درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 تیر 1399 - 13:46   

بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند

  بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند


ادامه ادامه مطلب یک

جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل

  جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل


ادامه ادامه مطلب دو

فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد

  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب "دین، رسانه و کرونا" منتشر شد

  کتاب "دین، رسانه و کرونا" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاکید استاندار البرز بر ضرورت برقراری ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی و رسانه ها
  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد
  مراسم روز خبرنگار به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال به صورت حضوری برگزار نمی شود
  انتصاب مدیر دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران
  اکوسیستم محتوای ارزشمند
  دستورالعمل کاربردی برای ایمیل مارکتینگ ثمربخش
  شارژر از جعبه تلفن‌های هوشمند سامسونگ حذف می‌شود
  کتاب "دین، رسانه و کرونا" منتشر شد
  برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برگزار می شود
  کارگاه آموزشی روابط عمومی و رسانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41133صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیچهارشنبه، 25 دی 1398 - 15:22
کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی منتشر شد
شاید آن‌ها به خاطر نداشتن وقت یا بی‌ثباتی محیط اطرافشان، سراغ برنامه‌ریزی رسمی نمی‌‎روند و صرفاً به ارائه‌ واکنش کفایت می‌کنند. امکان دارد برخی از مسئولان روابط عمومی بگویند که روسا و مشتریانشان به دنبال کارهای عملی هستند و مجالی برای برنامه ‎ریزی نمی‎دهند (هرچند این روسا و مشتریان کوته‌‎نظر، معمولاً دوام زیادی در کسب‌وکار ندارند).
  

کتاب "برنامه ریزی استراتژیک برای روابط‌عمومی" تالیف کریگ میاموتو- ران اسمیت- راتلج/ تیلور و فرانسیس در 184 صفحه به همت انتشارات کارگزار روابط عمومی و با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب در چهار بخش، اهمیت برنامه ریزی، نحوه‌ نگارش یک برنامه‌ جامع برای روابط عمومی، فرایند‌ برنامه‌ریزی برای کمپین روابط عمومی و برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی منتشر شده است.


عنوان کتاب: برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی
نویسندگان: کریگ میاموتو- ران اسمیت- راتلج/ تیلور و فرانسیس
ترجمه: انتشارات کارگزار روابط عمومی
ویرایش: زهرا بابازاده گان
انتشارات: کارگزار روابط عمومی
نوبت چاپ: اول/ 1398
تعداد صفحات: 240
تلفن پخش: 09121938419
پست الکترونیک: karGozar80@Yahoo.com 


فهرست مطالب

بخش اول: اهمیت برنامه ریزی
مقدمه
چارچوب سیستم‌های برنامه‌ریزی
رویکردهای فرایند برنامه‌ریزی
تحلیل
تعیین اهداف
شناسایی عمومی
پیام‌ها یا محتوا
استراتژی و تاکتیک‎ها
زمان‌بندی و منابع
ارزیابی و بررسی

بخش دوم: نحوه‌ نگارش یک برنامه‌ جامع برای روابط عمومی
مقدمه
نامه‌ انتقال
خلاصه‌ مدیریتی
تحلیل موقعیت
عوامل درونی:
عوامل بیرونی:
مفروضات
مسئله و عواقب
هدف کمپین
شناسایی مخاطبین و پیام‎ها
اهداف مخاطبان
استراتژی‌ها
تاکتیک ارتباطات
رویدادهای عملیاتی:
تاکتیک‌های ارتباطی:
برنامه‌ زمان‌بندی
بودجه
‎برنامه ‎های ارزیابی
تحقیقات مرتبط
نمونه ‎های ارتباطی

بخش سوم: فرایند‌ برنامه‌ریزی برای کمپین روابط عمومی
مقدمه
1- اهداف کمپین
اهمیت برنامه‌ریزی
شناسایی اهداف
استراتژی و تاکتیک‌ها
نقشه‎ راه یک کمپین
برنامه‌ریزی اولیه
تحلیل PEST
تحلیل EPISTLE
2- افزایش گستره‌ تحلیل بیرونی
نمایه‌بندی رسانه‌ها
تحلیل SWOT
پرسشنامه‌ها
ممیزی‎ ادراک
همکاران و مخاطبین
3- اهداف کلیدی
سلسله‌مراتب اهداف
اهداف SMART
4- پیام‌های کلیدی
5- مخاطبان هدف
نگاشت ذی‌نفع
نظرسازها
6- رسانه‌ها
نمایه‌بندی رسانه‌ها
گام‌های اولیه
گام‌های ثانویه
رسانه‌های دیجیتال
ارتباطات رودررو با رسانه‌ها

بخش چهارم: برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی
فاز اول: تحقیق سازنده
گام 1: تحلیل موقعیت
گام 2: تحلیل سازمان
گام 3: تحلیل جامعه
فاز دوم: استراتژی
گام 4: تعیین اهداف و مقاصد
گام 5: تنظیم استراتژی‌های اقدام و واکنش
گام 6: طراحی ارتباطات موثر
فاز سوم: تاکتیک‌ها
گام 7: تعیین تاکتیک‎های ارتباطی
گام 8: اجرای برنامه‌ استراتژیک
فاز چهارم: تحقیق ارزیابی‌کننده
گام 9: ارزیابی برنامه‎ استراتژیک

پیوست ها
تدوین تقویم اجرایی
فرایند‌ چهارمرحله‌ای
هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد

پیشگفتار
این مروری کلی بر یک فرایند‎ برنامه‎ ریزی می‌باشد که 4 فاز و 9 گام دارد و در کتاب «برنامه‌ریزی استراتژیک برای روابط عمومی» ارائه شده است. همین گام‌ها را می‌توان با همین کیفیت در برنامه‌ریزی کمپین‌های روابط عمومی، تبلیغات و ارتباطات یکپارچه بهره گرفت.


فرایند‌ طراحی‎ شده برای این گام‎ها حساب‌‎شده هستند و باید پشت سر هم انجام شوند. پس از شناسایی یک مسئله، غالباً تمایل داریم که در یافتن راهکار از دیگران پیش بیافتیم و به همین دلیل تحلیل و تحقیق را دور می ‎زنیم. همین رویکرد، مفروضات بی‌جایی را ایجاد می‌کند که بعدها موجب افزایش هزینه‎ ها، عدم بهره ‎وری و شرمساری می‌شوند.


برنامه ‎ریزی دقیق به طرح‌هایی ختم می‌شود که کنشگرانه و بازدارنده هستند، نه فعالیت‌هایی که صرفاً جنبه‎ واکنشگرانه و اصلاح‌‌کننده دارند. در آنِ واحد، گام‌های این فرایند آن‌قدر انعطاف‌پذیر هستند که اجازه‎ نظارت، آزمون‌ و خطا و ایجاد تغییرات موردنیاز را می‌دهند.


اگر از مدیران با تجربه‌ ارتباطات بپرسید، امکان دارد که لزوماً برنامه‌ریزی‌های خود را در راستای این 9 گام پیش نبرند. اما اگر درباره‎ کارشان با آن‌ها صحبت کنید، احتمالاً خواهید دید که فرایند‎ی تقریباً مشابه فرایند توصیف‌ شده در اینجا را طی می‎ کنند، چه دقیقاً مطابق با همین «گام‌ها» باشد و چه نباشد.


امکان دارد تعداد اندکی از مسئولان روابط عمومی (با نوعی عذاب وجدان) اقرار کنند که خیلی علاقه‌ای به برنامه ‎ریزی ندارند. اما اگر با شما صادق باشند، اعتراف خواهند کرد که با خوش‌شانسی به جنگ مشکلات شان رفته ‎اند.


شاید آن‌ها به خاطر نداشتن وقت یا بی‌ثباتی محیط اطرافشان، سراغ برنامه‌ریزی رسمی نمی‌‎روند و صرفاً به ارائه‌ واکنش کفایت می‌کنند. امکان دارد برخی از مسئولان روابط عمومی بگویند که روسا و مشتریانشان به دنبال کارهای عملی هستند و مجالی برای برنامه ‎ریزی نمی‎دهند (هرچند این روسا و مشتریان کوته‌‎نظر، معمولاً دوام زیادی در کسب‌وکار ندارند).


درهرحال اگر به نحوه‌ عملکرد حرفه‌ای‌ها نگاه کنید، احتمالاً برنامه‌ریزی‌های آن‎ها را خواهید دید. مدیران خوب، نحوه‌ اجرای تحقیقات و برنامه‎ ریزی کارشان را یاد گرفته‎اند و می‌توانند همین برنامه‎ ها را به مشتریان یا روسای شان تحمیل کنند.

در انتهای این کتاب باید بتوانید:
• علت اهمیت برنامه‌ریزی برای طرح‌های روابط عمومی را متوجه شوید؛
• نوع تحقیقات لازم برای پشتیبانی از طرح‌های مناسب را شناسایی نمایید؛
• اهداف متناسب با هر طرح را تعیین نمایید؛
• استراتژی و تاکتیک‌های منتخب را انتخاب و توجیه کنید؛
• زمان‌بندی و منابع لازم را تعیین کنید؛
• میزان بازدهی یک برنامه و کمپین روابط عمومی را ارزیابی کرده و جهت‌گیری آینده‎ آن را بررسی کنید.

 

تلفن مرکز پخش: 09121938419

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اکوسیستم محتوای ارزشمند


  محتوای کوتاه چیست؟


  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد


  رسانه‌های آزاد در سراسر جهان با تهدید مواجه‌اند


  جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل


  بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند


  تحولات ناشی از ارتباطات دوران کووید-19


  فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات منتشر می کند/ ویژه نامه ای درخصوص تعامل روابط‌عمومی ها و رسانه ها


  آگاهی رسانی عملکرد و خدمات دستگاهها به مردم باید در اولویت روابط عمومی ها باشد


  جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های استان مرکزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران