند مهارت بسیار زیادی است. سلیقه عمومی جامعه در زمینه هنر، ورزش و مدهای مختلف به سرعت تغییر می کند. به همین خاطر سلبریتی ها برای ماندگاری هرچه بیشتر در فهرست مورد علاقه مردم اقدام به همکاری با آژانس های روابط عمومی می کنند. یکی از آژانس های موفق در زمینه همکاری با سلبریتی ها سانشاین ساچز است. نکته جالب درباره این برند هیأت مدیره پرتعدادش است.

همکاری با لئوناردو دی کاپریو، جاستین تیمبرلیک و ناتالی پورتمن فقط بخشی از همکاری های این برند با برندهای شخصی است. بخش دیگری از فعالیت جذاب این آژانس شامل همکاری با برندهایی بزرگ نظیر اسپاتیفای، گوگل، تیمبرلند و آکادمی جوایز اسکار است. در اینجا ما با یک برند متخصص در زمینه همکاری با برندهای بزرگ و سلبریتی ها مواجه هستیم. این امر نشانی از تقسیم کار درست و منطقی در این شرکت است. به این ترتیب بسیاری از کارمندان براساس معیارهای دوگانه توانایی مدیریت روابط عمومی افراد حقیقی و برندهای بزرگ استخدام می شوند.

9. MI8
مدیران‎ عامل: مگان مک جینیس، میشل تاوانی، جویی آراک، آنا لاپورته

 



گاهی اوقات برخی از آژانس های روابط عمومی با مشتریان بزرگی سر و کار ندارند. نکته مهم در مورد عملکرد حیرت‎انگیز آنها ارائه خدمات مطلوب و توسعه سطح روابط عمومی شرکت های کوچک است. آژانس MI8 دقیقا در همین زمینه صاحب شهرت شده است. به این ترتیب ما در اینجا با آژانس کوچک اما بسیار حرفه ای مواجه هستیم.

بی‎تردید رتبه فعلی آژانس MI8 در سال پیش روی افزایش خواهد یافت. این امر به دلیل اعلام رسمی مدیران این شرکت مبنی بر افزایش دامنه فعالیت شان است. به این ترتیب به زودی آژانس MI8 وارد همکاری با برندهای بزرگ در مقیاس جهانی خواهد شد.
 

نویسنده: میشل کامینر
مترجم: علی آل‌‌علی
منبع: observer
منبع: روزنامه فرصت امروز

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد